خبرنگاران وزیر خارجه آذربایجان و مسؤول سیاست خارجی اروپا مناقشه قره باغ را آنالیز کردند

به گزارش شهر وبلاگ، باکو- خبرنگاران- جیهون بایرام اف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و جوسپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه در گفت وگویی تلفنی، آخرین اوضاع منطقه مورد مناقشه قره باغ را آنالیز کردند.

خبرنگاران وزیر خارجه آذربایجان و مسؤول سیاست خارجی اروپا مناقشه قره باغ را آنالیز کردند

جهت دریافت خدمات طراحی نمای ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران از وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، بایرام اف در این گفت وگوی تلفنی، ارمنستان را به نقض دومین توافق آتش بس بشردوستانه حاصله میان این کشور و جمهوری آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره باغ متهم کرد.

وی گفت: با وجود اعلام آتش بس، نیروهای ارمنستان به مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در محور شهرستان جبرایل در قره باغ و نیز در جهت شهرستان های گده بیک و تاووز در مرز مشترک دو کشور حمله کردند.

بر اساس این گزارش، جوسپ بورل نیز با اشاره به بیانیه سخنگوی اتحادیه اروپا درباره حمله موشکی نیروهای ارمنی به شهر گنجه، حمله به زیر ساختها، واحدها و انسانهای غیر نظامی را غیر قابل قبول خواند.

وی بر اهمیت رعایت آتش بس حاصله از سوی طرفین و ضرورت شروع مذاکرات اساسی برای حل این مناقشه تأکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان حمله موشکی به شهر گنجه را جنایت جنگی مطرح کرد و با اشاره به این که مقامات ارشد ارمنستان در این ارتباط مسؤولیت دارند، از صدور بیانیه مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره حوادث گنجه قدردانی کرد.

بر اثر حملات موشکی 20 و 25 مهرماه نیروهای ارمنستان به گنجه، دومین شهر عظیم جمهوری آذربایجان واقع در 368 کیلومتری غرب باکو 22 نفر از ساکنان غیر نظامی این شهر کشته و 74 نفر نیز زخمی شدند.

درگیری های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ششم مهر ماه جاری پس از یک وقفه چند هفته ای بار دیگر از سر گرفته شده است.

پس از درگیری های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و بعضی تحرکات نظامی به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش بینی نموده بود.

با وجود حصول توافق آتش بس در مذاکرات 10 اکتبر جاری وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو، توافق آتش بس در چند روز اخیر در منطقه مورد مناقشه قره باغ به صورت مرتب نقض شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 727

به "خبرنگاران وزیر خارجه آذربایجان و مسؤول سیاست خارجی اروپا مناقشه قره باغ را آنالیز کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر خارجه آذربایجان و مسؤول سیاست خارجی اروپا مناقشه قره باغ را آنالیز کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید