انتاریو جزییات بیشتری در خصوص تغییرات مسیرهای مهاجرتی خود منتشر کرد

به گزارش شهر وبلاگ، اخیرا استان انتاریو تغییراتی را در جهتهای مهاجرتی برنامه مهاجرت استانی خود اعمال نموده است که خبر آن قبلا در وبسایت و شبکه های اجتماعی خبرنگاران منتشر شد. گرچه در آن خبر جزییات این تغییرات بیان نشده بود اکنون اما انتاریو جزییات این تغییرات را هم منتشر نموده است. دو تغییر عمده در بودجه سال 2019 ایجاد شده که یکی از آنها کاهش حد اقل سرمایه و ثروت شخصی برای جهت مهاجرتی کارآفرین یا Entrepreneur است و دیگری، افزودن هفت شغل تازه به لیست مشاغل مورد احتیاج در جهت مهاجرتی Employer Job Offer: In-Demand Skills Stream است.

انتاریو جزییات بیشتری در خصوص تغییرات مسیرهای مهاجرتی خود منتشر کرد

از سوی دیگر، انتاریو می خواهد به جهت مهاجرتی Corporate هم انتها دهد و علاوه بر این در بعضی جهتهای مهاجرتی مرتبط با اکسپرس انتری نظیر اولویت های سرمایه انسانی، اسکلید ورکر فرانسوی زبان و Skilled Trades هم تغییرات اندکی در رابطه با شرایط و الزامات انجام بدهد. لازم به ذکر است برنامه مهاجرت استانی هدف از اعمال این تغییرات را بهبود واکنش خود به احتیاج بازار کار و کارفرمایان و هم حمایت از مناطقی که معمولا مهاجران زیادی به آنجا نمی فرایند اسم نموده است.

تمام این تغییرات از روز 30 می 2019 و بعد از گذشت بازه زمانی مشورتی 45 روزه اجرایی خواهند شد. در این مطلب می خواهیم نگاهی بیندازیم به تغییراتی که در دسته های مهاجرتی زیر اعمال شده اند:

  • Entrepreneur Stream
  • Employer Job Offer: In-Demand Skills Stream
  • Express Entry-aligned streams
  • Masters و PhD
  • Corporate Stream

جهت مهاجرتی Entrepreneur

انتاریو در بودجه خود بیان نموده است که تغییرات ایجاد شده در سرمایه و ثروت شخصی برنامه مهاجرت استانی باعث رقابتی تر شدن انتاریو نسبت به سایر استان های کانادا می گردد و متقاضیان بیشتری را به این استان می کشاند. جهت مهاجرتی Entrepreneur (کارآفرین) به متقاضیان تازه وارد اجازه راه اندازی کسب و کار یا خرید کسب و کار را در استان انتاریو می دهد. این جهت مهاجرتی طبیعتا متقاضیان را ملزم به داشتن مقدار معینی از سرمایه و ثروت می نماید که البته در بعضی شرایط خاص، این مقدار ممکن است به نصف تقلیل یابد. در جدول زیر مقدار سرمایه مورد احتیاج در حال حاضر و مقدار سرمایه مورد احتیاج بعد از اجرایی شدن تغیرات ارائه شده اند.

مقدار سرمایه مورد احتیاج بعد از اجرایی شدن تغییرات

مقدار سرمایه مورد احتیاج در حال حاضر

600 هزار دلار

1 میلیون دلار - حداقل - سرمایه برای کارآفرینانی که می خواهند در تورنتوی عظیم (GTA) کسب و کار راه اندازی نمایند

200 هزار دلار

500 هزار دلار - حد اقل - سرمایه برای کارآفرینانی که می خواهند خارج از محدوده (GTA) کسب و کار راه اندازی نمایند

200 هزار دلار

500 هزار دلار - حد اقل - سرمایه برای کارآفرینانی که می خواهند در بخش ارتباطات دیجیتال/فناوری اطلاعات سرمایه گذاری نمایند فارغ از مکان سرمایه گذاری

این تغییرات مقدار سرمایه شخصی مورد احتیاج را هم دستخوش تغییر و کاهش قرار داده است.

مقدار ثروت شخصی مورد احتیاج بعد از اجرایی شدن تغییرات

مقدار ثروت شخصی مورد احتیاج در حال حاضر

800 هزار دلار

1500000 دلار - حداقل - سرمایه برای کارآفرینانی که می خواهند در تورنتوی عظیم (GTA) کسب و کار راه اندازی نمایند

400 هزار دلار

800 هزار دلار - حد اقل - سرمایه برای کارآفرینانی که می خواهند خارج از محدوده (GTA) کسب و کار راه اندازی نمایند

400 هزار دلار

800 هزار دلار - حد اقل - سرمایه برای کارآفرینانی که می خواهند در بخش ارتباطات دیجیتال/فناوری اطلاعات سرمایه گذاری نمایند فارغ از مکان سرمایه گذاری

بعلاوه باید گفت که در حال حاضر از جمله شریط این برنامه مهاجرتی این است که متقاضیان باید ظرف مدت 20 ماه از تاسیس و راه اندازی کسب و کار خود فارغ از موقعیت جغرافیایی و صنعت کسب و کار خود حد اقل دو شغل دائمی و بلند مدت ایجاد نمایند. اما بعد از تاریخ 30 ماه می 2019 این شرایط به الزامات زیر تغییر خواهند یافت:

  • کسب و کاری که در منطقه تورنتوی عظیم واقع شده است باید ظرف مدت 20 ماه بعد از راه اندازی و تاسیس حد اقل دو شغل دائمی و بلند مدت برای شهفرایندان و دارندگان اقامت دائم کانادا ایجاد کند
  • کسب و کاری که خارج از منطقه تورنتوی عظیم واقع شده است و یا در بخش ارتباطات دیجیتال و فناوری اطلاعات فعالیت دارد می بایست ظرف مدت 20 ماه بعد از راه اندازی و تاسیس تنها یک شغل دائمی و بلند مدت برای شهفرایندان و دارندگان اقامت دائم کانادا ایجاد نمایند

شغل هایی که ایجاد شده اند باید به مدت حد اقل 10 ماه به طور پیوسته قبل از ارائه گزارش نهایی به برنامه مهاجرت استانی پر شوند. بعلاوه، شغل ها باید در هنگام ارائه گزارش و هم صدور دعوتنامه برای متقاضی همچنان وجود داشته باشند. از دیگر شرایط و تغییرات می توان به ملزم بودن متقاضیان به داشتن سابقه کار در مدیریت کسب و کار و یا داشتن تجربه در بخش تصمیم گیری های ارشد اشاره نمود.

جهت مهاجرتی Employer Job Offer: In-Demand Skills

در بودجه 2019 انتاریو اسم شده که رانندگان کامیون و پرستاران خانگی به لیست مشاغل مورد احتیاج در این جهت مهاجرتی افزوده شده اند. و این احتیاجهای بازار کار و کارفرمایان را بهتر انعکاس می دهد. این جهت مهاجرتی بعلاوه از کارفرمایانی که با کمبود نیرو در مشاغلی که در دسته بندی ملی مشاغل سطح مهارتی C یا D روبرو هستند حمایت می نماید. این تغییرات باعث شده اند که به سه شغل قبلی هفت شغل دیگر هم افزوده گردد:

NOC 3413 : یاری پرستاران و یاری بهیاران

NOC 4412 : پرستاران خانگی و مشاغل مرتبط به استثنای مشاغلی نظیر نظافت خانه و خانه داری

NOC 7511 : رانندگان کامیون

معیارهای اصلاح شده این جهت مهاجرتی بعلاوه باعث کاهش حداقل سابقه کار در ازای دریافت دستمزد متقاضی در انتاریو شده است. پیش از این متقاضی می بایست بین یک سال تا 9 ماه سابقه کار در ازای دریافت دستمزد می داشت.

برنامه های مرتبط با اکسپرس انتری

برنامه مهاجرت استانی انتاریو سه جهت مهاجرتی مرتبط با سیستم اکسپرس انتری فدرال دارد. اولویت های سرمایه انسانی، اسکیلد ورکر فرانسوی زبان و Skilled Trades. تغییرات و اصلاحات تازهی که در این سه جهت به وجود آمده تاریخ آغاز سابقه کار را عوض نموده است. با اینکه قبلا سابقه کار متقاضی از زمانی که از طرف انتاریو Notification of Interest دریافت می کرد ارزیابی می شد طبق معیارهای تازه سابقه کار از تاریخی ارزیابی می گردد که متقاضی درخواست انتخاب استاتی ارائه نموده است.

این هر سه جهت مهاجرتی مرتبط با اکسپرس انتری به برنامه مهاجر تاستانی اجازه می دهند تا در صف انتظار اکسپرس انتری در پی متقاضیانی بگردد که واجد شرایط فدرال و استانی هستند. متقاضیانی که درخواست انتخاب استانی می دهند و از طرف استان انتخاب می شوند 600 امتیاز اضافی دریافت می نمایند.

جهتهای مهاجرتی فارغ التحصیلان مقطع PhD و Masters

به موجب تغییرات اعمال شده، متقاضیان جهتهای مهاجرتی فارغ التحصیلی در مقاطع PhD و Masters یا باید اثبات نمایند که مدارک تحصیلی خود را از دانشگاه و موسسه واجد شرایط انتاریو اخذ نموده اند و یا از موسسه آموزش واجد شرایط انتاریو نامه ای ارائه نمایند مبنی بر اینکه شرایط الزامی را برای اخذ مدرک دارا هستند. البته در این تغییرات بیان نشده که چه چیزی اثبات نماینده این مطلب است.

علاوه بر اینها، از تاریخ صدور مدرک یا نامه ارائه شده هنگام ارائه تقاضا، نباید بیش از دو سال گذشته باشد.

اتمام جهت مهاجرتی Coporate

و آخرین تغییر در جهتهای مهاجرتی مربوط به این جهت مهاجرتی. انتاریو قصد داشت از این طریق کسب و کارهای بین المللی را جذب کند. اما گویا در این جهت ناکام بوده و از این رو تصمیم به اتمام جهت مهاجرتی Coporate گرفته است.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1647

به "انتاریو جزییات بیشتری در خصوص تغییرات مسیرهای مهاجرتی خود منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتاریو جزییات بیشتری در خصوص تغییرات مسیرهای مهاجرتی خود منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید