کمبود اقلام بهداشتی در سمنان، نانوایی ها سهمیه مواد ضدعفونی دریافت می نمایند

به گزارش شهر وبلاگ، خبرنگاران/سمنان معاون هماهنگی امور مالی استاندار سمنان و رئیس کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد مبارزه با کرونا در استان از کمبود اقلام بهداشتی با وجود مازاد فراوری در استان سمنان اطلاع داد.

کمبود اقلام بهداشتی در سمنان، نانوایی ها سهمیه مواد ضدعفونی دریافت می نمایند

حشمت الله عسگری و رئیس کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان در نخستین جلسه این کمیته که صبح امروز در سالن کوثر استانداری سمنان برگزار گشت اظهار کرد: با توجه به سیستم متمرکز وزارت بهداشت در فراوری و توزیع اقلام بهداشتی ، در تلاشیم تا با ایجاد تغییراتی در پروسه توزیع دستکش و مواد ضد عفونی نماینده ، احتیاج استان را تامین کنیم.

به گزارش خبرنگاران رئیس کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد مبارزه با کرونا در استان با اشاره به کمبودهای مشاهده شده در سطح استان در تامین ماسک و مواد ضد عفونی نماینده گفت: در حال حاضر کارخانجات فراوری نماینده لوازم بهداشتی، بیش از احتیاج استان فراوری دارند اما همچنان شاهد کمبود این اقلام در سطح شهرستان های استان هستیم که این موضوع در گام نخست مربوط به توزیع متمرکز توسط وزارت بهداشت و در گام بعدی ، مشکل در نظام توزیع استان است.

عسگری هدف از تشکیل این کمیته را پشتیبانی از واحدهای فراوری نماینده ماسک و مواد ضدعفونی نماینده و نیز استماع پیشنهادات فراوری نمایندگان و بازنگری در فرآیند توزیع محصولات بهداشتی بیان نمود و افزود: طی روزهای شروعین شیوع ویروس کرونا، اختبارات کلی، صرفا به وزارت بهداشت و درمان سپرده شده بود که با شروع فعالیت های وزارت کشور و مداخلات اجرا شده، فرآیند فراوری و توزیع لوازم بهداشتی مردم رو به بهبودی است.

رییس کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان گفت: فراوری و توزیع دستکش و ماسک زیر نظر اداره کل تجهیزات پزشکی کشور است و استان ها دخل و تصرفی در آن ندارد و لذا در تلاشیم تا با ایجاد تغییراتی در این پروسه ، احتیاج استان را برطرف کنیم.

عسگری همچنین با اشاره به بعضی بد اخلاقی های رسانه ای در برجسته سازی نامتعارف کمبودهای مواد و لوازم بهداشتی در سطح استان گفت : رفتار متمرکز وزارت بهداشت در توزیع این اقلام ، موجب بروز مشکلاتی برای مسئولان استان و نادیده انگاری خدمات اجرا شده شد که امیدواریم با اقدامات شکل گرفته شاهد برطرف معضلات و کمبودها باشیم.

عسگری بیان نمود: در حال حاضر مهمترین مشکل و دغدغه مسئولان استان تامین الکل برای واحدهای فراوری نماینده مواد ضدعفونی است که خوشبختانه بنا به درخواست کارخانه قند شاهرود مبنی بر فراوری الکل و موافقت با این خواسته امیدواریم تا چند روز آینده با تغییر خط فراوری این کارخانه حداقل 80 درصد احتیاج استان به الکل را تامین کنیم.

معاون استاندار سمنان از اختصاص سهمیه مواد ضدعفونی به نانوایی های استان خبرداد و گفت: از این پس برای نانوایی های استان سهمیه مواد ضد عفونی مشخص و توزیع می گردد و در این رابطه سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان و دانشگاه های علوم پزشکی وظیفه دارند تا میزان احتیاج را مشخص و این مواد را در اختیار این صنف قراردهند.

وی همچنین از اتحادیه اصناف نیز خواست با اعلام میزان احتیاج صنوف مختلف به مواد ضد عفونی نماینده ، نسبت به تحویل و توزیع ان اقدام نمایند.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار سمنان با اشاره به دستور صریح استاندار مبنی بر اختصاص 10 درصد از فراوریات شرکت ها و کارخانجات فراوری ماسک به احتیاج استان گفت: با مراکزی که به دستور استاندار تمکین نکرده و سهم مشخص شده را به احتیاج استان اختصاص ندهند ، خدماتی در سطح استان ارایه نخواهد شد.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت تامین احتیاجهای استان از سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خواست با نظارت کامل بر فراوریات مجموعه های فراوری نماینده دستکش های فریزری ، نسبت به توزیع کل فراوریات این محصول در سطح استان اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 31

به "کمبود اقلام بهداشتی در سمنان، نانوایی ها سهمیه مواد ضدعفونی دریافت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود اقلام بهداشتی در سمنان، نانوایی ها سهمیه مواد ضدعفونی دریافت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید