چراغ سبز مجلس انگلیس به لایحه جانسون برای بازنگری برگزیت

به گزارش شهر وبلاگ، نمایندگان مجلس عوام انگلیس موافقت اولیه خود را با لایحه جنجالی نخست وزیر این کشور برای بازنگری یا نادیده دریافت بخش هایی از مفاد توافقنامه برگزیت اعلام کردند.

چراغ سبز مجلس انگلیس به لایحه جانسون برای بازنگری برگزیت

به نقل از دیلی تلگراف، در واکنش به تنش به وجود آمده میان لندن و بروکسل در خصوص مذاکرات برگزیت، نمایندگان مجلس عوام موافقت اولیه خود را با لایحه جنجالی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، برای بازنگری یا نادیده دریافت بخش هایی از مفاد توافقنامه برگزیت اعلام کردند.

این لایحه جنجالی در رسانه های انگلیسی با عبارت قانون شکن معرفی شده است.

مجلس انگلیس در حالی به پیشنهاد نخست وزیر برای چشم پوشی از بخش هایی از توافقنامه برگزیت چراغ سبز نشان داد که این اقدام در صورت اجرایی شدن به اعتقاد تحلیلگران و کارشناسان نقض قوانین بین الملل و زیر پا گذاشتن تعهد بریتانیا در قبال توافقنامه ای محسوب می شود که سال گذشته پس از کشمکش فراوان با اتحادیه اروپا به امضا رسید.

این لایحه که شماری از نمایندگان به شدت مخالف آن بودند و حتی در میان اکثریت محافظه کار مجلس شکاف و اختلافاتی را ایجاد کرده بود در نهایت با 340 رأی موافق در برابر 263 رأی مخالف به تصویب رسید.

لایحه یاد شده بدین ترتیب از نخستین سد پیش رو قبل از تبدیل شدن به قانون گذشت.

فرایند بررسی این لایحه پس از موافقت اولیه مجلس عوام هفته آینده با بررسی یک اصلاحیه دنبال خواهد شد و هرگونه تغییرات مرتبط با توافقنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را منوط به موافقت دوباره مجلس خواهد کرد.

توافق اولیه نمایندگان مجلس عوام با لایحه پیشنهادی بوریس جانسون علاوه بر این باید به تأیید لُردها در مجلس اعیان نیز برسد.

بر اساس توافقنامه برگزیت، لندن از 31 ژانویه وارد دوره انتقالی شد و از ماه مارس گفتگوهای سخت و تا به این لحظه بی نتیجه را بر سر روابط آینده تجاری انگلیس با اتحادیه اروپا آغاز کرد.

عمده محور در نظر گرفته شده در لایحه پیشنهادی بوریس جانسون به نحوه اجرای مقررات تجاری در ایرلند شمالی مربوط می شود. این بخش از خاک بریتانیا بر اساس توافق برگزیت قرار است به مدت چهار سال از مقررات اتحادیه اروپا پیروی کند. این در حالی است که در طرح جانسون تاکید شده که بریتانیا می تواند به صورت یکجانبه برای امور تجاری ایرلند شمالی تصمیم گیری کند. ، مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 704

به "چراغ سبز مجلس انگلیس به لایحه جانسون برای بازنگری برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراغ سبز مجلس انگلیس به لایحه جانسون برای بازنگری برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید