حمایت از طرح های پسا دکتری 60 درصد چالش های کشور را برطرف می نماید

به گزارش شهر وبلاگ، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت:حمایت از طرح های پسا دکتری فناورانه موجب می گردد تا در سال آینده حداقل 50 تا 60 درصد چالش ها با یاری دانشجویان پسا دکتری برطرف گردد.

حمایت از طرح های پسا دکتری 60 درصد چالش های کشور را برطرف می نماید

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، سامانه نخستین فراخوان حمایت از طرح های پسادکتری فناورانه با حضور ایمان افتخاری رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و علی اکبر مشرفی مدیر عامل گروه صنعتی شاخص رونمایی شد.

مدیریت پژوهش (کایپر) عنوان این سامانه است که 62 چالش پیشروی مجموعه صنعتی شاخص در آن تعریف شده است و پژوهشگران و فناوران با مراجعه به این سامانه می توانند طرح ها و ایده های خود را ارائه نمایند و از حمایت صندوق و مجموعه صنعتی شاخص برخوردار می شوند.

ایمان افتخاری رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در این مراسم گفت: حمایت از طرح های پسا دکتری فناورانه یکی از برنامه هایی است که در سال گذشته توسط صندوق به صورت جدی پیگیری شد تا فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته دکتری برای برطرف احتیاج های پژوهشی کشور یاری نمایند.

وی ادامه داد: از یک سو در کشور ارتباط بین صنعت و دانشگاه همیشه یکی از موضوعات مهم بوده است. از سوی دیگر نیروی انسانی جوان و خلاق با توانای بالای پژوهشی در یکی از ظرفیت های کشور است که شاید فضای پیش روی آن ها برای تحقیقات آینده ایده آل نباشد. پس این برنامه یک فرصت برای استفاده از این توانمندی ها است.

افتخاری همچنین اضافه نمود: در فراخوانی که امروز از سامانه آن رونمایی شد با همکاری گروه صنعتی شاخص چالش های پیش روی این گروه تعریف شده است و ارتباط و تعامل مناسبی میان دانشگاه و صنعت ایجاد و زبان مشترکی میان این دو گروه معین می گردد. مجموعه صنعتی شاخص پس از شکل گیری تعامل با صندوق قدم های موثری برداشت.

حمایت از 250 فارغ التحصیل دکتری

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی با بیان اینکه برنامه پسا دکتری توسعه داده شده است؛اضافه نمود: سال گذشته 250 فارغ التحصیل دکتری به طور کلی از برنامه پسا دکتری استفاده کردند و سقف پرداخت ها نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافت البته از نظر کیفی نیز شاهد تغییرات چشمگیری در این حوزه بودیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 60 چالش توسط مجموعه صنعتی شاخص در این فراخوان در نظر گرفته شده است؛اعلام کرد: از امروز با رونمایی از سامانه برای برطرف این چالش ها فناوران می توانند طرح های خود را ارسال نمایند و در امسال 30 چالش انتخاب و حمایت می شوند. سقف حمایت ها نیز میان 36 تا 60 میلیون تومان است. پس این اقدام راهی برای ارتباط مستقیم پژوهشگران و برخورد با مسائل صنعت است. نقش صندوق نیز ایجاد فضای مشترک میان این دو و پس از آن فضای رقابتی معین نماینده ادامه ارتباط پژوهشی است.

در ادامه علی اکبر مشرفی مدیر عامل گروه صنعتی شاخص گفت: این فراخوان شروعی برای ایجاد یک فرصت است تا از ظرفیت های نیروی انسانی بهره مناسبی برده گردد. به همین دلیل برای برطرف چالش های گروه صنعتی شاخص به نیروی انسانی و دانش داخلی اتکا کردیم. قطعا اثرات این اقدام در سال های آینده معین می گردد.

وی در ادامه گفت: در مجموعه شاخص با چالش های گوناگونی روبرو هستیم که با تشدید تحریم ها شدت گرفت و این فراخوان برای برطرف آن ها گامی موثر است. پس با این اقدام در سال آینده حداقل 50 تا 60 درصد چالش ها با یاری دانشجویان پسا دکتری برطرف می گردد.

شتاب به فعالیت ها

همچنین در این مراسم تفاهم نامه همکاری برای پشتیبانی از پژوهشگران دوره پسا دکتری میان ایمان افتخاری رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و علی اکبر مشرفی مدیر عامل مجموعه صنعتی شاخص امضاء شد.

بهره گیری از توانمندی های دانش آموختگان برتر مقطع دکتری تخصصی برای حل مسائل صنعت تایر، حمایت از توسعه پژوهش های علمی اولویت دار و تقاضا محور با همکاری دانش آموختگان برتر مقطع دکتری تخصصی، بسترسازی برای گسترش چرخه علم و فناوری و زیرساخت های انسانی پژوهش در کشور و هم افزایی ظرفیت های گروه شاخص و صندوق برای توسعه حمایت از کارآفرینی و مهارت افزایی دانش آموختگان برتر مقطع دکتری تخصصی از اهداف این تفاهم نامه است.

در ادامه نیز سامانه مدیریت پژوهش (کایپر) توسط ایمان افتخاری و علی اکبر مشرفی رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 320

به "حمایت از طرح های پسا دکتری 60 درصد چالش های کشور را برطرف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از طرح های پسا دکتری 60 درصد چالش های کشور را برطرف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید