خشم طالبان از اظهارات ظریف

به گزارش شهر وبلاگ، طالبان در واکنش به اظهارات محمدجواد ظریف درباره خارج کردن این گروه از لیست تروریستی توسط ایران، این سخنان را ناآگاهانه و غیرمسئولانه خواند.

خشم طالبان از اظهارات ظریف

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طالبان به سخنان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران واکنش نشان داد.

ظریف در مصاحبه با شبکه خبری طلوع نیوز افغانستان گفته بود طالب اقدامات تروریستی بسیار انجام داده است. این که طالب یک گروه تروریستی هست یا نه، در قوانین ما هنوز طالبان را از گروه تروریستی خارج نکردیم. در قوانین ما کما این که در قوانین ملل متحد بوده است. ما تابع ملل متحدیم.

طالبان در بیانیه ای بیان نمود اظهارات ظریف به گونه آشکار مداخله در امور داخلی افغانستان پنداشته می گردد و چنین اظهارات غیر مسئولانه و به دور از واقعیتی، از سوی مسئولین ایرانی به روابط بین دو کشور دوست و همسایه می تواند زیانی را وارد کند.

این بیانیه افزوده که امارت اسلامی در هیچ لیست تروریستی ملل متحد درج نیست و سخنان وزیر خارجه ایران در این رابطه مبنی برناآگاهی وی می باشد.

طالبان در ادامه از مسئولین ایرانی خواست که با چنین اظهارات غیرمسئولانه خود احساسات افغان ها را جریحه دار نسازند و طالبان همواره تلاش نموده و می کند که با همسایه های خود از جمله جمهوری اسلامی ایرانروابط مثبتی داشته باشد و از آن ها نیز چنین توقعی دارد تا منجر به واکنش های این چنینی در آینده نگردد.

محمدجواد ظریف در مصاحبه با شبکه خبری طلوع نیوز افغانستان درباره اینکه آیا از نظر ایران طالبان یک گروه تروریستی است یا نه، گفته بود: همان طور که شورای امنیت ملل متحد تصمیم می گیرد، ما همان رفتار را داریم. اما معتقدیم که طالب در آینده یک واقعیت است. من می خواهم دو تا واقعیت را اشاره بکنم. ببینید ما دو تا واقعیت در افغانستان داریم؛ طالب یک واقعیت است. اما آن چه که در 19 سال گذشته در افغانستان رخ داده، دستاورد هایی که مردم افغانستان دارند، دموکراسی، حقوق اقلیت ها، حقوق زنان این ها هم واقعیت است. شاید هم کلان تر از طالب. این که طالب بگوید من این قدر خاک افغانستان را در اختیارم است، بنابراین باید آینده افغانستان را من معین کنم، طالب نمی تواند بدون در نظر دریافت واقعیتی که در 20 سال گذشته در افغانستان رخ داده است، ادعا کند که 20 سال گذشته وجود نداشت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 991

به "خشم طالبان از اظهارات ظریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم طالبان از اظهارات ظریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید