برچسب دارورسانی از جنس یخ ساخته شد

به گزارش شهر وبلاگ، محققان دانشگاه سیتی هنگ کنگ برچسبی جدید فراوری کردند که دربرگیرنده مجموعه ای از میکروسوزن های یخی است و پس از دارورسانی به بدن، ذوب می گردد.

برچسب دارورسانی از جنس یخ ساخته شد

برچسب های دارورسان با هدف انتقال دارو به بدن به وسیله پوست طراحی شده اند و سطح داخلی آن ها پوشیده از سوزن های بسیار ریز است که تا عمق بسیار کمی از پوست نفوذ می نمایند و از آنجا که به سر عصب ها نمی رسند، موجب درد نمی شوند.

معمولا میکروسوزن های مورد استفاده در برچسب های دارورسان از جنس مواد زیست تخریب پذیر ساخته می شوند تا پس از انتقال دارو، واکسن، سلول های زنده یا سایر مولکول ها به بدن، حل شوند.

این درحالی است که میکروسوزن های محققان هنگ کنگی از جنس یخ ساخته شده است. این میکروسوزن ها به محض ورود به پوست ذوب شده و محتوای برچسب را درون بدن رها می نمایند.

در آزمایشات اولیه محققان این برچسب ها را به منظور انتقال داروی ضدسرطان به بدن موش ها استفاده کردند و تعیین شد این برچسب ها در مقایسه با تزریق زیرپوستی و وریدی، کارآیی بهتری دارند و واکنش ایمنی مناسب تری ایجاد می نمایند.

به گفته محققان مهم ترین مزیت این برچسب جدید، سادگی فرایند فراوری آن در مقایسه با پلیمرهای زیست تخریب پذیر است. همچنین ضایعات کمتری از این برچسب باقی می ماند و به دلیل دمای پایین قابلیت نگهداری سلول های زنده را برای مدت زمان طولانی تر دارد. تنها نقطه ضعف این فناوری لزوم استفاده از محیط سرد برای نگهداری برچسب ها است.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Biomedical Engineering منتشر شده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1383

به "برچسب دارورسانی از جنس یخ ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برچسب دارورسانی از جنس یخ ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید