خبرنگاران سازمان امور مالیاتی برای برچیدن شرکت های صوری عزم جدی دارد

به گزارش شهر وبلاگ، کاشان - خبرنگاران - معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: این سازمان در موضوع مقابله با فرار مالیاتی برای برچیدن کارت های بازرگانی، حساب اجاره ای و شرکت های صوری با عزم جدی ورود نموده است.

خبرنگاران سازمان امور مالیاتی برای برچیدن شرکت های صوری عزم جدی دارد

به گزارش خبرنگاران، محمد مسیحی شامگاه یکشنبه در جمع فعالان اقتصادی منطقه کاشان با اشاره به رفتار مداراجویانه سازمان امور اقتصادیاتی در رابطه با بخش شناسنامه دار اقتصاد اضافه نمود: این سازمان برنامه های جدی در چهارچوب قانون و مقررات برای فرار مودیان اقتصادیاتی دارای شرکت های صوری و کاغذی، کارت های بازرگانی یکبار مصرف و حساب های اجاره ای و برچیدن سفره آنها دارد تا فراوریکننده واقعی نفسی تازه کند.

به گفته وی، تقویت بانک های اطلاعاتی و پذیرش خوداظهاری مودیان شناسنامه دار به ویژه بخش فراوری از جمله راهکارهای مقابله با فرار اقتصادیاتی است.

وی گفت: برطرف تعهد ارزی به صورت واقعی در حیطه اختیار سازمان امور اقتصادیاتی نیست و مسوول آن بانک مرکزی است.

معاون سازمان امور اقتصادیاتی کشور اضافه نمود: به محض اعلام برطرف تعهد ارزی توسط بانک مرکزی سازمان در سامانه قرار می دهد که فقط دو بخش صادرات خدمات فنی و صادرات بخش کشاورزی را مستثنی نموده است.

مخالفت با درآمدهای اقتصادیاتی در شرایط کنونی

مسیحی گفت: در سالی که تحریم های ظالمانه و زیان های ناشی از بیماری کویید 19 وجود دارد سازمان مخالف افزایش درآمدهای اقتصادیاتی کشور است.

وی، نوع نگاه سازمان امور اقتصادیاتی را مزاحمت ایجاد نکردن برای کالای اقتصاد و فراوریکنندگان اعلام و اضافه نمود: باید در چارچوب قانون برای بخشش ناتوانی اقتصادی انعطاف لازم را به خرج داد.

به گفته وی، اگر اصل اقتصادیات تا یک ماه پس از ابلاغ برگه قطعی پرداخت گردد اصل جرایم به طور اتوماتیک بخشیده اما به ازای هر ماه تاخیر 2 درصد از این بخگرددگی کسر می گردد.

مسیحی پیش بینی بودجه شهرداری ها و دهیاری های کشور را نزدیک به 100 هزار میلیارد تومان مطرح کرد و گفت : اگر امسال 90 هزار میلیارد تومان آن تحقق یابد تا خاتمه سال حدود 28 هزار میلیارد تومان از محل عوارض ارزش اضافه نموده قابل دریافت است.

تراکنش های زیر 15 میلیون تومان رسیدگی نمی گردد

معاون سازمان امور اقتصادیاتی کشور گفت: این سازمان حق ورود به تراکنش های زیر 15 میلیون تومان را ندارد.

مسیحی درباره عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی که از سوی محیط زیست اعلام می گردد، گفت: سازمان امور اقتصادیاتی کشور در حالی بر مبنای اعلام آلایندگی محیط زیست برای شهرداری ها عوارض وصول می نماید که نه در عملکرد امور اقتصادیاتی می آید و نه مسوولیتی در معین آن دارد.

واگذاری بسته های حمایتی به فراوریکنندگان استان اصفهان

مدیرکل امور اقتصادیاتی استان اصفهان نیز با یادآوری واگذاری بسته های حمایتی از سال 1397 به فراوریکنندگان این استان گفت: اصفهان تنها استان ارایه کننده این بسته ها در کشور است.

بهروز مهدلو اضافه نمود: در امسال برای حمایت از فراوریکنندگان با توجه به شیوع ویروس کرونا اقساط افزون بر چهار هزار 800 مودی به بلندمدت تقسیط شد که این تقسیط ها تا 36 ماه برای فعالان اقتصادی تا سال 1403نیز رسیده تا قدرت خرید آنها افزایش یابد.

وی در مورد فرار اقتصادیاتی اظهارداشت: با توجه شرایط نفت و محدودیت های منابع اقتصادی دولت، فرار اقتصادیاتی در چنین شرایطی حق الناس است.

مهدلو ادامه داد: اداره کل امور اقتصادیاتی اصفهان از 30 ماه گذشته تا به امروز شناسایی دلالان را در دستور کار خود قرار داده است و دلال لوازمی در استان شناسایی شد که تا به امروز حتی ریال بابت اقتصادیات پرداخت ننموده است.

وی اضافه نمود: طبیعی است هرچه اقتصادیات از این دلالان دریافت گردد از فشار روی فراوریکنندگان و صنعت گران کاسته خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادیاتی استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای امسال تا به امروز افزون بر 280 میلیارد تومان استرداد شده است، گفت: نزدیک به 200 میلیارد تومان سال گذشته در کاشان اقتصادیات دریافت شد که 137 میلیارد تومان بابت اقتصادیات های مستقیم و بقیه ارزش اضافه نموده بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع هشت هزار میلیارد تومان اقتصادیات در استان اصفهان دریافت شد، توضیح داد: در سال 1398، 84 میلیارد تومان از محل دریافت اقتصادیات ها به شهرداری ها و دهیاری های کاشان پول پرداخت شد که این رقم در سال 95، 41 میلیارد تومان بود.

در این نشست که در اتاق بازرگانی کاشان برگزار گردید، بعضی فراوریکنندگان و صنعتگران برگشت تعهدات ارزی، تامین مواد اولیه و قانون ارزش اضافه نموده را از جمله مسائل خود بیان کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1060

به "خبرنگاران سازمان امور مالیاتی برای برچیدن شرکت های صوری عزم جدی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان امور مالیاتی برای برچیدن شرکت های صوری عزم جدی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید