بهای نفت تثبیت شد

به گزارش شهر وبلاگ، تهران (پانا) - قیمت جهانی نفت خام در معاملات امروز، سه شنبه، تحت تاثیر تداوم کمبود عرضه در بازارهای جهانی رشد کرد و قیمت نفت برنت بالاتر از 86 دلار تثبیت شد.

بهای نفت تثبیت شد

به گزارش سی ان بی سی، قیمت دنیای نفت خام در معاملات امروز، سه شنبه، تحت تأثیر تداوم کمبود عرضه در بازارهای دنیای رشد کرد و قیمت نفت برنت بالاتر از 86 دلار تثبیت شد.

قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ مارک دنیای قیمت نفت، تا ساعت 7:15 به وقت تهران، 0.15 درصد نسبت به قیمت بسته شده دیشب رشد کرد و به 86.12 دلار رسید.

قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام نیمه سنگین وست تگزاس آمریکا هم 0.06 درصد رشد کرد و به 83.81 دلار رسید.

تقاضای بالای نفت خام در آمریکا، بزرگترین مصرف کننده نفت خام و محصولات نفتی دنیا، پس از انتشار گزارش هفته گذشته که نشان می داد اندازه ذخایر انبارهای نفت و بنزین این کشور بیش از حد انتظار کاهش یافته، قیمت های نفت خام را تقویت کرد.

از سوی دیگر با وجود دخالت دولت چین برای آرام کردن بازارهای انرژی نگران از کمبود زغال سنگ و برق این کشور، قیمت های انرژی دنیا همچنان بالا به جای مانده اند.

ادوارد مویا، تحلیل گر ارشد شرکت اوآندا می گوید: پیش بینی ماه نوامبر سردتر از معمول در امسال باعث شده است تا تاجران نفت انتظار داشته باشند تقاضا در این زمستان به طور قابل توجهی بالا باشد.

گلدمن ساکس پیش بینی نموده است قیمت نفت خام در انتهای امسال از 90 دلار بالاتر برود و 1 میلیون بشکه در روز تقاضای اضافی به دلیل سوئیچ کردن نیروگاه ها از گاز به نفت خام به وجود بیاید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1740

به "بهای نفت تثبیت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهای نفت تثبیت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید