برگزاری رزمایش نیروهای دریایی و هوایی روسیه در دریای مدیترانه

به گزارش شهر وبلاگ، وزارت دفاع روسیه بیان کرد که تمامی وظایف معین شده در جریان مانورهای نظامی مشترک نیروهای واحدهای عملیاتی دائم ناوگان دریایی روسیه در دریای مدیترانه و نیروهای هوا-فضای روسی مستقر در سوریه با موفقیت انجام گرفت.

برگزاری رزمایش نیروهای دریایی و هوایی روسیه در دریای مدیترانه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه صبح امروز (دوشنبه) گفت که در جریان رزمایش مشترک نیروهای واحدهای عملیاتی دائم ناوگان نظامی-دریایی روسیه در دریای مدیترانه و نیروهای هوا-فضای این کشور مستقر در خاک سوریه، وظایف مربوط به دفع حملات هوایی دشمن فرضی و انجام تمرینات دفاع ضدهوایی با موفقیت انجام گرفت.

در جریان این مانورهای نظامی، توان رزمی و مهارت نیروهای پدافند هوایی مستقر در سوریه در دفع حملات هوایی بهبود یافت. در جریان این تمرینات مقابله با هواپیماها، بالگردها و پهپادهای دشمن فرضی مورد توجه ویژه قرار داشت.

طبق این اطلاعات، در جریان این مانورها، خلبانان جنگنده های میگ-31کا، مجهز به موشک های تازه مافوق صوت از ترکیب مجموعه موشک های نوع کالیبر که در پایگاه هوایی حمیمیم در خاک سوریه مستقر هستند، پروازهای آموزشی دیگری را در سواحل شرقی دریای مدیترانه انجام دادند. بعلاوه هواپیماهای بمب افکن دورپرواز توپولوف-22ام3 روسیه هم پروازهای آموزشی را در جریان این مانورها انجام دادند. از جمله دیگر وظایف هواپیماهای نظامی روسی در جریان این تمرینات، تأمین امنیت پایگاه لجستیکی ناوگان دریایی روسیه در بندر طرطوس سوریه بود.

ضمن اینکه در تاریخ 25 ژوئن (4 تیر ماه) نخستین روز شروع مانورهای مشترک نیروهای دریایی و هوایی روسیه در سواحل دریای مدیترانه، هواپیماها، کشتی ها و زیردریایی های شرکت کننده در این تمرینات انواع موشک های مافوق صوت، موشک های ضدزیردریایی و ضدکشتی را شلیک کردند که همگی با موفقیت به اهداف در نظر گرفته اصابت کرد.

وزارت دفاع روسیه یادآور شد که فرماندهان نیروهای نظامی فرایند برگزاری این تمرینات نظامی را عالی ارزیابی کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1560

به "برگزاری رزمایش نیروهای دریایی و هوایی روسیه در دریای مدیترانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری رزمایش نیروهای دریایی و هوایی روسیه در دریای مدیترانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید