ظریف از طرح ایران برای حل مناقشه قره باغ اطلاع داد

به گزارش شهر وبلاگ، وزیر امور خارجه با اشاره به سفر معاون وزارت امور خارجه به مرزهای شمال غربی کشور، گفت: طرح جمهوری اسلامی برای حل دائمی مناقشه قره باغ امروز و یا فردا مطرح و بعد آن را در مسکو و ایروان پیگیری خواهیم کرد.

ظریف از طرح ایران برای حل مناقشه قره باغ اطلاع داد

جهت دریافت خدمات فضای داخلی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، محمد جواد ظریف عصر روز سه شنبه در حاشیه حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تحولات قره باغ را از محورهای گفت و گوهای امروز کمیسیون ذکر کرد و گفت: هم اکنون معاون سیاسی وزارت خارجه در آذربایجان شرقی هست و از سد خداآفرین بازدید می نماید و بعد از آن به باکو، مسکو و ایروان خواهد رفت.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: جمهوری اسلامی طرحی را با تصویب مقامات عالی کشور برای حل دائمی مناقشه قره باغ تدوین نموده که امروز و فردا این طرح مطرح خواهد شد و بعد هم در مسکو و ایروان آن را پیگیری خواهیم کرد.

ظریف احترام به تمامیت ارضی آذربایجان و حل و فصل مناقشه به وسیله صلح آمیز و تغییر ناپذیری مرزهای بین المللی را از اصول دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و گفت: یک نگرانی هم وجود دارد و آن حضور تروریست های تکفیری و احتمالاً تروریست های دیگر در منطقه است که در این زمینه هم ما با شفافیت گفتیم که این کار برای جمهوری اسلامی غیرقابل تحمل است.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص موضوعات مطرح در نشست امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: حدود 17 سوال نمایندگان محترم داشتند که بیشتر از سوالات درباره فعالیت های وزارت امور خارجه درباره دیپلماسی مالی بود. ما کوشش کردیم برای دوستان درباره نقشی که وزارت خارجه مخصوصاً با همسایگان داشتیم تا یاری کنیم به معیشت مردم، صادرات خدمات فنی مهندسی و کالای ایرانی در سال جهش فراوری مخصوصاً با شرایط کرونایی و بسته شدن مرزها شرحاتی دادیم و احتمالا برخی از بحث ها در صحن علنی هم مطرح خواهد شد.

ظریف گفت: همچنین در خصوص شرایط حقآبه ایران از آب هیرمند و کوشش هایی که با دولت افغانستان داریم، خصوصاً کوششی که در قرارداد جامع روابط و همینطور کمیساریای مشترک آبی بین دو کشور در حال اجرا است و تاکید ایران بر حق مردم بویژه مردم سیستان و بلوچستان برای استفاده از این منابع را برای نمایندگان شرح دادیم.

وی برجام را از دیگر سوالات امروز نمایندگان ذکر کرد و درباره اینکه تا چه میزان مردم در جزئیات برجام هستند، گفت: خدا را شاکر هستیم که ثابت شد آنچه که گفته بودیم واقعیت داشت و آن چه آمریکایی ها ادعا نموده بودند، بعد از رد شدن حرف آمریکایی ها توسط 13 عضو شورای امنیت، مخالف واقعیات بود.

رییس دستگاه دیپلماسی تاکید نمود: ما همواره گفتیم که با مردم خودمان هیچ امر محرمانه ای نداریم و آنچه که رخ داده را به مردم گفتیم و متاسفانه دیگران بودند که خلاف آن را برای اهداف انتخاباتی برای مردم خودشان مطرح نموده بودند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 790

به "ظریف از طرح ایران برای حل مناقشه قره باغ اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف از طرح ایران برای حل مناقشه قره باغ اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید