پروتکل های کرونایی زیر چرخ اتوبوس های بین شهری!

به گزارش شهر وبلاگ، با وجود تاکید و هشدارهای بسیاری که مسئولان دستگاه های مختلف درباره رعایت شدن پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا می دهند، این ضوابط در بسیاری از اتوبوس های بین شهری از جمله دادن بسته های بهداشتی مانند ماسک به مسافران، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و غیره توسط شرکت های حمل و نقل و رانندگان رعایت نمی گردد.

پروتکل های کرونایی زیر چرخ اتوبوس های بین شهری!

به گزارش خبرنگاران، از اواخر سال گذشته تا امروز که شیوع ویروس کرونا رو به روز شیوع و گسترش بیشتری در کشور و شهرها و استان های مختلف داشتهف پروتکل ها و ضوابط سختگیرانه تری برای مردم، مشاغل و صنایع مختلف ابلاغ شده است و در حوزه حمل و نقل وظایف و ضوابط بسیاری اعلام شده است که می توان به غربالگری مسافران و تب سنجی از آن ها، رصد مسافران مبتلا و مشکوک به وسیله سامانه ماسک و با استفاده از کد ملی، ارائه بسته های بهداشتی به مسافران مانند ماسک و ژل یا الکل ضدعفونی نماینده، استفاده از ماسک در طول سفر و توصیه و تاکید به مسافران برای رعایت این پروتکل، رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پذیرش مسافر در بخش های هوایی، ریلی و جاده ای و پذیرش مسافر کمتر از ظرفیت برای اجرای این پروتکل و ... اشاره نمود.

اما به نظر می رسد این پروتکل ها در حمل و نقل جاده ای بین شهری رعایت نشده و از سوی شرکت های حمل و نقل جاده ای جدی گرفته نمی گردد. چرا که بعضی رانندگان حتی به تذکرهای مسافران هم توجهی نمی نمایند و می خواهند کرونا بگیرند و بعضی دیگر به صورت آشکارا و در روز روشن این ضوابط و پروتکل ها را زیر پا می گذارند.

البته 20 روز پیش خبرنگاران گزارشی از همین تخلفات منتشر کرد که به گفته داریوش باقر جوان - مدیر کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای - این شرکت حمل و نقل جاده ای در راستا انزلی-تهران با تعلیق مجوز تا اطلاع ثانوی روبرو شد.

وی پیش از این درباره تخلف اجرا شده در این زمینه به خبرنگاران گفت: در زمینه رعایت کردن پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا تعارفی با شرکت های حمل و نقل نداریم و به صورت ویژه این تخلفات را پیگیری نموده و با متخلفان برخورد خواهیم کرد. در همین راست ممکن است حتی این شرکت حمل و نقل با تعلیق یکساله فعالیت روبرو گردد چرا که سلامت مردم شوخی بردار نیست.

اما پس از گذشت این مدت و آنطور که مشاهدات خبرنگار خبرنگاران از ترمینال های مسافری و اتوبوس های و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی بین شهری بر می آید در بسیاری از موارد شاهد رعایت همه پروتکل های بهداشتی نیستیم و به عنوان مثال در ترمینال مسافری غرب تهران واقع در میدان آزادی بسیاری از اتوبوس هایی که مسافران شان را سوار یا پیاده می نمایند، طرح فاصله گذاری را رعایت ننموده و تا جایی که ماشین شان جا داشته باشد مسافر می زنند.

یکی از مسافرانی که روز گذشته با استفاده از اتوبوس از کیاشهر به تهران سفر نموده بود در این باره به خبرنگاران گفت: بسیاری از اتوبوس ها در این راستا به ویژه در بین راستا مسافران بسیاری را سوار می نمایند و تا مقصد با حداکثر ظرفیت سفر خودشان را انجام می دهند و در این بین خبری هم از دادن بسته های بهداشتی به مسافران نیست.

وی اضافه کرد: در طول راستا اگر هم کسی ماسکش را در می آورد خبری از تذکر از سوی راننده یا یاری راننده نبود و اگر دیگر مسافران به فرد متخلف تذکر می دادند اثر گذاار بود اما توسط رانندگان هیچ واکنشی شاهد نبودیم.

البته در مشاهدات خبرنگار خبرنگاران از ترمینال مسافری غرب واقع در میدان آزادی کمتر اتوبوسی که روز گذشته مسافر سوار یا پیاده می کرد مسافرانی به اندازه ای که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام نموده بود، داشت و رانندگان اغلب تا جایی که ممکن بود مسافر سوار نموده بودند و عجیب تر اینکه در قسمتی از پایانه که در نزدیکی بزرگراه شهید لشگری بود، بازار نسبتا بزرگی مانند آدینه بازار راه افتاده بود که دستفروشان مختلفی در آنجا تجمع نموده بودند و مردم بسیاری از جمله مسافران ورودی و خروجی ترمینال مجبور بودند از آنجا عبور نمایند و بسیاری هم هیچ پروتکلی را رعایت ننموده بودند و معین نیست و مجوز برقراری چنین بازاری را کدام نهاد صادر نموده است.

حالا باید دید با وجود تاکیدات بسیار زیاد مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر شنماینده بودن شرایط ابتلا به کرونا در بسیاری از استان ها و احتمال شروع موج جدید کرونا در کشور در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده، متولیان نظارت به ویژه سازمان راهداری چه برخوردی با این تخلفات که می تواند در روزها و هفته های آینده گریبان کشور را بگیرد، انجام خواهد داد و اساسا چرا باید اجازه فعالیت به این شرکت های مختلف داده گردد؟

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1053

به "پروتکل های کرونایی زیر چرخ اتوبوس های بین شهری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروتکل های کرونایی زیر چرخ اتوبوس های بین شهری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید