آمریکا: از ایفای نقش سازنده توسط ایران در یمن استقبال می کنیم

به گزارش شهر وبلاگ، سفیر آمریکا نزد دولت مستعفی یمن گفته کشورش از اینکه ایران برای انتها دادن به جنگ یمن نقش سازنده ای ایفا نماید استقبال می نماید.

آمریکا: از ایفای نقش سازنده توسط ایران در یمن استقبال می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تیم لیندرکینگ، سفیر آمریکا نزد دولت مستعفی یمن گفته واشنگتن از اینکه ایران برای انتها دادن به جنگ یمن نقش سازنده ای ایفا نماید، استقبال می نماید.

با آنکه آمریکا از زمان شروع جنگ یمن از تأمین نمایندگان اصلی سلاح های ائتلاف متجاوز سعودی بوده لیندرکینگ مدعی شده حمایت ایران از حوثی ها (انصارالله)، قابل توجه و مرگبار است.

او همچنین مدعی شد هیچ شواهد واقعی مبنی بر اینکه تهران خواهان حل و فصل درگیری ها در یمن است وجود ندارد.

تیم لیندرکینگ در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد درگیری ها در منطقه مأرب بزرگترین تهدید در راه کوشش ها برای برقراری صلح است.

او، بدون اشاره به حملات عربستان سعودی به یمن ادعا کرد انصارالله یمن در امسال 150 حمله به مواضع عربستان سعودی انجام داده است.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین ماه سال 1394 کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. از زمان شروع این حملات ده ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در دنیا توصیف می نمایند. بیش از 75 درصد جمعیت یمن در حال حاضر نیازمند نوعی یاری رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، میلیون ها نفر نمی دانند وعده غذایی بعدی شان از کجا تأمین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1320

به "آمریکا: از ایفای نقش سازنده توسط ایران در یمن استقبال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: از ایفای نقش سازنده توسط ایران در یمن استقبال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید