تشریح فرآیندهای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی دزفول در ایام کرونا

به گزارش شهر وبلاگ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول فرآیندهای آموزشی به ویژه آموزش غیرحضوری و مجازی این دانشگاه را در ایام بحران کرونا تشریح کرد.

تشریح فرآیندهای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی دزفول در ایام کرونا

علی افروس در تبادل نظر با خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران در دزفول، درباره برگزاری کلاس های مجازی در ترم بهمن 98-99 اظهار کرد: از نیمه دوم اسفندماه 98 آموزش مجازی در کل کشور در سطح دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد و علاوه بر آن تصمیم گرفته شد برای کلاس های جبرانی از پنجم فروردین تا 15 فروردین کار ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: همچنین از 16 فروردین با حداکثر ظرفیت کلاس های دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با توجه به بخشنامه صادره سازمان مرکزی به صورت برخط یا آموزش مجازی آغاز شد و واحد دزفول نیز از پنجم فروردین ماه امسال با توجه به اطلاع رسانی به استادان و دانشجویان، کلاس های مجازی خود را با تمام توان برای جبران کلاس هایی که در اسفند ماه 98 برگزار نشده بود، آغاز کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول ادامه داد: به همین دلیل به راه اندازی کانال های اطلاع رسانی در پیغام رسان های مختلف و استفاده از وب سایت واحد به وسیله روابط عمومی و همچنین راه اندازی پاسخگویی تلفنی و فضای مجازی توسط نیروهای پشتیبان فناوری اطلاعات واحد در راستای حل مسائل برگزاری کلاس های مجازی زیر نظر معاونت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کردیم تا مسائل دانشجویان و استادان را از این طریق هموار کنیم.

افروس اعلام کرد: تصمیم بر فرایند برگزاری کلاس های مجازی در راستای حفظ سلامتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین یاری به قطع زنجیره کرونا گرفته شده است؛ چراکه آموزش مجازی در حالت اضطرار است و کم و کاستی های این آموزش نیز برای ما روشن است و طبق سیاست های کلان کل کشور و دانشگاه ها، تا رسیدن به روال عادی کلاس ها با این فرایند برگزار می گردد چراکه که سلامتی و حفظ جان از همه چیز برای ما مهم تر است.

وی درباره یاری به قشر آسیب پذیر نیز عنوان نمود: این واحد دانشگاهی در حد امکان به عزیزان دانشجویی که به هر نحوی امکان پرداخت هزینه ترم تحصیلی را نداشتند، به وسیله صندوق رفاه دانشجویی یاری نموده است و به این موضوع واقف هستیم که در ماه های اسفند و فروردین با توجه به شیوع ویروس کرونا به خیلی از کسب و کارها لطمه وارد شده و آن را درک می کنیم و در حال رایزنی با استان و تهران برای یاری به این عزیزان هستیم تا وقفه تحصیلی برای خبرنگارانن ایجاد نگردد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در ادامه با بیان این مطلب که امکان حذف ترم، تخفیف و کاهش شهریه فقط به وسیله ارسال بخشنامه از سازمان مرکزی دانشگاه امکان پذیر است، اظهار داشت: تصمیم گیری درباره تخفیف و کاهش شهریه در حوزه اختیارات این واحد دانشگاهی نیست و در صورت بخشنامه جدید از طرف سازمان این واحد دانشگاهی ملزم به انجام آن خواهد بود.

افروس تأکید کرد: در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول راه اندازی ستاد پیشگیری از بیماری کرونا و مدیریت آموزش مجازی و همچنین خط فراوری محلول ضدعفونی کننده دست و همچنین فراوری ماسک را در اولویت قرار داد تا بتواند یاری حال دانشجویان، پرسنل و مردم پرمهر ایران زمین به ویژه مردم شهیدپرور دزفول باشد.

وی توضیح داد: امیدواریم هرچه سریع تر این ویروس منحوس ریشه کن گردد تا بتوانیم به صورت حضوری کلاس ها را برای دانشجویان عزیز برگزار کنیم.

انتهای پیغام/4103/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 174

به "تشریح فرآیندهای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی دزفول در ایام کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح فرآیندهای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی دزفول در ایام کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید