میدان انقلاب تهران؛ نمادی از شهادت و رشادت های مردم

به گزارش شهر وبلاگ، میدان انقلاب یکی از پر رفت و آمدترین مناطق پایتخت ایران بوده که کمتر کسی است که سری به این میدان شلوغ اما مهم نزده باشد. شرایط بصری این میدان سالهاست در وضع خوبی نیست، اما نمیتوان اهمیت آن را از یاد برد. این میدان خاطرات زیادی از انقلاب اسلامی و شهادت و رشادت های مردم را در خود جای داده و گذشته آن با انقلاب اسلامی گره خورده است. در ادامه با ما همراه باشید تا بدانید میدان انقلاب تهران کجاست و میدان انقلاب تهران نماد چیست.

میدان انقلاب تهران؛ نمادی از شهادت و رشادت های مردم

فهرست مطالب

تاریخچهویژگی هاموقعیت

تاریخچه

نام این میدان، قبل از انقلاب اسلامی میدان 24 اسفند بود. 24 اسفند روز تولد شاه پهلوی اول بوده و سالها مجسمه او در این میدان قرار داشت و به همین دلیل به آن میدان مجسمه می گفتند. این نماد بعد از انقلاب اسلامی جایش را به نماد هشت سال دفاع مقدس داد. براساس مقاله میدان انقلاب تهران کجاست باید بدانید که از سال 1388 به بعد نیز این نماد به ضلع غربی میدان منتقل شد و در مرکز میدان یک نمای گنبدی ساده نهاده شد که به نظر نیمه کاره می آید؛ ظاهری نه چندان مطلوب برای یکی از مهمترین و قدیمی ترین میدان های تهران که هر روز تعداد زیادی از مسافران شهری از آن عبور می نمایند.

ویژگی ها

کتاب فروشی های میدان انقلاب رونق اصلی این منطقه هستند. بیشتر دانشجوها برای خرید کتابهای تخصصی، عمومی و زبان به این میدان می آیند. سینماهای مختلفی هم در این میدان حضور دارند که مهمترین آنها سینما بهمن در شمال شرقی میدان است. مهمترین بنای این میدان، دانشگاه تهران بوده که در نزدیکی ضلع شرقی واقع شده است. بقیه بخش های میدان را نیز مشاغل مشابه مانند دارالترجمه، دفتر فنی و اغذیه فروشی پر نموده اند.

موقعیت

این میدان در تقاطع دو خیابان اصلی کارگر و آزادی واقع شده است. برای رفتن به این میدان ایستگاهی در خط 4 مترو قرار داده شده است. همچنین، خطوط بی آر تی میدان آزادی به تهرانپارس نیز از اینجا عبور می نمایند. همین نکته اهمیت بالای این میدان پر رفت و آمد را تعیین می نماید. از میدان انقلاب به بیشتر نقاط شهر خطوط تاکسی و اتوبوس وجود دارد و رفت و آمد به آن با وجود ترافیک بالا، راحت است.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: همگردی
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1377

به "میدان انقلاب تهران؛ نمادی از شهادت و رشادت های مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدان انقلاب تهران؛ نمادی از شهادت و رشادت های مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید