وزیر خارجه روسیه: غرب استقلال ما را تحمل نمی کند

به گزارش شهر وبلاگ، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه می گوید غرب استقلال سیاسی روسیه را برنمی تابد و حتی از کوشش برای تغییر رژیم در این کشور ابایی ندارد.

وزیر خارجه روسیه: غرب استقلال ما را تحمل نمی کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه اختصاصی با راشاتودی می گوید آمریکا و اروپا هنوز نمی توانند با این چالش که روسیه یک قدرت مستقل است کنار بیایند.

وی ادامه داد: روسیه منافع ملی خود را در اولویت قرار می دهد و حاضر است بر مبنای برابری و صداقت و در چارچوب قوانین بین الملل، مسائل مربوط به منافع ملی خود را با دیگر کشورها حل و فصل کند اما اجازه نمی دهد که این منافع نادیده گرفته شوند.

در عین حال، لاوروف اضافه کرد: این اصل (دفاع از منافع ملی) منجر به تنش می گردد چرا که همتایان غربی می کوشند تا روسیه را از حق تصمیم گیری مستقلانه درباره آینده خود محروم نمایند. کوشش هایی هم در راستای براندازی (تغییر رژیم) انجام می دهند و به سختی تمایل برای این اقدام را پنهان می نمایند.

به گفته لاوروف، رویکرد مسکو در قبال درگیری هایی که گوشه و کنار دنیا رخ می دهد؛ مورد قبول غرب نیست تا آنجا که می کوشند مانع از دستاوردهای خارجی روسیه شوند.

وی در این باره شرح داد: اخیراً متهم شده ایم که با هدف تقویت صندلی ژئوپلیتیکمان در تحولات بلاروس یا قره باغ مداخله نموده ایم. اما واقعیت این است که تحلیلگران اروپایی، آمریکایی و به ویژه انگلیسی جز از این چشم انداز قادر به ارزیابی روسیه نیستند.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 959

به "وزیر خارجه روسیه: غرب استقلال ما را تحمل نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه روسیه: غرب استقلال ما را تحمل نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید