600 هزار واحد مسکن ملی در مرحله ساخت واقع شده است

به گزارش شهر وبلاگ، به گزارش خبرنگاران، از وزارت راه وشهرسازی، پروانه اصلانی تازه ترین شرایط طرح مسکن ملی که سیاستگذاری و ریل گذاری آن در معاونت مسکن و ساختمان و دفتر اقتصاد مسکن در حال اجرا است را شرح داد.

600 هزار واحد مسکن ملی در مرحله ساخت واقع شده است

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه در مجموع تا به امروز 600 هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در قالب پروژه های واگذاری گروهی زمین، پروژه های مشارکتی، پروژه های متوسط و عظیم مقیاس، نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و تفاهم نامه با سایر وزارتخانه ها، وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است، گفت: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تا به امروز به حدود 135 هزار خانوار واگذاری گروهی زمین صورت گرفته است.

وی گفت: ساخت حدود 340 هزار واحد مسکونی نیز در قالب پروژه های متوسط و عظیم مقیاس آغاز شده است. همچنین برای حدود 40 هزار واحد نیز در بافت های فرسوده تسهیلات نوسازی و بهسازی در قالب طرح اقدام ملی مسکن پرداخت شده است.

اصلانی ادامه داد: تا به امروز عملیات اجرائی حدود 25 هزار واحد مسکونی نیز در قالب مشارکت با بخش خصوصی آغاز شده و برای حدود 60 هزار واحد نیز برای تامین مسکن متقاضیان تحت پوشش دستگاه های مختلف اجرائی، زمین تامین و عملیات اجرایی آن ها در حال اجرا است.

وی در مجموع عملکرد طرح اقدام ملی مسکن را 600 هزار واحد عنوان نمود و گفت: برای 600 هزار واحد مسکونی که عملیات اجرائی آن ها آغاز شده، زمین نیز تامین شده است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در مورد واریز وجه طرح اقدام ملی مسکن برای پروژه های غیر از واگذاری گروهی و مشارکتی که احتیاج به آورده ندارند، شرح داد: در پروژه های متوسط و عظیم مقیاس طرح اقدام ملی مسکن که با آورده متقاضیان و تسهیلات آن ها اجرایی می شوند، حدود 150 هزار نفر واریز وجه نموده اند که مجموع مبالغ واریزی توسط این متقاضیان، معادل 5661 میلیارد تومان است.

اصلانی با تاکید بر استقبال مناسب مردم از اجرای طرح اقدام ملی مسکن، شناخت ابعاد طرح و موفقیت در اجرا را از دلایل استقبال مردم از این طرح ملی برشمرد و توضیح داد: همچنان روزانه تقاضاهایی برای ثبت نام در سامانه طرح اقدام ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی ارائه می گردد که این امر نشان از استقبال مردم از اجرای آن است.

شهریور سال 98 طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهوری کلنگ زنی شد.

برای این پروژه 400 هزار واحد تعریف شد که در دور اول نام نویسی 1.6 میلیون نفر به وسیله سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که 460 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

اولین واحدها به تعداد 11 هزار و 560 واحد در یکم آبان ماه 1399 به دستور رئیس جمهوری افتتاح شد.

این پروژه به وسیله آورده متقاضیان و 100 میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود 18 درصد ساخته می گردد. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود 40 میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان 1399 به متری 2.7 میلیون تومان می رسد.

ثبت نام مرحله اول به انتها رسیده است. مهلت بارگذاری مدارک و افتتاح حساب، انتها مهر ماه اعلام شده بود که تا پنجم دی ماه تمدید شد.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1209

به "600 هزار واحد مسکن ملی در مرحله ساخت واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "600 هزار واحد مسکن ملی در مرحله ساخت واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید