گلدمن ساکس: هوش مصنوعی دوسوم مشاغل جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد

به گزارش شهر وبلاگ، شرکت گلدمن ساکس در گزارش جدیدی می گوید توسعه سریع هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که به شکلی قابل توجه بازار کار را در سراسر دنیا متحول کند. تحلیلگران این شرکت معتقدند که حدود دوسوم مشاغل فعلی در آمریکا و اتحادیه اروپا تا حدی تحت تأثیر اتوماتیکسازی امور به وسیله هوش مصنوعی قرار می گیرند.

گلدمن ساکس: هوش مصنوعی دوسوم مشاغل جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد

تحلیل گران شرکت گلدمن ساکس باور دارند که فناوری هوش مصنوعی در سال های آینده می تواند بخش زیادی از بازار های کار را متحول کند.

شرکت گلدمن ساکس در گزارش تازهی می گوید توسعه سریع هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که به شکلی قابل توجه بازار کار را در سراسر دنیا متحول کند. تحلیلگران این شرکت معتقدند که حدود دوسوم مشاغل فعلی در آمریکا و اتحادیه اروپا تا حدی تحت تأثیر اتوماتیکسازی امور به وسیله هوش مصنوعی قرار می گیرند.

تحقیقات گلدمن ساکس نشان می دهد که بخش های مدیریتی و حقوقی بازار هایی هستند که از هوش مصنوعی بیشترین تأثیر را خواهند پذیرفت. پیش بینی می گردد که حدود 46 درصد از مشاغل مدیریتی و 44 درصد از مشاغل حقوقی با هوش مصنوعی جایگزین شوند.

اما از سوی دیگر، مشاغلی که متکی بر فعالیت های فیزیکی هستند، ازجمله ساخت وساز و خدمات، به ترتیب با تأثیر 6 و 4 درصدی کمترین آسیب را از هوش مصنوعی خواهند دید. این فناوری بعلاوه به عنوان ابزاری برای یاری به رشد مالی معرفی شده است.

هوش مصنوعی موجب رشد اقتصاد دنیای می گردد

تحلیلگران گلدمن ساکس می گویند هوش مصنوعی می تواند طی 10 سال فراوری ناخالص سالانه دنیا را حدود 7 درصد افزایش دهد. کاهش هزینه نیروی کار، ایجاد جایگاه های شغلی تازه و افزایش بهره وری نیرو های غیرقابل جایگزین همگی از جمله عواملی هستند که به این رشد مالی یاری می نمایند.

این تحقیق بعلاوه نشان می دهد که هوش مصنوعی بر حدود نیمی از فعالیت های مردم در تمامی بازار ها اثر خواهد گذاشت. بااین حال، فقط حدود 5 درصد از مشاغل به طور کامل با فناوری های موجود اتوماتیک می شوند. از طرفی، گلدمن ساکس انتظار دارد که هوش مصنوعی زایا در یک بازه زمانی 10 ساله بهره وری سالانه کارگران آمریکایی را کمتر از 1.5 درصد افزایش دهد.

هفته گذشته، مارکو آرجنتی، مدیر ارشد اطلاعات گلدمن ساکس گفته بود که مهندسان این شرکت درحال آزمایش ابزار های هوش مصنوعی برای کدنویسی اتوماتیک هستند.

بااین وجود، این فناوری هنوز در مرحله اثبات مفهوم قرار گرفته است و آماده استفاده های جدی در مراحل فراوری محصولات نیست. به همین دلیل گفته می گردد که بانک هایی مثل جی پی مورگان، گلدمن ساکس و بانک آمریکا فعلاً استفاده از ابزار هایی مثل ChatGPT را برای کارمندان خود محدود نموده اند.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 8 فروردین 1402 بروزرسانی: 8 فروردین 1402 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 2096

به "گلدمن ساکس: هوش مصنوعی دوسوم مشاغل جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلدمن ساکس: هوش مصنوعی دوسوم مشاغل جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید