امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه های علامه و عالی سان سیمون بولیوی

به گزارش شهر وبلاگ، دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه عالی سان سیمون دولت چندملیتی بولیوی با هدف ترویج و توسعه همکاری علمی و پژوهشی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی بر اساس اصول برابری و منافع مشترک، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه های علامه و عالی سان سیمون بولیوی

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، با توجه به اهمیت همکاری های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری میان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی برای مشارکت فعال و تبادل استادان و محققان در زمینه علم و فناوری و به منظور توسعه روابط علمی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و دولت چندملیتی بولیوی در چارچوب تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و فرهنگی میان دو کشور و با هدف ترویج و توسعه همکاری علمی، پژوهشی و اجرایی برای استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های دو طرف در زمینه های مورد علاقه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی، بر اساس اصول برابری و منافع مشترک، تفاهم نامه همکاری علمی بین دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه عالی سان سیمون دولت چندملیتی بولیوی به امضا رسید.

در مراسم امضای این تفاهم نامه، عبدالله معتمدی، سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی، ضمن معرفی دانشگاه و فعالیت های صورت گرفته در این دانشگاه، گفت: علاقه مند هستیم ضمن توسعه ارتباطات بین المللی با کشور های مختلف و دانشگاه های بزرگ، با همکاری دانشگاه سان سیمون مقطع کارشناسی ارشد و دکتری زبان اسپانیولی را در این دانشگاه و کرسی زبان فارسی را در دانشگاه سان سیمون راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علامه طباطبایی در چند دانشگاه کشور های مختلف مانند: چین، قزاقستان و ازبکستان کرسی زبان فارسی دارد، اضافه کرد: این دانشگاه آمادگی لازم را برای تبادل استاد، دانشجو و انجام پروژه های مشترک دارد. امیدواریم با شناخت ظرفیت های دو دانشگاه، امکان لازم برای عملیاتی شدن مفاد تفاهم نامه شناسایی گردد.

مهندس خولیو سزار مِدینا گامبوئا، رئیس دانشگاه عالی سان سیمون ضمن ارائه گزارشی از امکانات و ظرفیت های این دانشگاه، گفت: امضای تفاهم نامه آغاز خوبی برای همکاری های دوجانبه است. برقراری ارتباط و حضور در دانشگاه علامه طباطبایی برای ما شگفت انگیز است. این دو دانشگاه می توانند در حوزه های علوم اجتماعی و انسانی، زبان، نفت و گاز و در زمینه برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت، همکاری های مطلوبی داشته باشند.

گفتنی‬ است، ‬مبادله داده های علمی، کتاب، نشریات علمی و اسناد علمی و پژوهشی در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فنی مورد علاقه طرفین، مبادله مقالات برای چاپ در نشریات مربوطه، چاپ نشریات و کتاب های مشترک، ایجاد تسهیلات طرفین برای یکدیگر به منظور شرکت در فعالیت های علمی، تبادل استاد، دانشجو، پژوهشگر و کارشناس برای انجام طرح های پژوهشی و آموزشی و شرکت در همایش ها، کارگاه های آموزشی، گردهمایی ها و نشست های بین المللی، برگزاری مشترک همایش ، سمینار، کارگاه و دوره های آموزشی به منظور توانمندسازی علمی، اعطای امکانات متقابل برای فرصت های مطالعاتی و مشارکت در تدوین دوره های تازه از جمله زمینه های همکاری این تفاهم نامه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1936

به "امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه های علامه و عالی سان سیمون بولیوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه های علامه و عالی سان سیمون بولیوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید