این عمل بدون کمک و هدایت انسان انجام شد

به گزارش شهر وبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از euronews یک ربات هوشمند توانسته است یک عمل جراحی لاپارسکوپی را بر روی بافت نرم خوک بدون کمک انسانی انجام دهد.

این عمل بدون کمک و هدایت انسان انجام شد

این ربات که STAR نام دارد و به دست محققان دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا ساخته شده است. ربات star توانست در اتاق جراحی دو سر انتهای روده خوک را به یکدیگر متصل کند.

اکسل کریگر، استاد مهندسی مکانیک در دانشکده مهندسی وایتینگ جانز هاپکینز، می گوید: یافته های ما بیانگر این است که می توانیم یکی از پیچیده ترین و ظریف ترین کارهای جراحی را به طور اتوماتیک انجام دهیم. ربات این جراحی را بر روی چهار حیوان انجام داد و نتایج به طرز قابل توجهی بهتر از عمل هایی هستند که به همان روش از طریق انسان ها انجام می شدند.

اتصال دو انتهای روده یکی از چالش برانگیزترین مراحل در جراحی دستگاه گوارش است که تا به امروز به دست یک جراح ماهر نیاز داشته تا با دقت و ثبات بالا بخیه بزند. در این عمل حتی کوچکترین لرزش دست و یا زدن یک بخیه نابجا می تواند منجر به باقی ماندن سوراخ روی روده و بروز نشتی شود که عوارض فاجعه باری را برای بیمار خواهد داشت.

پیشتر در سال 2016 نمونه ای از این ربات ساخته شده بود که روده خوک را به طور دقیق ترمیم می کرد، با این حال آن ربات برای دسترسی به روده و راهنمایی بیشتر به کمک انسان نیاز داشت. در مدل نو اما این دستگاه با سیستم های تصویربرداری پیشرفته و ابزارهای بخیه زنی تخصصی تجهیز شده است که آن را از انسان بی نیاز می کند.

محققان می گویند جراحی هایی که نیاز به دقت بالایی دارند، می توانند با تمرکز بیشتری و مستقل از میزان مهارت جراح ها از طریق ربات ها انجام شوند.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1896

به "این عمل بدون کمک و هدایت انسان انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این عمل بدون کمک و هدایت انسان انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید