هدف اصلی نمایشگاه مجازی کتاب تهران، دسترسی همه مردم کشور به کتاب است

به گزارش شهر وبلاگ، به گزارش خبرنگاران ، مهدی محمدخانی، مدیر انتشارات روایت فتح در گفت وگو باروابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، اعلام کرد: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، نخستین تجربه برگزاری چنین رویدادی در کشور است و یک کار ملی محسوب می گردد. برگزاری این رویداد بسیار درست، به جا و ارزشمند است.

هدف اصلی نمایشگاه مجازی کتاب تهران، دسترسی همه مردم کشور به کتاب است

وی ادامه داد: البته بهتر بود که این نمایشگاه ماه ها قبل برگزار می شد، ولی به هرحال اکنون هم با این که در نخستین گام خود واقع شده است، بسیار امیدوارنماینده بود. البته در جزئیات کار مشکلاتی هم دیده می گردد که در صورت تداوم در دوره های بعد می تواند با برطرف عیوب، برنامه ریزی همه جانبه و تقویت زیرساخت ها، کامل تر و بی نقص تر برگزار گردد.

این ناشر همچنین اعلام کرد: این نمایشگاه توانست به هدف اولیه و اصلی خود که دسترسی همه مردم ایران به کتاب و تازه های نشر است، برسد. این امر به ویژه در دوره شیوع بیماری کرونا بسیار اهمیت دارد، چون توانست یک فضای شور ونشاط، ولو به صورت مجازی در جامعه ایجاد کند. با برگزاری این رویداد، مردم ایران تا اندازه ای از فضای روانی ناشی از شیوع بیماری کرونا، دور شدند.

محمدخانی تأکید کرد: همه ناشران و مردم ایران در اقصی نقاط کشور با امکانات یکسان، امکان انتخاب و خرید کتاب و دریافت رایگان آن را در منازل خود داشتند. شاید در این نمایشگاه مانند نمایشگاه فیزیکی کتاب، ارتباط چهره به چهره بین اهالی نشر و مردم برقرار نشد، ولی این ارتباط به گونه ای دیگر بین ناشر و مخاطب در فضای مجازی میسر شد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از تجربیات اهالی نشر در برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اضافه کرد: فضای مجازی مقوله ناشناخته ای در کشور ما نیست و مدت هاست که بسیاری از ناشران در این حوزه فعالیت دارند. انتظار می رفت مسئولان برگزارنماینده نمایشگاه در این رویداد تجربیات ناشران و کسانی که در این حوزه کار نموده و آزمون و خطا داشته اند را به کار می بستند که در این صورت قاعدتا نمایشگاه با کیفیت بهتری برگزار می شد.

محمدخانی در سرانجام، با طرح یک پیشنهاد بیان کرد: حتی اگر قرار است از سال های بعد نمایشگاه کتاب بین المللی تهران باز هم به صورت فیزیکی برگزار گردد، خوب است که در کنار آن نمایشگاه مجازی نیز دایر گردد تا علاقه مندان به کتاب بتوانند از این بستر نیز برای حضور در بزرگترین رویداد فرهنگی کشور، استفاده نمایند.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن شروع و تا دهم بهمن ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه خواهد داشت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1068

به "هدف اصلی نمایشگاه مجازی کتاب تهران، دسترسی همه مردم کشور به کتاب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف اصلی نمایشگاه مجازی کتاب تهران، دسترسی همه مردم کشور به کتاب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید