بهترین ایده ها و مهمترین نکات دکوراسیون داخلی روستیک برای منزل

به گزارش شهر وبلاگ، دکوراسیون داخلی روستیک یکی از سبک های پرطرفدار دکوراسیون داخلی در دنیاست. روستیک در لغت به معنای روستایی است و قدمت چنین سبکی به بیش از 200 سال پیش می رسد که ایده آن از آمریکا آغاز شد.کسانی که مایل باشند ویژگی هایی مانند طبیعت و سادگی را با هم ترکیب نمایند به سراغ چنین سبکی می فرایند.

بهترین ایده ها و مهمترین نکات دکوراسیون داخلی روستیک برای منزل

در سبک دکوراسیون داخلی روستیک کوشش بر این است تا با ساده زیستن و پرهیز از تجملات و آوردن عناصر طبیعت به داخل خانه، طبیعت و انسان را به یکدیگر نزدیک کند و از زندگی پر زرق و برق و تجملاتی دور سازد. در این مطلب به شما یاری می کنیم تا در زندگی مدرن امروزی، دکوراسیون داخلی با سبک روستیک داشته باشید.

با نکات زیر دکوراسیون داخلی روستیک را به منزل خودتان بیاورید!

برای اینکه بتوانید سبک فعلی دکوراسیون منزلتان را به سبک روستیک تغییر دهید، ایده ها و اصول اولیه این سبک را پیاده سازی کنید:

  • چوب: چوب یکی از مهمترین المان های این سبک و نزدیکترین نماد به طبیعت است. برخلاف دکوراسیون داخلی سبک مدرن، چوب در این سبک جلا داده نمی گردد و به همان فرم خام و طبیعی است. چوب های گردو، گیلاس، کاج و توسکا خیلی رایج هستند. اگر سقف بلندی دارید حتما در سقف خود تیرهای چوبی نصب کنید.
  • سنگ: دکوراسیون داخلی به سبک روستیک در کنار چوب به استفاده از سنگ هم تأکید می نماید. به همین دلیل برای اینکه به این سبک نزدیکتر شوید، شومینه به جای بخاری بهره ببرید و این بخش را از سنگ طبیعی بدون جلا و پرداخت خاصی، بسازید.
  • رنگ: رنگ هایی که برای دکوراسیون داخلی منزل به سبک روستیک انتخاب می کنید باید الهام گرفته شده از طبیعت باشد. علاوه بر رنگ های آبی، زرد و قرمز، رنگ های قهوه ای، کرم و بژ هم مناسب هستند. در هر صورت برای استفاده از رنگ مناسب حتما به هارمونی رنگ دقت کنید. رنگ دیوار و کف و سقف منزل باید از یک رنگ مشابه باشند و برای پرده و مبلمان و تخت از رنگ ثانویه مکمل یا متضاد بهره ببرید.
  • مبلمان: دکوراسیون داخلی چوبی روستیک فقط به استفاده از چوب های جلا نخورده در سقف یا فضای چوبی اتاق زیر شیروانی خلاصه نمی گردد. چوب مبلمان باید از چوب طبیعی و جلا نخورده باشد. استفاده از پارچه های سنتی مثل گلیم برای رویه مبلمان نیز انتخاب هوشمندانه ای است.
  • نور طبیعی: در دکوراسیون داخلی سبک روستیک تا جایی که امکان دارد باید از نور طبیعی بهره ببرید. اگر مایل هستید برای حفظ حریم خصوصی از پرده بهره ببرید، نوع ساده و با ضخامت کم باشد تا نور خیلی راحت از آن عبور کند.
  • گیاهان: گیاهان مختلف در منزل به راحتی حس طبیعت و شادابی در شما ایجاد خواهند کرد. بسته به سلیقه خود می توانید هر نوع گیاهی را انتخاب کنید.
  • آجر روستیک دکوراسیون داخلی: برای سطح بیرونی خانه از آجرهای قرمز یا طرح چوب بهره ببرید تا با سبک دکوراسیون داخلی روستیک هماهنگی پیدا کند.
  • پوشش دیوارها: در این سبک استفاده از کاغذ دیواری ممنوع است. بهترین نوع متریال استفاده از پانل های چوبی برای نصب در دیوارهاست. میز و کنسول چوبی نیز نباید فراموش گردد. تناسبی بین میز و جایگاه فلزی امروزی با عنصر چوب در فضا وجود ندارد.
  • پارچه های مختلف: برای اینکه اصول دکوراسیون داخلی روستیک را رعایت کنید باید از پارچه های کتان، کنفی یا ساخته شده از پوست حیوانات در جاهای مختلف منزل استفاده نمایید. به عنوان مثال پارچه های پوست حیوانات در جلو شومینه، پوشش کف زمین بین مبلمان، روکش جایگاه ها یا برای زیر تخت و اطراف بهترین گزینه هستند.
  • شیشه و پنجره: علاوه بر اینکه وجود شیشه و پنجره برای جذب نور زیاد اهمیت زیادی در دکوراسیون داخلی روستیک دارند، در فضاهای برون شهری تا حد امکان خیلی عظیم طراحی می شوند تا مانع خاصی بین داخل خانه و طبیعت نباشد. البته که شیشه های سکوریت با درجه امنیت بالا نصب خواهند شد.
  • تزئینات: در سبک روستیک برای دکوراسیون داخلی، تزئینات دیوار به جای تابلو عکس بیشتر شاخ گوزن و امثال آن است. وسایل تزئینی هم کاملا دست ساز و غیر ماشینی و با یاری عناصر و المان های طبیعت هستند.

اگر شما هم از سبک دکوراسیون داخلی قدیمی خود خسته شده اید و یا در یکی از روستاها منزل خریداری نموده اید توصیه می کنیم حتما طراحی آن به سبک روستیک باشد. اجازه بدید سبک روستایی در مناطق خود به طور تمام و کمال زنده بماند و شما نیز با این تغییر رویه، به ذهنتان فرصت نفس کشیدن بدهید.

منبع: اتاق
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1439

به "بهترین ایده ها و مهمترین نکات دکوراسیون داخلی روستیک برای منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین ایده ها و مهمترین نکات دکوراسیون داخلی روستیک برای منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید