لزوم ارتباط مستمر میان پارک های علم وفناوری و دانشگاه ها

به گزارش شهر وبلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: میان پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها باید یک ارتباط مستمر و پویایی وجود داشته باشد.

لزوم ارتباط مستمر میان پارک های علم وفناوری و دانشگاه ها

عبدالرضا باقری از شرکت های فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری خراسان بازدید کرد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت علوم به دنبال بسترسازی، توسعه زیرساخت ها، حمایت و پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان است.

وی با تاکید بر ایجاد ارتباط میان دانشگاه و پارک های علم و فناوری اضافه نمود: در حقیقت باید میان پارک ها و دانشگاه ها یک ارتباط مستمر و پویا وجود داشته باشد. در حال حاضر قصد داریم در استان هایی که پارک علم وفناوری احداث می کنیم، از نظر فیزیکی، نزدیکی میان دانشگاه و پارک ها را در اولویت قرار دهیم.

قائم مقام وزیر علوم با اشاره به اینکه میان معاونت های علمی و پژوهشی دانشگاه ها و پارک های علم وفناوری باید ارتباط مستمر شکل بگیرد گفت: همچنین برای فارغ التحصیلان دانشگاهی که تمایل به فعالیت در شرکت های دانش بنیان دارند، بستری فراهم شده است.

وی ادامه داد: تامین بودجه مورد نیاز شرکت های دانش از 4 راستا که شامل وزارت علوم، پارک های علم و فناوری،معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق شکوفایی نوآوری است، تامین می شود و به شرکت هایی که فرآیندهای لازم را طی کنند اختصاص می یابد.

در ادامه این بازدید رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان، گفت: امسال قرار است برای توسعه پارک علم و فناوری استان با آستان قدس رضوی و دانشگاه فردوسی مشارکت کنیم.

وی اضافه نمود: در سال 1400به دنبال استفاده از ساختمان های بلا استفاده برخی از ارگان های دولتی برای توسعه شرکت های دانش بنیان هستیم و پیش بینی برای امسال حدود 4000 متر مربع است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1402

به "لزوم ارتباط مستمر میان پارک های علم وفناوری و دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم ارتباط مستمر میان پارک های علم وفناوری و دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید