تدوین اساسنامه شورای عالی موزه های دانشگاه تهران

به گزارش شهر وبلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: اساسنامه شورای عالی موزه های دانشگاه تهران تدوین و به هیات رئیسه برای تصویب ارسال شده است.

تدوین اساسنامه شورای عالی موزه های دانشگاه تهران

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، مجید سرسنگی در نشست خبری اولین همایش علمی و جشنواره موزه های دانشگاهی کشور که در سالن همایش های معاونت فرهنگی دانشگاه تهران برگزار گشت اضافه نمود: تمام فعالیت های فرهنگی و آموزشی دانشگاه تهران از اسفند سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا به شکل مجازی برگزار گشته است و ما سعی کرده ایم در این شرایط، آسیب کمتری به دانشجویان وارد شود هر چند فعالیت های فرهنگی به شکل جدی تر به صورت مجازی درحال برگزاری است.

وی اضافه نمود: اولین همایش علمی و جشنواره موزه های دانشگاهی کشور در اردیبهشت سال آینده در هفته میراث فرهنگی برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با بیان اینکه در این دانشگاه چندین موزه وجود دارد گفت: در دانشگاه تهران موزه سنگ شناسی، زمین شناسی، موزه گیاه شناسی و حشره شناسی و موزه انگل شناسی وجود دارد که برای بسیاری از مردم معرفی نشده است.

سرسنگی تاکید کرد: اولین همایش علمی و جشنواره موزه های دانشگاهی کشور در دو بخش همایش علمی و جشنواره برگزار می شود.

وی گفت: بخش جشنواره این همایش در موزه نگارستان برگزار می شود و در بخش علمی آن محور های همایش برای موضوعات مقاله اطلاع رسانی اجرا شده تا مقاله های متعدد به همین دلیل برای توسعه فعالیت موزه های دانشگاهی به دبیرخانه ارسال شود.

سرسنگی با بیان این که اساسنامه شورای عالی موزه های دانشگاه تهران تدوین شده است اضافه نمود: هم اکنون این اساسنامه به هیات رئیسه دانشگاه ارسال شده است و پس از تصویب فعالیت موثری در راستای موزه های دانشگاه تهران شکل می گیرد.

وی در ادامه گفت: توسعه فعالیت موزه های دانشگاه تهران استانداردسازی بین المللی برای موزه های دانشگاه تهران برخی از محور های این همایش است.

در ادامه مصطفی ده پهلوان دبیرعلمی اولین همایش علمی و جشنواره موزه های دانشگاهی کشور هم گفت: دانشگاه تهران بیشترین موزه های دانشگاهی را در کشور دارد و ضرورت انسجام و پویایی این موزه ها یکی از مهمترین و موثرترین فعالیت هاست که باید در قالب شبکه موزه های دانشگاهی این فعالیت های توسعه پیدا کند.

وی اضافه نمود: در سطح جهان 2 هزار و 400 موزه دانشگاهی وجود دارد که موزه دانشگاه منچستر در فضای علمی دانشگاه انگلیس فعال است.

ده پهلوان با بیان اینکه یکی از موزه های دانشگاه آکسفورد به عنوان نخستین موزه دانشگاهی در سطح بین الملل ثبت شده است گفت: در ایران حدود 50 موزه دانشگاهی وجود دارد که 17 موزه از این تعداد در سطح جهان ثبت شده و 5 موزه متعلق به دانشگاه تهران است.

دبیرعلمی اولین همایش علمی و جشنواره موزه های دانشگاهی کشور با اشاره به این که جمع آوری بانک اطلاعات کل کشور در حوزه موزه های دانشگاهی یکی از اهداف این همایش است گفت: موزه های دانشگاهی و کارکرد در جهان معاصر، موزه های دانشگاهی و ارتقای علمی و فرهنگی دانشگاه ها، موزه های دانشگاهی و روابط بین الملل و موزه های دانشگاهی و نسل آینده 1400 از جمله محور های این همایش است.

محمد جواد جامه بزرگی دبیر اجرایی نخستین همایش علمی و جشنواره علمی موزه های کشور نیز گفت: پژوهشگران و علاقه مندان به موزه های دانشگاهی می توانند مقالات خود را تا 30 بهمن 99 به دبیر خانه ارسال کنند و این آثار تا 20 اسفند 99 داوری می شود و 28 اردیبهشت 1400 روز افتتاح این همایش است.

وی گفت: نمایشگاه این همایش اگر تا اردیبهشت 1400 کرونا وجود داشته باشد به صورت مجازی برگزار می شود و در بخش جشنواره این همایش هم علاقه مندان و پژوهشگران می توانند آثار خود را به صورت فیلم، عکس و نقاشی ارسال کنند.

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 870

به "تدوین اساسنامه شورای عالی موزه های دانشگاه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین اساسنامه شورای عالی موزه های دانشگاه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید