مردانی: ورودی بیمارستان ها یک چهارم کاهش پیدا کرد

به گزارش شهر وبلاگ، فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: ورودی به بیمارستان ها به یک چهارم کاهش پیدا نموده و موارد بستری هم خیلی کم شده است.

مردانی: ورودی بیمارستان ها یک چهارم کاهش پیدا کرد

به گزارش فارس، مسعود مردانی با حضور در برنامه طبیب با اعلام اینکه تمام اقدامات مردم و مسؤلان باعث افول ویروس و کاهش چشمگیر بستری ها در کشور شده، یادآور شد: خوشبختانه امروز هیچ شهری قرمز نیست و به امید خدا از هفته آینده شهر های سفید پدیدار می گردد، اما این بدان معنی نیست که مردم رعایت ها را کنار بگذارند.

وی با اشاره به این خبر خوب که دیگر هیچ شهری در کشور قرمز نیست، مطرح نمود: تعداد شهر های نارنجی به 100 شهر کاهش پیدا نموده و از هفته آینده شهر های سفید پدیدار گردد و اگر اوضاع همین طور پیش برود می توانیم امیدوارتر باشیم که به سمت کنترل بیماری پیش برویم. کلینیک ها و مطب های عفونی که ماه پیش این موقع گاهی 200 نفر ثبت نام می کردند خوشبختانه خیلی خلوت شده و ورودی به بیمارستان ها به یک چهارم کاهش پیدا نموده و موارد بستری هم خیلی کم شده است.

این پزشک متخصص در خصوص موارد و دلائل این کاهش مراجعات گفت: با اجباری شدن استفاده از ماسک خیلی در کار پیشرفت کردیم، بعد از آن محدودیت ها به یاری آمد، عدم رفت وآمد شبانه همه این ها یاری کرد که زنجیره انتقال محدود گردد، خود ویروس هم یک خاصیتی دارد که چند پیک می زند و بعد افول می نماید، که این بار افول ویروس مصادف شد با اعمال محدودیت ها و نتایج شگرف آن را در کل کشور می بینیم و اگر مردم همچنان رعایت نمایند، انشاءالله سال جاری عیدی داشته باشیم که با عید قبل کاملا متفاوت باشد و دل مردم شاد گردد.

وی در خصوص ویروس جدید کرونا نیز توضیح داد: خود ویروس همان است، فقط یک جهش کروموزومی پیدا نموده، اما ساختار ویروس را بر هم نزده، اگر جهش باعث می شد که ساختار ویروس بر هم بخورد اصلا واکسن ها هم زیر سؤال می رفت، در حالیکه الان انگلستان با جدیت دارد تزریق را ادامه می دهد، درست است که قدرت انتقال و آلوده نمایندگی بسیار بالایی دارد و ممکن است برای تشخیص آن ماه ها وقت لازم باشد، اما مشاهده شده کل بیمار های که این فرم کرونا را گرفتند تعداد مرگ و میرشان با کرونای قبلی تفاوتی نداشته است.

مردانی همچنین در خصوص، اما و اگر های تزریق واکسن نیز یادآور شد: الان پاندمی کرونا یک وجهه مشخصه ای نسبت به پاندمی های دیگر دارد که آن ظهور تکنولوژی آی تی است که یک جا هایی به یاری آن آمده و خیلی جا ها بر علیه آن کار می نماید، هیچ اپیدمی تأثیرپذیری از این تکنولوژی نداشته، نکته ای که مهم است سال هاست که راه پیشگیری از بسیاری از عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی تزریق واکسن است، و، اما نکته دیگر اینکه همه تکنولوژی هایی که ذکر می گردد در ساخت واکسن ها رخ داده، اما خوشبختانه ساخت واکسن داخلی برمبنای ویروس ضعیف شده است که یک تکنولوژی قدیمی است و حسابش را پس داده است.

فوق تخصص بیماری های عفونی همچنین توضیح داد: این صحبت هایی که می گردد در تمام جهان وجود دارد، مسئله واکسن کرونا در تمام جهان سیاسی شده، و بسیاری از شرایط خاص در کشور ها استفاده می نمایند، لذا مردم باید بین خوب و بد را خودشان تشخیص دهند، واکسن یکی از راه های مهم پیشگیری از بیماری است، البته بسیاری هم احتیاج مبرم ندارند، افرادی که گرفتند و علائم شدیدی داشتند اصلا لازم نیست بزنند، یا هنوز به بانوان باردار و بچه ها زیر 16 سال نمی زنند.

وی در خصوص عوارض احتمالی واکسن ها نیز گفت: مثلا همین عوارض آلرژیک واکسن که در خصوص آن صحبت می گردد در بسیاری از واکسن های ویروسی وجود دارد، اما این دلیل نمی گردد که کل واکسن را زیر سؤال ببرید، شما وقتی در سطح میلیونی از واکسن استفاده می کنید طبیعی است که عوارضی هم دیده گردد و این ها در پزشکی پیش بینی شده است و اگر افزایش چنین مواردی دیده گردد، جلوی تزریق آن نوع واکسن سریع گرفته خواهد شد.

مردانی در خصوص زمان دقیق تزریق واکسن به ایرانیان نیز اظهار کرد: من در کمیته واکسن نیستم، اما طبق اطلاعاتی که دارم قطعا سال آینده واکسن داخلی به مرحله فراوری خواهد رسید، از آن طرف هم مسائل انتقال ارز واکسن سازمان جهانی بهداشت حل شده و پیش پرداخت آن پرداخت شده است، واکسنی که ایران پیش بینی نموده بیاورد واکسن مطمئنی است و سه تا اصل قطعا در آن رعایت می گردد که اعم از کارایی بالا، داشتن تأییدیه سازمان جهانی بهداشت و اداره دارو و غذا ایران، ارزان و در دسترس بودن و عوارض حداقلی آن است، لذا مردم مطمئن باشند که واکسنی وارد ایران می گردد که تمام کنترل های لازم را داراست.

عضو کمیته کشور کرونا در خاتمه نیز توصیه کرد: گول تبلیغات تور های تفریحی با شرط تزریق واکسن را هم نخورید، چون کشور ترکیه هنوز به تمام پرسنل پزشکی کشور خودش هم واکسن تزریق ننموده و قطعا واکسنی که آژانس های مسافرتی و تور ها وعده آن را می دهند واکسن تقلبی است.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: فرارو
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 996

به "مردانی: ورودی بیمارستان ها یک چهارم کاهش پیدا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردانی: ورودی بیمارستان ها یک چهارم کاهش پیدا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید