تروئیکای اروپایی باز هم ایران را به نقض تعهدات برجام متهم کرد

به گزارش شهر وبلاگ، فرانسه، آلمان و انگلیس با صدور یک بیانیه مشترک، فراوری اورانیوم فلزی در ایران را مایه نگرانی خواندند و بدون اشاره به نقض عهدهای مکرر خودشان، ایران را به نقش تعهدات برجامی متهم کردند.

تروئیکای اروپایی باز هم ایران را به نقض تعهدات برجام متهم کرد

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا تابستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران از فارس، سه کشور اروپایی امضاکننده توافق هسته ای ایران روز آدینه با صدور یک بیانیه مشترک بار دیگر اتهام زنی به تهران در موضوع پایبندی به تعهدات توافق هسته ای برجام را تکرار کردند.

در این بیانیه آمده است: ما دولت های فرانسه، آلمان و پادشاهی متحده (انگلیس) با نگرانی بسیار تاییدیه اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی را که طی آن اعلام شده، ایران در حال فراوری اورانیوم فلزی است را نگاه کردیم، اقدامی که نقض برجام است. طبق برجام، ایران متعهد شده که طی 15 سال در زمینه فعالیت های فراوری یا به دست آوردن اورانیوم فلزی یا تحقیقات و توسعه روی استخراج اورانیوم اقدام نکند.

تروئیکای اروپایی مدعی شدند: ایران هیچ توجیه معتبری در زمینه فعالیت غیرنظامی (در زمینه برنامه هسته ای) در مورد این اقدامات ندارد؛ اقداماتی که گامی کلیدی در راستا فراوری سلاح اتمی هستند.

آنها در سرانجام بیانیه ادعایی خود ادعا کردند: ما قویا از ایران می خواهیم بدون هر گونه تاخیری این اقدامات خود را متوقف کند و اقدامات جدیدی در حوزه عدم پایبندی (به تعهدات برجامی) در برنامه هسته ای خود برندارد. ایران با تشدید اقدامات خود در زمینه عدم پایبندی (به برجام)، در حال تضعیف کردن فرصت احیای دیپلماسی برای رسیدن کامل به اهداف برجام است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1095

به "تروئیکای اروپایی باز هم ایران را به نقض تعهدات برجام متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تروئیکای اروپایی باز هم ایران را به نقض تعهدات برجام متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید