قانون گریز نیستیم؛ پایبندی به قانون را شرط دینداری و مدیریت بهینه می دانیم

به گزارش شهر وبلاگ، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بیان نمود اگر تمام ارکان در فهم مشترکی از موضوعات باشند کار کیفیت بهتر و قوام بهتری خواهد داشت کارکرد مجموعه ها به سرعت پیچیده تر می شود و این شرایط متغیر مجموعه ها را متاثر می کند هرچه بر پیچیدگی افزوده می شود باید درجه هوشمندی ارکان زیادتر شود.

قانون گریز نیستیم؛ پایبندی به قانون را شرط دینداری و مدیریت بهینه می دانیم

محسن حاجی میرزایی در شانزدهمین نشست گفتگوی هفته با هدف ایجاد ارتباط و تعامل دو سویه بین وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها در بستر شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) با بیان اینکه نظارت و حسابرسی بخش ضروری و کارکری یک مجموعه است اظهار کرد: از این طریق سلامت کار و صحت کار تامین و دستیابی به اهداف ممکن می شود، انظباط افزایش پیدا می کند و بهینگی میسر می شود. از این طریق مسئولیت پذیری جان می گیرد و شفافیت میدان پیدا می کند لذا این رکن کارکردی و رکین هر مجموعه به عنوان رکن اساسی شناخته می شود.

وی بیان نمود: هر رکن کارکردی می تواند عملکرد درست داشته باشد کارکرد بهینه هر رکن در عملکرد کلی ارزیابی می شود هرچه مجموعه روان تر کار کند این کارکردها دقیق تر و درست تر است ما به اعتبار تقسیم کار، تفکیک مسئولیت ها و تخصص و تضمین اهداف از هم تفکیک شدیم اما نگرش جمعی و ترکیبی نیاز اساسی موفقیت است.

حاجی میرزایی اضافه نمود: اگر تمام ارکان در فهم مشترکی از موضوعات باشند کار کیفیت بهتر و قوام بهتری خواهد داشت کارکرد مجموعه ها به سرعت پیچیده تر می شود و این شرایط متغیر مجموعه ها را متاثر می کند هرچه بر پیچیدگی اضافه نموده می شود باید درجه هوشمندی ارکان زیادتر شود.

گفتگوها مجال خوبی برای هم فهمی و هم درکی از پدیده ها را به وجود می آورد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اینکه هر مجموعه ای تا چقدر قادر است با پیچیدگی ها خود را پیش ببرد قابل اهمیت است اشاره کرد: گفتگوها مجال خوبی برای هم فهمی و هم درکی از پدیده ها را به وجود می آورد این نشست ها از این قبیل اهداف دارند تا دیدگاه ها را به هم نزدیک کنیم چراکه نفع ملی ما در گروی این گفتگوهاست.

وی اظهار کرد: با تغییر شرایط مانند کرونا با یک مخاطره بزرگ روبرو شدیم و مسائل، پیوندها و روابط تعریف شده در گذشته امروزه آسیب دید و رابطه ستاد و مدرسه، مدرسه با معلم، معلم با دانش آموز و مدرسه با خانواده همچنین روش پاسخگویی و تعیین تکلیف و ارزیابی کردن با مخاطره آسیب دید و شیرازه این موضوعات از هم پاشید اما کار تعطیل نشد.

ما تسبیحی بودیم که نخ آن پاره شد

حاجی میرزایی به شیوع کرونا به عنوان یک پیشامد فراگیر و غیرمنتظره اشاره کرد و با بیان اینکه ما تسبیحی بودیم که نخ آن پاره شد اضافه نمود: این تسبیح 100 دانه نداشت بلکه بیش از 13 میلیون دانش آموز در 720 منطقه آموزشی و 100 هزار مدرسه داشت لذا باید در این زیست بوم جدید فرآیندها را از نو تعریف می کردیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نخست به تلویزیون پناه بردیم و تلویزیون نیز به سرعت به یاری ما آمد ادامه داد: به سرعت متوجه شدیم این موضوع یک رابطه عرضه است و تعیین نیست سمت تقاضا چه اتفاقی می افتد لذا به سراغ پیام رسان ها رفتیم و چند پیام رسان داخلی را انتخاب کردیم. از آنان خواستیم به ما تضمین دهند اما هیچ کدام حاضر نشدند حتی تست بدهند تا تعیین شود ظرفیت پاسخگویی در این ابعاد را دارند یا خیر چون ما یک محیط ایزوله نیاز داشتیم.

به تدریج قابلیت های شاد افزایش یافت

وی با بیان اینکه در نهایت شبکه شاد متولد و یک بستر عمومی فراهم شد که به تدریج قابلیت های آن افزایش یافت گفت: ما با ایجاد شبکه شاد به بزرگترین خدمت مبتنی بر آی تی در کشور تبدیل شدیم. بدیهی است که در این جهت ناشناخته و نوپدید خطاهایی کرده باشیم به همین دلیل باید نهادهای نظارتی و حسابرسی، ما را در این بستر نوپدید مشاهده کنند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه ما قانون گریز نیستیم و پایبندی به قانون را شرط دینداری، انقلابی گری و مدیریت بهینه می دانیم بیان کرد: قانون را میثاق مشترک می دانیم و معتقدیم اگر خطایی و مسئله ای پیش بیاید نیازمند ارزیابی دقیق تری است.

وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: باید ریشه های خطا را پیدا و برای آن چاره اندیشی کنیم. سرمایه ما آبرو و اعتماد مردم است سرمایه ما باور مردم به سلامت مجموعه ماست ما فکر می کنیم جامعه ما را معلم معلمان می داند و باید برای آن شان و احترام درونی قائل باشیم لذا همیشه مراقبت و تلاش می کنیم به این آبرو خدشه ای وارد نشود.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1013

به "قانون گریز نیستیم؛ پایبندی به قانون را شرط دینداری و مدیریت بهینه می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون گریز نیستیم؛ پایبندی به قانون را شرط دینداری و مدیریت بهینه می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید