90 درصد واحدهای شهرک های صنعتی کردستان فعال هستند

به گزارش شهر وبلاگ، خبرنگاران/کردستان معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استاندار کردستان، گفت: بازدیدها و نظارت ها حاکی از آن است که بیش از 90درصد واحدهای شهرک های صنعتی فعال هستند.

90 درصد واحدهای شهرک های صنعتی کردستان فعال هستند

خالد جعفری در جلسه آنالیز مسائل شهرک های صنعتی یک و سه سنندج، با اذعان به فعال بودن بیش از 90 درصد واحدهای صنعتی این شهرکها، اظهار داشت: ترددهای صبحگاهی آنها نشان می دهد که این شهرک ها زنده و محل کار و درآمد هستند، لذا حفاظت از آنجا مهم است.

وی در مورد بحث تصرف بخش های وسیعی از انتهای شهرک های صنعتی منتهی به روستای آساوله توسط سودجویان و تفکیک و فروش منتج به ساخت و ساز منازل مسکونی در آن، اضافه کرد: قلع و قمع 500 واحد مسکونی ساخته شده (توسط قشر ضعیف جامعه) در اراضی تصرف شده شهرک صنعتی اگرچه قانونی اما میسر نیست اما باید از اراضی به جامانده که اموال دولت است، حفاظت و با مشخص مالکیت و اخذ سند از تصرفات بیشتر، جلوگیری گردد.

تردد جمعیت بیش از 11 هزار نفری ساکن در روستا و شهرک آساوله از داخل شهرک های صنعتی، از دیگر مسائل فعالان مالی این شهرک هاست که معاون مالی استاندار در این خصوص ضمن اذعان به حقوق عرفی مردم آساوله که پیش از ساخت شهرک های یک و سه از این راستاها تردد داشته اند، بر ضرورت مشخص تکلیف و توسعه و مناسب سازی راستا جایگزین تاکید نمود.

تخلیه زباله خانگی توسط بسیاری از اهالی آساوله در داخل شهرک های صنعتی یکی دیگر از مسائل مطرح شده بود که مهندس جعفری خواهان آنالیز و تصمیم گیری در مورد نحوه پرداخت عوارض توسط اهالی به دهیاری آساوله به منظور جمع آوری زباله از همه مناطق روستا حتی منازل خارج از طرح هادی، شد.

وی همچنین در مورد تاکید دانشگاه علوم پزشکی برای ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در این شهرک ها، اظهار داشت: با توجه به اینکه زونبندی در این شهرک ها، دقیق نیست و واحدهای مختلف در کنار هم قرار دارند، باید ساخت تصفیه خانه آنالیز گردد و اگر قرار است ایجاد نگردد باید محدودیت های اعمال گردد.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استاندار کردستان در سرانجام ضمن یادآوری نقش پررنگ بانک ها در توسعه مالی استان هایی مانند کردستان، بر ضرورت مشخص تکلیف سند واحدهای در رهن بانک ها تاکید نمود و با اشاره به وجود 2 مرز رسمی و کوشش برای ایجاد مناطق ویژه و آزاد در استان، یادآور شد: باید شرایطی فراهم کنیم تا واحدهای تولیدی به سمت تولیدات صادرات محور حرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1084

به "90 درصد واحدهای شهرک های صنعتی کردستان فعال هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "90 درصد واحدهای شهرک های صنعتی کردستان فعال هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید