دکتر شهرزاد عصاره رئیس انجمن نفرولوژی کشور شد ، انتخاب یک زن برای نخستین بار

به گزارش شهر وبلاگ، خبرنگاران : بانوی پزشک ایرانی دکتر شهرزاد عصاره تنها نماینده خاورمیانه در انجمن بین المللی نفرولوژی رئیس انجمن نفرولوژی کشور نیز شد.

دکتر شهرزاد عصاره رئیس انجمن نفرولوژی کشور شد ، انتخاب یک زن برای نخستین بار

دکتر شهرزاد عصاره نماینده ایران و خاورمیانه در انجمن دنیای نفرولوژی، isn امروز به عنوان رئیس انجمن نفرولوژی کشور نیز انتخاب شد.

به گزارش خبرنگاران،این نخستین بار است که یک بانوی متخصص ،ریاست این انجمن را از ابتدای تأسیس برعهده گرفته است.

وی گفت: در ماه مارس 2016 داوطلبان عضویت در هیئت مدیره این انجمن سوابق علمی و شغلی خود را برای آنالیز به دفتر انجمن فرستادند و سوابق علمی، تخصصی و تعداد مقالات و تألیفات و نیز سوابق فعالیت های آموزشی ملی و منطقه ای هر داوطلب آنالیز شد. در نهایت من به همراه دو همکار نفرولوژیست دیگر از کشورهای اردن و عربستان سعودی برای این پست کاندید شدیم.

نماینده خاورمیانه در هیئت مدیره نفرولوژی

این نفرولوژیست ادامه داد: رأی گیری برای انتخاب اعضای هیئت مدیره این انجمن بین المللی که هر یک نماینده ای از یک منطقه دنیا و در مجموع 32 نفر هستند، از ابتدای ماه فوریه 2017 به صورت اینترنتی شروع شد و در نهایت من با بیشترین رأی همکاران ایرانی و سایر همکاران از کشورهای دیگر دنیا، به عنوان نماینده خاورمیانه در هیئت مدیره برگزیده شدم.

پزشکانی که به عنوان عضو هیئت مدیره ISN انتخاب می شوند به مدت دو سال از نظر آموزش و توسعه علم نفرولوژی در منطقه فعالیتی خود و نیز در راستای افزایش بینش پزشکان نسبت به بیماری های کلیه و کاهش شیوع بیماری های کلیه در کشورهای منطقه کوشش خواهند کرد. شهرزاد عصاره، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران تا به امروز 42 مقاله تخصصی به چاپ رسانده و در بیش از 75 کنگره فوق تخصصی در داخل و خارج از ایران ارائه مقاله و سخنرانی داشته است.

منبع: رکنا
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1865

به "دکتر شهرزاد عصاره رئیس انجمن نفرولوژی کشور شد ، انتخاب یک زن برای نخستین بار" امتیاز دهید

1 کاربر به "دکتر شهرزاد عصاره رئیس انجمن نفرولوژی کشور شد ، انتخاب یک زن برای نخستین بار" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکتر شهرزاد عصاره رئیس انجمن نفرولوژی کشور شد ، انتخاب یک زن برای نخستین بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید