گفت وگوی ترامپ با رهبران کره جنوبی و مکزیک درباره کرونا

به گزارش شهر وبلاگ، رییس جمهوری آمریکا در خصوص شیوع ویروس همه گیر کرونا در دنیا با روسای جمهوری کره جنوبی و مکزیک به بحث و گفت وگو پرداخت.

گفت وگوی ترامپ با رهبران کره جنوبی و مکزیک درباره کرونا

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید بیان کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی حول محور مبارزه با کروناویروس به بحث و گفت وگو پرداختند و ترامپ از یاری های کره جنوبی در تهیه کیت های آزمایشی کرونا در ایالات متحده ابراز تشکر و قدردانی کرد.

کاخ سفید هم چنین در بیانیه ای بیان کرد، هر دو رییس جمهوری برای شکست کرونا، جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر این ویروس و احیای اقتصاد جهانی با اجرای همکاری های مشترک به توافق رسیدند. دو طرف همچنین در خصوص راه های تقویت روابط امنیتی میان دو کشور آمریکا و کره جنوبی گفت وگو کردند.

کاخ سفید همچنین بیان کرد که ترامپ به تازگی با آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک نیز در رابطه با اپیدمی کرونا به مذاکره پرداخته است. دو طرف توافق نموده اند که اعمال محدودیت های عبور و مرور در مرزهای مشترک دو کشور را به منظور مبارزه با ویروس کرونا ادامه دهند.

کاخ سفید بیان کرد که روسای جمهوری دو کشور همچنین در خصوص لزوم حفظ محدودیت ها در تردد از مرزهای زمینی دو کشور برای اهداف غیرضروری به بحث و گفت وگو پرداختند. این در حالی است که مرزهای دو کشور برای مقاصد تجاری، بهداشتی، امنیتی، تأمینی و سایر صنایع که برای کشورها نقشی حیاتی دارند، باز باقی می مانند. ترامپ هم چنین برای حمایت و تقویت سیستم بهداشت و درمان مکزیک اقدام به تأمین و ارائه منابع اضافی برای دولت مکزیک نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 209

به "گفت وگوی ترامپ با رهبران کره جنوبی و مکزیک درباره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی ترامپ با رهبران کره جنوبی و مکزیک درباره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید