روسیه: فضای کلی نشست کمیسیون مشترک برجام مثبت است

به گزارش شهر وبلاگ، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین، فضای کلی نشست کمیسیون مشترک برجام را مثبت ارزیابی کرد.

روسیه: فضای کلی نشست کمیسیون مشترک برجام مثبت است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخاییل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین، نشست روز پنجشنبه کمیسیون مشترک برجام را مثبت ارزیابی کرد.

اولیانوف در پیامی توئیتری نوشت: نشست کمیسیون مشترک برجام به اتمام رسید. این نشست با چند ملاقات غیر رسمی در چارچوب های مختلف از جمله در سطح کارشناسان، ادامه پیدا خواهد نمود. فضای کلی مثبت است. اگر لازم باشد کمیسیون دوباره برگزار می گردد.

نشست کمیسیون مشترک برجام که از ساعت پانزده امروز (پنجشنبه) در گرندهتل وین شروع شده بود، دقایقی پیش سرانجام یافته و قرار شد گفت وگوهای فنی در نشست های کارشناسی ادامه یابد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه 24 فروردین به منظور شرکت در این نشست در رأس هیأتی از جمله نمایندگان وزارت نفت، سازمان انرژی اتمی و بانک مرکزی وارد وین شد.

نمایندگاه روسیه و چین طی چند روز گذشته با عراقچی ملاقات و گفت و گو کردند. معاون وزیر خارجه همچنین دیروز (چهارشنبه) با الکساندر شالنبرگ وزیر خارجه اتریش ملاقات کرد.

با گذشت نزدیک به سه سال از خروج آمریکا از برجام، دولت جدید این کشور اعلام نموده خواستار بازگشت به این توافق هسته ای است. با این حال واشنگتن مدعی است، برجام باید به عنوان پایه ای برای مذاکره بر سر مسائل موشکی و منطقه ای ایران باشد.

تهران با رد این ادعا تأکید نموده شرط احیای برجام لغو تمامی تحریم های هسته ای و غیرهسته ای است که از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا وضع شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1288

به "روسیه: فضای کلی نشست کمیسیون مشترک برجام مثبت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: فضای کلی نشست کمیسیون مشترک برجام مثبت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید