همایش غول های صنایع هوایی دنیا پشت درهای بسته برگزار گردید ، از تاکسی های پرنده تا تکنولوژی های خودران پرواز

به گزارش شهر وبلاگ، مدتی پیش مدیر شرکت هواپیمایی ایرباس در یادداشتی کوتاه نوشت: انسان ها در پی هر آن چه زندگی را ساده تر می نماید هستند. آن ها دوست دارند دورترین مکان ها را در سریع ترین زمان ها طی نمایند. این یادداشت جالب ابعاد متعددی دارد اما به نظر می رسد همه رازهای دنیای پرواز بین خبرهای روزانه منتشر نمی گردد و بخشی از تصمیم گیری ها پشت درهای بسته انجام می گردد.

همایش غول های صنایع هوایی دنیا پشت درهای بسته برگزار گردید ، از تاکسی های پرنده تا تکنولوژی های خودران پرواز

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از وایرد، طی اغلب روزهای امسال، فرودگاه شهر بنتونویل در آرکانزاس یک مکان بسیار آرام بود که درنهایت از چند هواپیمای تجاری و خصوصی میزبانی می کرد. اما در اوایل ماه جاری، این فرودگاه میزبان تعداد زیادی جت خصوصی از کسب و کارهای مطرح دنیا شد. جت هایی که میزبان افرادی سرشناس و فعال در حوزه صنایع هوایی بودند.

صبح روز بعد گروهی که شامل بیش از 100 رهبر از شرکت های شناخته شده با تکنولوژی بالا، موسسات تحقیقاتی و شرکت های سرمایه گذاری بود، به یک چالش واحد پیوستند و در کنفرانسی خصوصی شرکت کردند که به آینده پروازها به ویژه پرواز با سیستم های خودران مرتبط می شد.

این منظره که به وضوح به وسیله اوبر، ترسیم شده و احتیاجمند یک کلاس کاملا نو از وسیله نقلیه با باتریفوق قدرتمند است که بسیار قوی تر از نمونه های فعلی است. این روزها مبحث پرواز با هواپیماهای خودران بسیار پیچیده است. چرا که عده ای معتقدند این نوع هواپیماها از ایمنی کافی برخوردار نیستند. بعضی دیگر نیز می گویند متقاعد کردن سرمایه گذاران و مردم برای حمایت از این پروژه ها سخت است .

شاید بر همین اساس باشد که سرشناسان حوزه صنایع حمل و نقل هوایی طی جلسات مخفی دو روزه، که Bentonville UP نامیده می گردد، در حالت خفا آغاز به اشتراک گذاری اطلاعات و آنالیز موقعیت ها در کنار یکدیگر کردند. لیست شرکت نمایندگان در این کنفرانس بسیار چشمگیر بود. از نمایندگان ایرباس و گوگل تا اوبر و ناسا و حتی نیروی هوایی ایالات متحده در این همایش حضور داشتند.

بر اساس شنیده ها در این جلسات، نشانه هایی از پیشرفت در مسیر آینده خودروهای خودران پرنده به سرعت در حال افزایش بود.افزون بر این، کنفرانس مذکور، نشانه کلیدی بلوغ را نشان می داد چرا که بسیاری از شرکت های جوان این عرصه در کوشش بودند با سرمایه گذاران ارد مذاکرات جدی تر شوند.

نرخ سرمایه گذاری های ریسک پذیر این حوزه نیز افزایش پیدا نموده بود. برای مثال: بلیک شولل، بنیانگذار شرکت Boom Supersonic، بیان کرد که 6 میلیارد دلار برای فراوری هواپیمای فوق سبک خود تأمین خواهد نمود.از سوی دیگر کوشش می گردد قوانین پرواز نیز مورد بازنگری قرار گیرند. برای مثال سازمان امنیت پرواز ایالات متحده در کوشش است؛ زمان پرونده صدور گواهینامه خود را کوتاه کند.

گرگ بولز، مدیر کل انجمن فراوری نمایندگان هواپیما، می گوید کوششی 9 ساله ا برای یاری به آژانس در بازنگری قوانین صدور گواهینامه انجام داده که باعث می گردد این روند بسیار سریع تر و کم و بیش پیچیده گردد.

با این حال، صنعت هوایی برای پیشرفت باید صدها میلیارد دلار هزینه کند. چرا که جدایی از مدل های سنتی ساده نیستجف شوماخر، مدیر عامل BCG Digital Ventures، معتقد است سرمایه گذاران می توانند نقش های بلند مدت و پررنگی را بازی نمایند. او می گوید: ما شاهد طرح های قابل ملاحظه ای در بازارهستیم. اما برای اجرایی شدن این طرح ها احتیاج به برنامه ریزی های گسترده ای داریم.

او معتقد است برای آغاز راه اندازی تاکسی هوایی بهتر است به بعضی استراتژی های مجذوب کننده مثل تاکسی های هوایی فکر کنیم. برای مثال می توان به پروازهای گردشگری اشاره نمود.

منبع: انتخاب
انتشار: 8 دی 1401 بروزرسانی: 8 دی 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 2054

به "همایش غول های صنایع هوایی دنیا پشت درهای بسته برگزار گردید ، از تاکسی های پرنده تا تکنولوژی های خودران پرواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش غول های صنایع هوایی دنیا پشت درهای بسته برگزار گردید ، از تاکسی های پرنده تا تکنولوژی های خودران پرواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید