رژیم مخفیانه ای که راز کاهش وزن پایدار است

به گزارش شهر وبلاگ، نتایج تحقیقات دانشگاه آکسفورد نشان می دهد که اپلیکیشن های مربوط به غذای آماده که مواد غذایی را در مقدار های کوچکتری ارائه می دهند باعث می شوند محتوای کالری غذا های آماده تا 15 درصد یا 209 کالری در هر سفارش کاهش یابند.

رژیم مخفیانه ای که راز کاهش وزن پایدار است

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی تلگراف، دکتر فیلیپو بیانچی محقق نویسنده مقاله مرتبط با این مطالعه می گوید: مداخله های ساده ای که در آن چه می خوریم تغییراتی کوچک ایجاد می نماید، می تواند به کاهش چاقی یاری کند البته اگر در مقیاس صحیح انجام گردد.

سام رایس متخصص تغذیه با این نظر موافق است و می گوید: به اصطلاح تراشیدن و اصلاح کالری می تواند یک ابزار موثر برای کنترل وزن باشد، زیرا می توانید آن را در زندگی روزمره بگنجانید. با کم کردن 300 کالری در روز هر، طی 11 روز 0.4 کیلوگرم وزن کم خواهید کرد. اگر این مقدار را به 500 کالری در روز برسانید و یک فرد به طور میانه ظرف هفت روز، به این هدف دست خواهد یافت یا به عبارتی 6 کیلوگرم ظرف مدت شش ماه.

در ادامه نحوه کاهش وزن بدون احساس کمبود را ذکر می کنیم:

شیرینی صبحگاهی را ترک کنید

مقدار کاهش کالری: 340

انجمن رژیم غذایی بریتانیا اشاره می نماید که بیشتر شیرینی ها کالری بالایی دارند. بهتر است صبحانه را در خانه درست کنید. جو دوسر، ماست با میوه، فرنی، غلات بر پایه جو دوسر یا یک تکه نان تست خمیر ترش در حدود 150 کالری دارند.

وعده غذایی مناسب برای ناهار را دریافت کنید

کاهش کالری: 300

یک وعده غذایی کلاسیک ساندویچ، چیپس و نوشیدنی شیرین می تواند حدود 800 کالری داشته باشد. در مقابل، یک ساندویچ تهیه شده با نان قهوه ای، حاوی ماهی تن و ذرت شیرین یا ماهی قزل آلا و شاهی را انتخاب کنید. ساندویچ ها را با مقدار زیادی پنیر، سس مایونز یا گوشت فرآوری شده پر نکنید و چیپس و نوشیدنی های گازدار خاوی قند را با آبمیوه و آب جایگزین کنید. این گونه 300 کالری کم تر مصرف خواهید کرد.

روغن های اسپری را در آغوش بگیرید

کاهش کالری: 300

روغن اسپری حاوی تنها یک کالری در هر اسپری است در حالی که یک قاشق غذاخوری روغن حدود 100 کالری است. با جایگزین کردن روغن های سنتی و سایر چربی ها با روغن اسپری می توانید از مصرف 300 کالری بکاهید.

آجیل خود را بشمار

کاهش کالری: 200

آجیل سرشار از چربی های اشباع نشده خوب است، اما کالری بالایی نیز دارد. سه آجیل برزیلی، 16 بادام هندی، 13 گردو یا 23 بادام 200 کالری دارد. دو مشت آجیل حاوی 400 کالری است. در نتیجه، سعی کنید آجیل ها را در کاسه ای کوچک مقدار بگیرید.

غذا های آماده را محدود کنید

کاهش کالری: 500

هر نوع غذای آماده احتمالا دارای چربی، کالری و نمک بیشتری نسبت به یک وعده غذایی خانگی است که اغلب 500 کالری بیش تر را شامل می گردد. توصیه می گردد از غذا های آماده بیرون بیش از یکبار در هر دو هفته استفاده نکنید و برای کسانی که مبتلا به کلسترول بالا یا مسائل قلبی و عروقی هستند مصرف این گونه غذا ها اصلا توصیه نمی گردد.

در خصوص پیتزا حساس باشید

کاهش کالری: 100

راه هایی برای کاهش کالری در هنگام مصرف غذا های آماده وجود دارد. برای مثال، سفارش یک پیتزا با خمیر نازک به جای پیتزایی با خمیر ضخیم می تواند تا 100 کالری مصرف کالری های شما را کاهش دهد، زیرا حاوی خمیر کمتری می باشد. چاشنی سبزیجات به جای گوشت های فرآوری شده نیز می تواند باعث کاهش 100 کالری مصرفی در هر برش گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 27 خرداد 1402 بروزرسانی: 27 خرداد 1402 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 2129

به "رژیم مخفیانه ای که راز کاهش وزن پایدار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم مخفیانه ای که راز کاهش وزن پایدار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید