نظرسنجی یک ایرانی زیر توییت اوباما ، نتایج نظرسنجی

به گزارش شهر وبلاگ، نظرسنجی یک ایرانی در توئیتر همانند همه نظرسنجی های هفته های اخیر در مورد نتایج انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا به یک نتیجه ختم شد؛ اختلاف 8 درصدی جو بایدن.

نظرسنجی یک ایرانی زیر توییت اوباما ، نتایج نظرسنجی

خبرنگاران - سلمانی زند: 20 فروردین امسال بود که برنی سندرز ستادهای تبلیغاتی خود را تعطیل و کارزار انتخاباتی خود را متوققف کرد تا جوبایدن دیگر نامزد حزب دموکرات آمریکا بتواند با توانی مضاعف به رقابت با دونالدترامپ برود. سناتور برنی سندرز حدود یک هفته پس از کناره گیری از رقابت های ریاست جمهوری آمریکا و اعلام حمایت از جو بایدن در انتخابات 2020، در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفت: حمایت نکردنِ هواداران من از جو بایدن بی مسئولیتی است. وی همچنین هشدار داده که بی عملی نیروهای پیشرو باعث انتخاب دوباره ترامپ خواهد شد.

تقریبا از همان زمان بود که آرای بایدن در نظرسنجی ها بیشتر تثبیت شد. گرچه در این میان برخی اتهامات مبنی بر اذیت و آزار جنسی از محبوبیت او کاست.

  • توئیت اوباما و ابتکار کاربر ایرانی

پس از حمله اخیر ترامپ به او ... رئیس جمهور سابق آمریکا، اوباما در توئیتی کنایه آمیز و یک کلمه ای نوشت رای

در پی این اقدام باراک اوباما، یک اکاربر ایرانی در ابتکاری جالب یک نظرسنجی زیر توییت اوباما به اشتراک گذاشت: ترامپ یا بایدن؟

نظرسنجی این ایرانی نه تنها با استقبال قابل توجهی روبرو شد بلکه تا لحظه تنظیم این گزارش، بیش از 15 هزار نفر شرکت کننده داشت و واکنش های بسیاری را برانگیخت. چنانچه بسیاری از چهره های سیاسی دموکرات و جمهوری خواه به اظهار نظر و مجادله در زیر این تویئیت پرداختند. جدل هایی که از طعنه به رفتارهای ترامپ تا اتهامات رسوایی اخلاقی و اذیت و آزار جنسی بایدن را شامل می شد. حتی برخی کابران ویدئوهایی را هم در این باره زیر همان توئیت منتشر کردند.

جدا از این موارد نتیجه نظرسنجی اما قابل توجه بود؛ پیروزی جو باید با اختلاف 8 درصدی بر دونالد ترامپ. یعنی 54 درصد آرا با جو بایدن بود و 46 درصد متعلق به دونالد ترامپ.

  • نتایج دیگر نظرسنجی ها

در نظرسنجی های رسمی هم جو بایدن نسبت به رئیس جمهور فعلی ایالات متحده پیشتاز است. چنانکه چهار روز پیش بود پایگاه اطلاع رسانی کنگره در گزارشی گفت که تازه ترین نظرسنجی مورنینگ کانسالت نشان می دهد میزان محبوبیت جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز حزب دموکرات، نسبت به دونالد ترامپ 3 درصد بالاتر است. این گزارش تاکید کرد که محبوبیت بایدن به خاطر اتهام رسوایی اخلاقی و آزار و اذیت جنسی با کاهش روبرو شده است.

این نظرسنجی افزود: بایدن در سراسر آمریکا از حمایت 45 درصدی افکار عمومی برخوردار است و این رقم برای ترامپ به 42 درصد رسیده است.

همچنین نظرسنجی قبلی مورنینگ کانسالت که اواسط آوریل اجرا شده بود، پیشتازی 8 درصدی بایدن را نشان می داد. میزان محبوبیت بایدن از زمان نظرسنجی اواخر آوریل با افت 5 درصدی روبرو شده است به طوری که 43 درصد رای دهندگان آمریکایی گفته اند دیدگاه مثبتی نسبت به وی دارند ولی در مقابل 48 درصد گفته اند دیدگاه منفی نسبت به وی پیدا کرده اند.

در بین زنان میزان محبوبیت بایدن از آوریل تا به امروز 6 درصد کاهش داشته و به 44 درصد رسیده است.این نظرسنجی نشان می دهد 44 درصد آمریکایی ها دیدگاه مثبتی نسبت به ترامپ دارند و در مقابل بیش از 56 درصد گفته اند دیدگاه منفی نسبت به رئیس جمهور فعلی آمریکا دارند. میزان حمایت زنان از بایدن 8 درصد بیشتر از ترامپ است.

  • خسته از دیدن ترامپ!

یافته های یک نظرسنجی تازه نشان می دهد رای دهنده های آمریکایی در هفته های اخیر از دیدن چهره ترامپ در رسانه ها خسته شده و معتقدند تصویر رقیب او جو بایدن به اندازه کافی پخش نشده است. به گزارش خبرنگاران به نقل از فوربس، نظرسنجی مشترک شبکه خبری سی بی اس و یوگاو بین 28 آوریل تا اول می اجرا شده و حاکی از پیش افتادن شش درصدی بایدن از رئیس جمهوری فعلی آمریکاست؛ 49 درصد به 43 درصد.

در این نظرسنجی هواداران ترامپ اعلام کرده اند او در بحران کرونا بیش از اندازه خودش را در رسانه ها نشان داده و 53 درصد گفته اند از دیدن رئیس جمهوری آمریکا خسته شده اند. 11 درصد هم معتقدند حضور رسانه ای ترامپ به اندازه بوده است.

رای دهنده های آمریکایی از دیدن ترامپ خسته شده اند

  • نتایج تارنمای آمریکایی هیل

پیش از این هم تارنمای آمریکایی هیل 12 اردیبهشت گزارش داده بود که براساس نتایج نظرسنجی مشترک روزنامه تجاری ای بی دی و موسسه آمریکایی تی آی پی پی هر دو نامزد انتخابات توانستند 43 درصد حمایت پاسخ دهندگان را کسب کنند. نظرسنجی ای بی دی و تی ای پی پی به صورت آنلاین و از بین هزار و 225 نفر از افراد بزرگسال آمریکایی در بازه زمانی 26 تا 29 آوریل (9-6 اردیبهشت) و با ضریب خطای مثبت و منفی 2.9 درصد انجام شد.

پیش از این، در نظرسنجی دیگری که نتایج آن توسط این گروه در اوایل ماه آوریل (فروردین) منتشر شد، از پیشتازی بایدن به عنوان معاون پیشین رئیس جمهوری آمریکا در برابر ترامپ حکایت داشت. در آن نظرسنجی بایدن با کسب 47 درصد از آرا از ترامپ با 41 درصد آرا پیشی گرفت. همچنین نتایج نظرسنجی تارنمای هیل و موسسه هریس ایکس که جمعه منتشر شد از رقابت تنگاتنگ بایدن و ترامپ حکایت دارد.

نظرسنجی هایی که ای بی دی و تی آی پی پی از آگوست 2019 (مرداد 98) تا به امروز انجام داده اند نشان داده، رقابت های ریاست جمهوری بسیار نزدیک شده است.

آگوست گذشته، بایدن با 13 درصد بیشتر آرا از ترامپ جلو افتاد و این در حالی بود که هنوز تعداد زیادی از نامزدهای دموکرات درحال رقابت در انتخابات مقدماتی بودند. نظرسنجی جدید همچنین نشان داد که حمایت بایدن نزد دموکرات ها کاهش یافته و از 89 درصد در اوایل ماه آوریل به 83 درصد رسیده است.

  • ماجرای اتهامات جنسی جو بایدن چیست؟

جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات ها از اوایل ماه گذشته میلادی بود که به دلیل اتهامات جنسی تحت فشار قرار گرفت. موضوعی که گویی قرار است هراز گاهی همچون سایه ای شوم همراه دموکرات ها باشد و اگر پیشتر کلینتون در زمان ریاست جمهوری اش با آن روبرو شد، حال بایدن پیش از آن درگیر شده است.

ماجرا هم از آنجا شروع شد که تارا رید زنی که ماه گذشته میلادی شروع به طرح اتهاماتی علیه جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری کرد، حالا می گوید این معاون رییس جمهوری پیشین آمریکا که در آن سال ها سناتور ایالت دلاویر بوده، وی را مورد تعرض جنسی قرار داده است. البته این نخستین بار نبود که جو بایدن با این اتهامات روبرو شد و سال گذشته در اواخر ماه مارس (اواسط فروردین) هم لوسی فلورس نامزد فرمانداری نوادا در سال 2014، در یادداشتی بایدن را متهم به آزار و اذیت جنسی کرد.

اهمیت این اتهام ها آنجا معین می شود که حتی در نظرسنجی توئیتری کاربر ایرانی زیر توئیت باراک اوبا پیام های ویدئویی متعددی در این زمینه باز نشر شده اند و نشان می دهد که ظاهرا بایدن باید پیش از رقابت با ترامپ پاسخی جدی برای این اتهام ها داشته باشد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای گزینش پنجاه و نهمین رئیس کاخ سفید و معاونش سیزدهم آبان 99 برابر با سوم نوامبر 2020 برگزار خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 295

به "نظرسنجی یک ایرانی زیر توییت اوباما ، نتایج نظرسنجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظرسنجی یک ایرانی زیر توییت اوباما ، نتایج نظرسنجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید