مراکز خرید قونیه؛ از مرکز خرید ام 1 تا بازار قدیمی کاپالی کارسی

به گزارش شهر وبلاگ، قونیه، یکی از شهرهای مهم ترکیه، همه ساله گردشگران زیادی، به خصوص از ایران را به خود جذب می نماید. از دیدنی های مجذوب کننده و البته ساخت دست بشر در این شهر مراکز خرید و بازارهای آن است که هرکدام دنیایی جدا هستند. با خبرنگاران همراه باشید.

مراکز خرید قونیه؛ از مرکز خرید ام 1 تا بازار قدیمی کاپالی کارسی

تماشا مغازه ها، مراکز خرید و به خصوص بازارهای قدیمی هر شهر یا کشوری از جذابیت هایی است که گردشگران علاقه نسبتا زیادی به آن دارند. گشتن و بازدید از بازارها و مغازهای قونیه به عنوان یکی از مقاصد مهم و تاریخی در تور ترکیه، حرف های زیادی راجع به فرهنگ این شهر برای گفتن دارد. پاساژها و مراکز خرید بزرگ قونیه نیز می توان گفت که با دیگر مراکز خوب دنیا رقابت می نماید. در ادامه با بعضی از این مراکز آشنا می شویم.

مرکز خرید کنت پلازا (Kent Plaza)

اینجا تنها یک مرکز خرید معمولی نیست، بلکه مکانی است که مردم برای دور بودن از روزمرگی هر روزه به آن می آیند. این مرکز خرید با داشتن 11 سالن تئاتر و برندهای معروف، در قونیه بسیار معروف است؛ برندهایی چون لویس (Levis)، کالینز (Colins)، فنریوم (Fenerium)، و ده ها برند دیگر. از جمله کالاهای این مرکز لباس و کفش بچگانه، پوشاک زنانه، پوشاک مردانه، و ادکلن و لوازم آرایشی است.

علاوه بر این مغازه ها، کافه ها، و رستوران های زنجیره ای نیز در مرکز خرید کنت پلازا وجود دارند و دارای پارکینگی به ظرفیت 3000 ماشین است.

ساعت کار: 10 صبح تا 10 شب.

موقعیت مرکز خرید روی نقشه

مرکز خرید ام 1 (M1)

در این مرکز خرید، اجناسی چون جواهرات، بدلیجات، کیف و کفش، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، پوشاک بچگانه، زنانه و مردانه به چشم می خورد. علاوه بر این ها هایپر مارکت، فست فود، کافه، رستوران، کتاب فروشی، مراکز تفریح شامل سینما و پارک لونا، و مراکز سلامتی نیز وجود دارند. 69 برند معروف در این مرکز خرید، برای تمام کالاها وجود دارد.

از امکانات این مرکز خرید می توان به ای. تی. ام، اتاق کودک، اتاق بازی بچه ها، اتاق استراحت، دستشویی مخصوص معلولان، ویلچیر، اتاق سلامت، تاکسی، پارکینگ رایگان، و مسجد اشاره نمود.

ساعت کار: هر روز از 10 صبح تا 10 شب.

موقعیت مرکز خرید روی نقشه

مرکزخرید نوادا اوتلت (Novada Outlet)

در این مرکز خرید نیز علاوه بر خرید، می توانید به رستوران ها و کافه ها سر بزنید یا به تفریح های این مرکز بپردازید. این مکان شامل مغازه های کیف و کفش، اسباب بازی فروشی، لوازم خانگی، وسایل الکترونیکی، هایپرمارکت، بدلیجات، و انواع لباس ها است.

رستوران ها، کافه ها، سرزمین بازی، و سینما از امکانات این مجموعه است.

ساعت کار: هر روز از 10 صبح تا 10 شب.

موقعیت مرکز خرید روی نقشه

مرکز خرید کولسیت آلیسوریس (Kulesite Alisverise)

این مرکز خرید نیز مانند دیگر مراکز نام برده از امکانات و برندهای زیادی برخوردار است. علاوه بر خرید در طبقه های پایین، می توانید به طبقه آخر رفته، و انواع پیتزا، کباب یا هر نوع فست فود دیگری که باب میل شما است، میل کنید.

به خاطر داشته باشید که استعمال دخانیات در این مکان ممنوع است.

ساعت کار: هر روز از 10 صبح تا 10 شب

موقعیت مرکز خرید روی نقشه

فرش فروشی کاراوان

علاوه بر تماشا پاساژهای قونیه، بازدید از این فرش فروشی خالی از لطف نیست. فرش های کاراوان شامل مجموعه ای از فرش ها و گلیم های قدیمی و تازه است. بازدید از این مکان یک تا دو ساعت طول می کشد.

ساعت کار: هر روز از 8:30 صبح تا 7 غروب.

موقعیت فرش فروشی روی نقشه

بازار کاپالی کارسی (Kapali Carsi)

این بازار سرپوشیده با قدمتی بسیار زیاد، در سال 1461 بنا شد. این بازار، به معنای بازار بزرگ، با 60 راهرو و 500 مغازه، از بزرگ ترین بازارهای سرپوشیده دنیا بوده و بسیار جالب و تماشای است. در اینجا می توانید جواهرات، سفال، فرش، قلاب دوزی، لباس، ادویه، استکان های کمر باریک، شایای قدیمی و بسیاری اجناس دیگر را ببینید و تهیه کنید. قیمت ها نسبت به قیمت های استانبول مقرون به صرفه تر است. در این مجموعه 2 مسجد، 4 مخزن آب (فواره)، 2 حمام و چندین کافه و رستوران وجود دارد. این بازار 4 ورودی اصلی دارد.

ساعت کار: هر روز به جز یکشنبه ها و روزهای تعطیل، از ساعت 9 صبح تا 7 غروب.

موقعیت مرکز خرید روی نقشه

مرکز خرید ارگلی پارک سایت (Eregli Park site)

مرکز خرید پارک سایت مکانی بسیار بزرگ، زیبا و با امکانات و اجناس بسیار است. رستوران، سینما و مرکز بازی بچه ها از امکانات این مجموعه به شمار میرود.

ساعت کار: هر روز از 10 صبح تا 10 شب.

موقعیت مرکز خرید روی نقشه

مغازه شیرینی فروشی کاردلن (Kardelen Kestane Sekeri Salts Magazasl)

این شیرینی فروشی با تقریبا نیم قرن سابقه به خاطر شیرین های شاه بلوطی خود بسیار معروف است، به طوری که افرادی زیادی را به خود جذب می نماید. شیرینی ها بسیار خوشمزه بوده و از قیمت مناسب و معقولی دارند.

ساعت کار: از 9 صبح تا 9:30 شب.

موقعیت شیرین فروشی روی نقشه
منبع: کجارو / tripadvisor.com
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1820

به "مراکز خرید قونیه؛ از مرکز خرید ام 1 تا بازار قدیمی کاپالی کارسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز خرید قونیه؛ از مرکز خرید ام 1 تا بازار قدیمی کاپالی کارسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید