اعطای جایزه ملی البرز به 59 نخبه کشور

به گزارش شهر وبلاگ، مراسم اعطای جایزه ملی بنیاد البرز 1400 با حضور 6 دانشمند برتر این جایزه برگزار شد و همچنین از 53 نخبه دیگر به صورت غیرحضوری تجلیل بعمل آمد.

اعطای جایزه ملی البرز به 59 نخبه کشور

به گزارش خبرنگاران، مرنام اعطای جایزه البرز 1400 روز گذشته با حضور 6 دانشمند برتر این جایزه به صورت مجازی برگزار گشت؛ در این مرنام، دکتر امیرعلی حمیدیه در رشته خون و سرطان بچه ها از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر لیلا آزادبخت در رشته علوم تغذیه از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر کریم مجتهدی در رشته فلسفه از دانشگاه تهران، دکتر رحمت ستوده قره باغ در رشته مهندسی شیمی از دانشگاه تهران، دکتر امیررضا خویی در رشته مهندسی عمران از دانشگاه شریف و دکتر احمد شعبانی در رشته شیمی از دانشگاه شهید بهشتی به نام دانشمندان برگزیده جایزه البرز 1400 انتخاب شدند که جایزه ویژه به دکتر حمیدیه اعطا شد؛ دانشمندان برگزیده پس از تقدیر و تجلیل به صورت کوتاه به بیان سخنانی پرداختند.

دکتر کریم مجتهدی در این مرنام با تشکر از بنیاد فرهنگی البرز برای اعطای جایزه به نخبگان و دانشمندان ایرانی، اظهار کرد: من هنوز خودم را یک دانشجو می دانم و برای اعتلای علم تلاش می کنم.

در بخش دیگری از این مرنام، دکتر رحمت ستوده قره باغ شرح داد: من این جایزه را به معلمان و به خانواده، همسر و فرزندانم تقدیم می کنم که تمام موفقیت هایم متعلق به آنهاست.

دکتر لیلا آزادبخت هم گفت: من در ابتدا خدا را شاکرم که توفیق داد تا خدمت گذار جامعه باشم؛ همچنین از مرحوم البرز تشکر می کنم که چنین وقفی را ایجاد کردند و از سازمان هایی که با این بنیاد همکاری می کنند هم تشکر می کنم؛ همچنین از خانواده، همسر، فرزندانم و اساتیدم تشکر می کنم و امیدوارم بتوانم بیش از پیش خدمت گذار مردم باشم.

در ادامه این مرنام، دکتر امیررضا خویی شرح داد: من جوایز مختلفی در این سال ها گرفتم؛ این جوایز مخصوص من نیست و یک گروه تحقیقاتی زحمت کشیده اند؛ واقعا بدون آنها این موفقیت ها، امکان پذیر نبود؛ این جایزه را به همسرم تقدیم می کنم و همچنین از بنیاد البرز به خاطر این جایزه تشکر و قدردانی می کنم.

دکتر احمد شعبانی در بخش دیگری از این مرنام گفت: بنیاد البرز از نوبل کوچک تر است، اما اهدافش همپای نوبل هست؛ از بنیاد البرز بابت کار بسیار بزرگش تقدیر می کنم.

وی اضافه نمود: جوایز علمی نشان دهنده پویایی و زنده بودن یک جامعه بوده و به عبارتی صدای دانشمندان در جامعه است؛ این صدا سبب می شود تا نوجوانان و دانشجویان که آینده ساز جامعه اسلامی هستند با باور بیشتر شتابان راه خود را بپیمایند؛ مجددا از بنیاد البرز تشکر می کنم و انشالله خدا توفیق دهد تا مسئولیت اجتماعی این جایزه را در جایگاه خودمان حفظ کنیم .

در بخش دیگری از این مرنام، دکتر امیرعلی حمیدیه با تشکر از بنیاد البرز، شرح داد: درود می فرستم به روح مرحوم البرز که باعث شدند تا اینجا باشیم؛ جایزه ام را به بیمارانی تقدیم می کنم که بر بالینشان علم آموختم و باعث پیشرفت ایران در زمینه سلول های بنیادی شدند.

در ادامه این مرنام، دکتر ناصر سیم فروش از برگزیدگان جایزه البرز در دوره های قبل هم اظهار کرد: من جوایز متعددی را گرفته ام اما این جایزه (جایزه البرز) برای من ارزش بالایی دارد، زیرا مرحوم البرز اولین کسی بود که تمام دارایی خود را برای ارتقای علم وقف کرده است.

رئیس شورای سیاستگذاری جایزه البرز تاکید کرد: اهمیت این جایزه در این است که مردمی بوده و از هیچ منبعی برای این جایزه استفاده نشده و تماما از دسترنج مرحوم حسینعلی البرز بوده است.

در ادامه این مرنام، دکتر مهدی مقیمی، دبیر هیئت انتخاب جایزه البرز 1400 به بیان جزئیاتی از نحوه انتخاب برگزیدگان جایزه البرز 1400 پرداخت.

در خاتمه این مرنام، چهار نفر از برگزیدگان جایزه البرز 1400 به کنندگی از 53 برگزیده دیگر شامل نوآوران، دانشگاهیان و حوزویان، به صورت ویدئوکنفرانسی به بیان نظرات خود پرداختند.

بر اساس این گزارش، امین اخباری زاده، سمیه شایسته پور، نجمه توانا، میلاد تاج الدینی، وحیده هدایتی و محمد ابراهیمی به نام مخترعان برگزیده و حسن امینی، مرضیه هادیان، مریم غلامی، مریم مرادنیا، داود پیرانی، پروانه عسگری، مهسا رضازادگان، نسترن هاشم زاده، حسین بختیاری و ملیحه موذنی به نام دانشجویان علوم پزشکی برگزیده و محمدرضا جنتی اسکویی، مصطفی بارانچی، گلناز مظاهری نژادفرد، ارشد بایرامی، علی سوهانی، سجاد فتاحیان، محمد عباداللهی، عاطفه شیروانی، گلشن مرادی، احمدرضا جبله، عطاءاله پورمحمود، سیدامیرحسین طیبی، فاطمه السادات ناظری، اقبال سخاوتی، سارا عظیمی، زهراالسادات رضوی، سمیه نجفی درچه، فاتح معزی، حامد نادری، منصور فیلی زاده، آرش محبوبی دوست، مهدی رضوی فر، سیدسعید حسینی، جواد کریمی، محمد امین وزیری، لمیا نیسی، عابد محمودیان، احمد مهدیان پررانی، آرش مهدوی و مهران افراشی به نام دانشجویان غیرپزشکی برگزیده و مهدی عبدالهی، رضا لک زایی، کمیل قنبرزاده، زینب بهجت پور، مهدی منصوری حبیب آبادی، خدیجه حسین زاده و سعید حسنی به نام حوزویان و طلاب برگزیده انتخاب شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1661

به "اعطای جایزه ملی البرز به 59 نخبه کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای جایزه ملی البرز به 59 نخبه کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید