خبرنگاران 476 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در منطقه ها روستایی کهگیلویه وبویراحمد نصب شد

به گزارش شهر وبلاگ، یاسوج - خبرنگاران - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته 476 دستگاه آبگرمکن خورشیدی به صورت رایگان در منطقه ها بدون گاز رسانی استان، واقع در منطقه ها جنگلی استان نصب راه اندازی شد.

خبرنگاران 476 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در منطقه ها روستایی کهگیلویه وبویراحمد نصب شد

غلام حسین حکمتیان اصل روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این تعداد آبگرمکن با هزینه ای افزون بر 40 میلیارد ریال در منطقه ها رستایی و عشایری این استان که فاقد گاز طبیعی بودند نصب شد.

وی با اشاره به اینکه نصب آبگرمکن های خورشیدی در منطقه ها عشایری و روستایی راهکاری مناسب برای جلوگیری از قطع درختان است، تاکید نمود: نصب این آبگرمکن ها تا حدود 50 درصد از قطع درختان در منطقه ها روستایی استان جلوگیری نموده است.

حکمتیان اصل اظهارکرد: امروزه یکی از چالش هایی که منابع طبیعی را بطور جدی مورد تهدید قرار می دهد بحث سوخت در منطقه ها روستایی و عشایری واقع شده در جنگلهاست.

وی اسم کرد: در منطقه ها کم تر پیشرفته همانند منطقه زیلایی کمبود سوخت های فسیلی وجود دارد و ساکنان آسیب های جدی به جنگل های منطقه وارد می نمایند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: مردم به منظور تامین سوخت برای گرمایش، پخت و پز و بهداشت از هیزم استفاده می نمایند.

وی اضافه نمود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد برای حفظ جنگل ها و خدمات رسانی به مردم در منطقه ها سخت گذر و محروم استان آبگرمکن های خورشیدی نصب نموده است.

حکمتیان اصل اضافه نمود: تا به امروز یکهزار و 426 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در منطقه ها روستایی و عشایری کمتر برخودار بدون گاز استان نصب شد.

وی گفت: با نصب این تعداد دستگاه علاوه بر جلوگیری از مهاجرت روستائیان و عشایر به شهرها، اندازه تخریب جنگل ها در این منطقه ها 60 درصد کاهش یافت.

جنگل های کهگیلویه و بویراحمد که جزئی از منطقه زاگرس محسوب می گردد، 800 هزار هکتار جنگل مساحت دارد و بر اساس گزارش ها از وسعت 6 میلیون هکتاری جنگل های منطقه زاگرس به دلایل مختلف یک میلیون هکتار آن از بین رفته است.

گونه اصلی درختی جنگل های استان بلوط است ، یعنی بیش از 80 درصد گونه های درختی جنگلهای استان مربوط به درخت بلوط است.

بر اساس مطالعات صورت گرفته در جنگل های زاگرس 2 هزار و 372 گونه گیاهی شناسایی شده است و افزون بر ده ها فایده جنگل ها در زندگی بشر این ثروت ارزشمند ملی محل زیست 61 گونه پستاندار، 27 گونه ماهی، 167 گونه پرنده و 37 گونه خزنده است که این وظیفه شهروندان را برای صیانت از آن بیشتر نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 مرداد 1400 بروزرسانی: 29 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1634

به "خبرنگاران 476 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در منطقه ها روستایی کهگیلویه وبویراحمد نصب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 476 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در منطقه ها روستایی کهگیلویه وبویراحمد نصب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید