همکاری ژاپن با آمریکا برای حفاظت از تایوان!

به گزارش شهر وبلاگ، معاون نخست وزیر ژاپن مدعی شد که ژاپن باید با همکاری آمریکا از تایوان در برابر حمله احتمالی چین دفاع کند.

همکاری ژاپن با آمریکا برای حفاظت از تایوان!

به گزارش به نقل از اسپوتنیک، علی رغم هشدار های پکن درباره تایوان که آن را بخشی جدایی ناپذیر از سرزمین خود می داند و تهدید نموده است که علیه هر سیاستمدار جدایی طلب و حامیان خارجی آن ها اقدام خواهد نمود، تارو آسو، معاون نخست وزیر ژاپن در اظهاراتی مدعی شد که توکیو و واشنگتن در صورت بروز مشکل اساسی باید با هم از تایوان دفاع نمایند.

آسو ادعا کرد که حمله احتمالی چین به تایوان می تواند به اسم یک تهدید برای بقای ژاپن تلقی گردد و این چیزی است که به ژاپن اجازه استفاده از حق دفاع از خود را می دهد.

این مقام ژاپنی در ادامه ادعا های خود اضافه کرد: ما باید در خصوص موقعیت های مختلف مانند عدم عبور از تنگه تایوان فکر کنیم. گفتن این مسئله که کدام تهدید موجودیتی است سخت است اما مطلوب ترین راه این است که طرفین درگیر به وسیله مصاحبه های مستقیم به یک راهکار صلح آمیز برسند.

این اظهارات پس از آن صورت می گیرد که روزنامه فایننشال تایمز با استناد به گفته مقامات نظامی ناشناس در اوایل ماه جاری نوشته بود که آمریکا و ژاپن در حال اجرا تمرینات نظامی مشترک برای سناریوی جنگ احتمالی با چین بر سر تایوان هستند.

واشنگتن از زمان قطع روابط دیپلماتیک با تایوان در سال 1979، روابط غیررسمی با این جزیره را حفظ نموده است. چین که تایوان را به اسم یک استان جدا شده می داند، از همکاری مداوم تایوان با واشنگتن به ویژه در بخش دفاعی ناراحت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1643

به "همکاری ژاپن با آمریکا برای حفاظت از تایوان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری ژاپن با آمریکا برای حفاظت از تایوان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید