خبرنگاران انتخابات 2020، هاله ایمنی

به گزارش شهر وبلاگ، نیویورک- خبرنگاران- رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی دنبال می گردد که ترامپ با انتساب خود به قدرت ماورایی، بهبودی از کرونا را به نوعی هاله ایمنی تعبیر می نماید و بایدن هم راه دفع حیله گری را حضور رای دهندگان می داند.

خبرنگاران انتخابات 2020، هاله ایمنی

به گزارش خبرنگاران، رقابت های انتخاباتی آمریکا در 23 روز مانده به انتخابات با فعال تر شدن دونالد ترامپ پس از یک هفته خانه نشینی به خاطر کرونا، جنب و جوش بیشتری به خود گرفته است به گونه ای که پس از مصاحبه رادیویی و تلویزیونی روز شنبه و سخنرانی در جمع تعدادی رنگین پوست در محوطه کاخ سفید، صبح یکشنبه هم با فاکس نیوز مصاحبه تلفنی داشت.

جو بایدن نامزد دموکرات ها هم بعد از ظهر یکشنبه در نشست جمع آوری اعانه های اقتصادی به کارزار انتخاباتی، از هواداران خود خواست تا به پای صندوق های رای بیایند.

در یکشنبه همچنین امی بارت قاضی معرفی شده ترامپ برای تصدی کرسی دیوان عالی آمریکا هم نخستین نطق خود را برای آغاز رسیدگی به صلاحیت خود ایراد کرد و در آن متعهد شد که قانون را همانطور که گفته شده است، اعمال کند.

ترامپ در مصاحبه روز یکشنبه با فاکس نیوز مدعی شد که هیچ دارویی مصرف نمی نماید و بدن او ایمن شده است. رئیس جمهوری آمریکا از آن به عنوان هاله ایمنی نام برد.

انتظار می رود ترامپ روز دوشنبه نیز در فلوریدا یک گردهمایی انتخاباتی برگزار کند، در حالی که بایدن قرار است در 2 شهر ایالت اوهایو حضور یابد.

حمایت طالبان از ترامپ

اگرچه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا کنون نشان داده است علاقه کمی به مساله سیاست خارجی دارند و شاید دلیل آن هم وحدت هدف و اندکی تغییر در تاکتیک باشد، اما اظهارات سخنگوی طالبان مورد توجه محافل سیاسی در آمریکا نهاده شد که از ترامپ حمایت کردند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان هفته گذشته به سی بی اس نیوز گفت: ما امیدواریم که او در انتخابات پیروز گردد و حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان را انتها دهد.

پس از ابراز حمایت اعضای این گروه که پرونده فعالیت های تروریستی را در کارنامه خود هم دارند، از ترامپ، کارزار انتخاباتی رئیس جمهوری ترامپ قاطعانه تایید طالبان برای انتخاب مجدد وی در سال 2020 را رد کرد.

پیشتازی بایدن

بر اساس نظرسنجی جدید واشنگتن پست و ای بی سی نیوز، بایدن در میان را دهندگان احتاقتصادی در سطح ملی با 54 درصد از ترامپ با 42 درصد پیشی دارد.

هر دو حزب به طور فزاینده ای بر نقش محوری پنسیلوانیا در خصوص نتیجه انتخابات ریاست جمهوری متمرکز شده اند.

همچنین پیش بینی می گردد سناتور کامالا هریس که معاون انتخاباتی بایدن هم محسوب می گردد، نقشی فعال و طوفانی تر از گذشته در رسیدگی به صلاحیت قاضی امی بارت ایفا نماید. او در رسیدگی به صلاحیت برت کاوانا سوالات سختی را عنوان کرد که ترامپ همچنان از آن ها ابراز نارضایتی دارد.

شباهت ترامپ با رهبر فقید کره شاقتصادی

ترامپ علاوه بر مصاحبه با فاکس نیوز، در توئیتی گفت که او در برابر ویروس جدید کرونا ایمن است و ناقل آن نیست، در حالیکه کاخ سفید هیچ نتیجه منفی از آزمایش منتشر ننموده و مصونیت وی از ویروس هنوز درک نشده است.

این توییت به سرعت توسط توئیتر پرچم گذاری شد که می گوید حاوی اطلاعات غلط گمراه نماینده و بالقوه مضر مربوط به ویروس کرونا است.

بعضی از بیماران بهبود یافته کووید-19 بار دیگر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و کارشناسان می گویند سوالات زیادی در خصوص مصونیت از جمله مدت دوام آن باقی است.

بعضی از کارشناسان و رسانه ها، رفتار ترامپ در قبال ابتلای خود به کرونا را با کیم جونگ ایل رهبر فقید کره شاقتصادی مقایسه نموده اند و اینگونه بیان می نمایند که او وانمود می نماید که خوب است.

داد فاوچی درآمد

آنتونی فاوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی روز یکشنبه گفت که کارزار انتخاباتی ترامپ از سخنان وی خارج از متن و بدون اجازه وی در یک تبلیغ تلویزیونی جدید استفاده نموده است.

وی در بیانیه ای به سی ان ان گفت: در تقریبا پنج دهه خدمت عمومی خود، هرگز به طور علنی هیچ نامزد سیاسی را تایید ننموده ام. نظراتی که بدون اجازه من در تبلیغات جمهوریخواهان به من نسبت داده شده بود، از اظهارات زیادی بود که ماه ها پیش در خصوص کوشش های مقامات بهداشت عمومی فدرال ارائه کردم.

آگهی تبلیغات انتخاباتی جدید ترامپ که روز شنبه منتشر شد، شامل کلیپی از فاوچی است که در اواخر ماه مارس با مارک لوین مجری محافظه کار فاکس نیوز صحبت می نماید که در اصل می گوید به طور روزانه یک گروه کامل از ما این کار را می کنیم. بنابراین نمی توانم تصور کنم که تحت هر شرایطی، کسی بتواند کارهای بیشتری انجام دهد. منظورم این است که، بدیهی است ما در حال مبارزه با دشمن قدرتمند یعنی این ویروس هستیم.

حتی اگر فاوچی در پاسخ خود به ترامپ اشاره ننموده است اما کلیپ کارزار انتخاباتی ترامپ ویرایش شده است تا به نظر برسد بزرگترین متخصص بیماری های عفونی کشور از رهبری شخص رئیس جمهوری در جریان بحران تمجید می نماید.

واکنش جمهوریخواهان به لغو مناظره

رونا مک دانیل رئیس کمیته ملی جمهوریخواهان روز یکشنبه در مصاحبه با فیس دی نیشن شبکه خبری سی بی اس، از تصمیم کمیسیون مناظره های ریاست جمهوری برای لغو مناظره دوم بین ترامپ و بایدن، انتقاد کرد.

کمیسیون غیرحزبی مناظره انتخابات ریاست جمهوری، پس از اختلاف نظر در خصوص قالب و چگونگی، مناظره را لغو کرد. این کمیسیون اعلام نموده بود که بحث به سبک تالار شهر عملا در میان عدم اطمینان درباره ابتلای ترامپ پس از تشخیص اخیر وی به صورت مجازی برگزار می گردد. اما ترامپ گفت که در یک بحث مجازی شرکت نخواهد کرد.

مک دانیل گفت: رای دهندگان از کمیسیون فاسد مناظره ناامید شده اند که مناظره دوم را لغو خواهند کرد. آمریکایی ها ناامید شده اند و این کمیسیون انتخابات در توانایی ما برای دیدن مناظره این دو نامزد دخالت نموده است.

او کمسیون را به برقراری تماس یک جانبه و بدون مشورت با نامزدها متهم کرد و گفت که این امر به معنای دخالت در انتخابات است.

مک دانیل گفت این بحث و جدال برای بایدن منفی خواهد بود.

وی این اقدام را یاری به سیاسیونی دانست که 47 سال است در واشنگتن دی سی حضور دارند و تا کنون با سوالات سختی از رسانه ها روبرو نشده اند.

لورا ترامپ عروس رئیس جمهوری آمریکا هم در گفت وگو با فاکس نیوز مناظره مجازی را یک فاجعه کامل خواند و مدعی شد عملا نمی توانید یک مناظره مآغاز داشته باشید.

لورا ترامپ اضافه نمود: برای رئیس جمهوری خوب است که از آن کنار کشید.

در روز یکشنبه نه فقط ترامپ بلکه اعضای خانواده وی هم در رسانه حامی وی حضور یافته بودند و از عملکرد پدرشان دفاع می کردند. این اقدام خود نشانگر حلقه محدود اطرافیان ترامپ است و اینکه حزب جمهوریخواه به واسطه ترامپ به یک حزب خانوادگی تبدیل شده است.

شاید اعلام حمایت شخصیت های مهم جمهوریخواه از نامزدی بایدن دموکرات، ناشی از این شیوه برخورد خانوادگی ترامپ با این حزب باشد.

رقابت سخت لیندسی گراهام در کارولینای جنوبی

مبارزات انتخاباتی دو رقیب جمهوریخواه و دموکرات برای کرسی کارولینای جنوبی در سنای آمریکا هم به نوبه خود قابل توجه شده است. جیم هریسون نامزد سنای دموکرات روز یکشنبه گفت که در سه ماه گذشته در کوشش برای شکست از سناتور جمهوریخواه لیندسی گراهام از کارولینای جنوبی با 57 میلیون دلار رکورددار بوده است.

کارزار انتخاباتی این نامزد سنای آمریکا می گوید این کارزار در حال تاریخ سازی است ، زیرا ما متمرکز بر بازگرداندن امید به کارولینای جنوبی هستیم.

سناتور لیندسی گراهام جمهوریخواه از هواداران سرسخت ترامپ و رئیس کمیته فعلی قضایی سنای آمریکا است. او یکی از کسانی است که خواهان معرفی قاضی دیوان عالی پیش از انتخابات 13 آبان بوده است که به نظر می رسد یکی از دلایل آن، احتمال از دست دادن اکثریت جمهوریخواهان در سنا باشد.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: ایرنا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 769

به "خبرنگاران انتخابات 2020، هاله ایمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتخابات 2020، هاله ایمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید