فرق بین پنیر گودا و چدار در طعم، روش فراوری و مواد مغذی آن ها

به گزارش شهر وبلاگ، فرق بین پنیر گودا و چدار چیست و کدام نوع پنیر بهتری به محسوب می گردد؟ ابتدا باید بگوییم که دوستداران پنیر می دانند که انواع مختلفی از پنیرها در بازار مواد غذایی وجود دارند. وقتی نوبت به انتخاب می رسد، تصمیم می تواند واقعاً سخت باشد. این مهم معمولاً به این علت اتفاق می افتد که بسیاری از انواع پنیرها از نظر ویژگی ها و خواص مشابه هم هستند.

فرق بین پنیر گودا و چدار در طعم، روش فراوری و مواد مغذی آن ها

به عنوان مثال می توان به گودا و چدار اشاره نمود. پنیر گودا دارای طعمی شیرین تر و مغزی تر است، در حالی که چدار حاوی ترکیبی از طعم های کره ای و فندقی است. گودا و چدار می توانند به عنوان جایگزین یکدیگر عمل نمایند اما هنوز در بعضی ویژگی ها با هم متفاوت هستند. وقتی مطمئن نیستید که باید کدام نوع پنیر را انتخاب کنید، یک راه چاره هوشمندانه مقایسه کردن آنهاست. بنابراین، ما پنیر گودا و چدار را مقایسه کردیم تا تفاوت های واقعی را آنها را به شما نشان دهیم. بعلاوه، می توانید به وسیله وبسایت و اپلیکشن خبرنگاران ! برترین و تازه ترین پنیرها را به سبد غذایی خود تهیه کنید.

فرق بین پنیر گودا و چدار چیست؟

هم پنیر گودا و هم چدار ویژگی های زیادی دارند. بنابراین، وقتی آنها را می چشید، نمی توانید به راحتی آنها را از هم تشخیص دهید. با این حال، اگر مدتی را صرف تجزیه و تحلیل این نوع پنیرها کنید، این امکان را دارید تا تفاوت ها را متوجه شوید، اگرچه ممکن است بی اهمیت به نظر برسند. درک این نکته مهم است که گودا و چدار دارای تفاوت هایی هستند که می توانند تغییر بزرگی در وعده های غذایی یا میان وعده های شما ایجاد نمایند.

هنگامی که به ارزش غذایی محصولات نگاه می کنید، تقریباً به وضوح می توانید تفاوت هایی که بین آنها وجود دارند را مشاهده کنید. بنابراین، برای درک مقدار تفاوت گودا و چدار، باید ارزش غذایی آنها را آنالیز کنید. بنابراین، اولین تفاوت را می توان در تعداد کالری مشاهده کرد.

تفاوت کالری پنیر چدار و گودا چیه؟

چدار نسبت به گودا کالری و چربی بیشتری دارد. افرادی که به میزان کالری در رژیم غذایی خود توجه دارند، ممکن است این ویژگی را در انتخاب پنیر خود بسیار مهم بدانند. با این حال، کسانی که برای دریافت کالری بیشتر اهمیتی نمی دهند، تصمیم خود را نه بر اساس ارزش های غذایی بلکه بر اساس طعم و مزه قرار می دهند. با این وجود، ارزش غذایی هر نوع غذایی مهم است، بنابراین نباید آنها را نادیده گرفت.

مواد مغذی پنیر گودا بیشتره یا چدار؟

فرق بین پنیر گودا و چدار از نظر مواد مغذی طبق جدول زیر هستند:

هر 100 گرمپنیر گوداپنیر چدار
کالری356410
کربوهیدرات2.22 گرم2.13 گرم
چربی27.44 گرم33.82 گرم
پروتئین24.94 گرم24.25 گرم
آب41.46 گرم36.15 گرم
کلسیم700 میلی گرم711 میلی گرم
آهن0.24 میلی گرم0.16 میلی گرم
منیزیم29 میلی گرم27 میلی گرم
فسفر2.3 میلی گرم2.4 میلی گرم
پتاسیم121 میلی گرم76 میلی گرم
سدیم819 میلی گرم644 میلی گرم
روی2.3 میلی گرم2.4 میلی گرم
ویتامین ب 1 (تیامین)0.03پ میلی گرم 0.027 میلی گرم
ویتامین ب 2 (ریبوفلاوین)0.334 میلی گرم0.434 میلی گرم
ویتامین ب 3 (نیاسین)0.063میلی گرم0.039 میلی گرم
ویتامین ب 60.08 میلی گرم0.075 میلی گرم
ویتامین ب 9 (اسید فولیک)0.021 میلی گرم0.027 میلی گرم
ویتامین ای0.24میلی گرم0.78 میلی گرم
ویتامین کا0.002 میلی گرم0.002 میلی گرم

تفاوت پروتئین پنیر چدار و گودا چقدره؟

طبق جدول بالا معین است که پنیر گودا پروتئین بیشتری نسبت به پنیر چدار دارد.

کربوهیدرات گودا بیشتره یا چدار؟

طبق جدول بالا معین است که پنیر گودا کربوهیدرات بیشتری نسبت به پنیر چدار دارد.

فرق بین بافت پنیر گودا و چدار چیست؟

پنیر گودا از شیر گاوی نیمه سخت تا سفت فراوری می گردد و دارای چگالی خاصی است که سایر انواع پنیر فاقد آن هستند. با این حال، از آنجایی که پنیر گودا انواع مختلفی دارد، بافت آن می تواند متفاوت باشد. بنابراین، می توانید متوجه شوید که بعضی از انواع گودا دارای بافت سفت تری هستند، در حالی که بعضی دیگر بافت ملایم و شنماینده دارند.

از طرفی، پنیر چدار با شیر گاوی با بافتی سفت تر در مقایسه با پنیر گودا فراوری می گردد. چدار با بافت خشک و شنماینده و بافتی صاف و به رنگ نارنجی معین می گردد. به همین علت است که چدار بیشتر در ساندویچ و برگر استفاده می گردد.

فرق بین طعم پنیر گودا و چدار چیست؟

تفاوت های بسیار کمی بین پنیر گودا و چدار از نظر طعم وجود دارند. بعضی از افراد نمی توانند تفاوت را درک نمایند زیرا که هر دو از شیر گاو تهیه می شوند. اما فرآیند فراوری هر کدام از پنیرها متفاوت هستند، از این رو طعم متفاوتی دارند. پنیر گودا طعم شیرین تری دارد، در حالی که در چدار می توان طعمی قوی تری از کره و فندق را مشاهده کرد. چدار به شیرینی گودا نیست، بنابراین از نظر طعم و مزه در گروه پنیرهای قوی تر قرار می گیرد.

فرق روش فراوری پنیر گودا و چدار چیست؟

اگرچه گودا و چدار شباهت های زیادی دارند اما منشأ آنها از یک کشور نیستند و به روش های مختلفی ساخته می شوند. پنیر گودا از هلند می آید و فراوری آن کاملاً ظریف و منحصر به فرد است. برای تهیه گودای مرغوب و غنی، ابتدا شیر را در یک دیگ بزرگ می ریزند. با افزودن مایه پنیر و باکتری های طبیعی، شیر به شکل کشک در می آید. بعد از آن کشک را جدا نموده و در قالب قرار می دهند. وزنه ها پنیر را فشرده می نمایند تا به چگالی معین دست یابد. محصول نهایی منجر به طعم شگفت انگیز گودا می گردد که همه ما آن را می شناسیم.

از طرفی چدار از انگلیس می آید. نام آن نیز به فرآیند ساختش اشاره دارد. چدار به معنای پختن کشک شیر گاو و آسیاب کردن آنها به مقدار برنج است. بعداً قطعات به شکل بلوک های بزرگ فشرده می شوند تا رطوبت باقی مانده خارج گردد.

روش استفاده از پنیر گودا و چدار چیست؟

پنیر گودا و چدار را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد. یکی از محبوب ترین روش های استفاده از گودا، ذوب کردن آن است. خواص این نوع پنیر باعث می شوند که خیلی راحت و سریع آب گردد. بعلاوه افراد از گودا به عنوان افزودنی به سالاد استفاده می نمایند و آن را روی آن رنده می نمایند. از طرف دیگر چدار بیشتر در ساندویچ و برگر استفاده می گردد. مردم بعلاوه تمایل دارند از چدار در کاسرول و پنیر کبابی نیز استفاده نمایند.

آیا پنیر گودا شبیه پنیر چدار است؟

گودا و چدار انواع مختلفی از پنیر هستند. بر کسی پوشیده نیست که آنها ویژگی های مشابهی دارند اما هنوز از نظر طعم، بافت و ارزش غذایی کاملاً متفاوت هستند. اگرچه این تفاوت ها زیاد نیستند اما هنوز تغییرات خاصی را در روش هایی که هنگام مصرف آنها تجربه می کنید، ایجاد می نمایند. در انتها می توان گفت که پنیر گودا و چدار را می توان به جای هم استفاده کرد. با این حال، اگر واقعاً در انتخاب پنیر سخت گیر هستید، باید به فرق بین پنیر گود و چدار توجه کنید.

فرق بین پنیر گودا و چدار: کدام بهتر است؟

از آنجایی که پنیر گودا و چدار شباهت های زیادی دارند، مشخص اینکه کدام یک انتخاب بهتری است، بسیار سخت خواهد بود. با این حال، در بعضی موارد، یکی از ین دو پنیر ممکن است انتخاب مناسب تری نسبت به دیگری باشد. به عنوان مثال، اگر به پنیر برای ذوب شدن یا تهیه پیتزا احتیاج دارید، بهتر است گودا را انتخاب کنید. از طرف دیگر، اگر می خواهید میزانی پنیر به ساندویچ یا برگر خود اضافه کنید، ممکن است چدار سازگارتر باشد.

با این حال، آنها معمولاً به عنوان جایگزینی برای یکدیگر استفاده می شوند. بنابراین، بسیاری از اوقات، انتخاب هر کدام به سلیقه افراد بستگی دارد. بعضی از افراد انواع پنیر شیرین تر را ترجیح می دهند، در حالی که بعضی دیگر ترجیح می دهند به سراغ پنیر شور با طعم فندقی بروند. در هر صورت، با دانلود و نصب اپلیکیشن خبرنگاران ! می توانید پنیر مورد نظر خود را با تخفیف تهیه کنید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1979

به "فرق بین پنیر گودا و چدار در طعم، روش فراوری و مواد مغذی آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرق بین پنیر گودا و چدار در طعم، روش فراوری و مواد مغذی آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید