بررسی گوشی گوگل پیکسل 6A: آیا این گوشی بهترین میان رده زیر پانصد دلار دنیا است؟

به گزارش شهر وبلاگ، گوگل مدتی است که روی ساختن گوشی های میان رده قابل توجه تمرکز کرده و گوشی های Pixel A را برای قشر خاصی می خواهد که نیاز به گمینگ و عکاسی پیشرفته با گوشی ندارند. اتفاقا این لایه از کاربران، بخش بزرگ کاربران را تشکیل می دهد.

بررسی گوشی گوگل پیکسل 6A: آیا این گوشی بهترین میان رده زیر پانصد دلار دنیا است؟

گوشی 6A بیشتر کارهایی را که پیکسل 6 انجام می دهد - و تا حدی کارهای پیکسل 6 پرو - را با هزینه بسیار کمتر انجام می دهد. قیمت آن فقط 449 دلار است که از قیمت اولیه پیکسل 6 که از 599 دلار شروع می شود، بسیار بهتر است.

البته خریدار این گوشی شارژ بی سیم، پنل پشتی شیشه ای یا نرخ تازه سازی صفحه نمایش سریع ندارد. اما خریدارش همان ویژگی های اصلی مدل های پرچمدار را دارید. در سال های گذشته، این به معنای همان دوربین پیشرو در کلاس مدل های گران تر بود، اما معمولاً پردازنده ای کمتر ضعیف تر بود بود. ولی امسال اینطور نیست. در عوض، شما پردازنده سفارشی گوگل، یعنی تنسور Tensor را در این گوشی خواهید داشت.

به صورت خلاصه ویژگی های خوب این گوشی اینها هستند:

پردازنده خوب و عملکرد عالی در کلاس پرچمدارها

دوربین خوب

عمر باتری بسیار خوب

و چیزهای بد:

صفحه نمایش با نرخ تازه سازی فقط در حد استاندارد

سنسور اثر انگشت کند

با داشتن Tensor برخی از ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی فعال هستند.

خریدار این گوشی می تواند روی کارایی و بسنده بودن این گوشی زیر 500 دلاری برای چند سال اطمینان داشته باشد. یعنی خرید شما احتمالا بسیار اقتصادی خواهد بود. شاید. شاید تنها آیفون SE تنها رقیب آن باشد. البته ممکن است SE یک سال بیشتر از 6A به روزرسانی های نرم افزاری دریافت کند، اما Pixel در مقایسه با صفحه نمایش نسبتا ضعیف 4.7 اینچی SE، صفحه نمایش بسیار بهتری دارد.

پیکسل بهترین صفحه نمایش را در قبال پول ارائه نمی دهد. این افتخار نصیب سامسونگ گلکسی A53 5G است که از این نظر بهترین خرید اقتصادی است. اما شما با کمتر از 500 دلار بهترین عملکرد یا پرفورمانس را خواهید داشت.

6A دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی است که بسیار مناسب است. Pixel 6A کوچکترین گوشی از میان سه گوشی سری 6 است. در مقایسه Pixel 6 Pro صفحه نمایش 6.7 اینچی و پیکسل 6 صفحه نمایش 6.4 اینچی دارند.

صفحه نمایش 6A یک پنل OLED 1080p با نرخ تازه سازی استاندارد 60 هرتز است که یک پله پایین تر از صفحه نمایش 90 هرتزی 6 است. در ضمنً استفاده گوشی در بیرون در زیر نور مستقیم خورشید نیز چندان به خاطر نرخ روشنایی میانه راحت نیست، اما در حد قابل استفاده است.

Samsung Galaxy A53 5G با 449 دلار نیز نزدیکترین رقیب 6A در ایالات متحده است. صفحه نمایش آن نیز OLED با رزولوشن 1080p است اما نرخ ریفرش 120 هرتزی دارد. همچنین بزرگتر است: 6.5 اینچ ، که برای بسیاری از مردم مجذوب کننده است.

بنابراین، آیا امکان خرید هر دو گوشی را در ایران داشتید A53 برای شما بهتر است یا 6A؟

بستگی دارد.

مشکل A53 علیرغم صفحه نمایش بسیار قابل قبول، پردازنده آن است. عملکرد این گوشی در کارهای روزانه کمی کندتر است و این امر تنها در سه سال یا بیشتر کمی بیشتر کاهش می یابد.

پس از نظر طول عمر و بهترین عملکرد، 6A بهترین انتخاب است.

Pixel 6A فقط پردازنده 6 را به عاریه نگرفته، بلکه کل زبان طراحی که گوگل با سری 6 معرفی کرده را هم داراست. برآمدگی افقی دوربین در پنل پشتی کمی بیرون زده است، اما به غیر از این، همان طراحی متمایز است.

برخی از نظر زیبایی شناسی ممکن است ترکیب رنگ های استفاده شده در آن را دوست نداشته باشند. مثلا ریل های مشکی و نوار دوربین به شدت با رنگ سبز آرامش بخش در پنل پشتی تضاد دارند.

6A دارای 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی - بدون در نظر گرفتن اسلات کارت برای توسعه حافظه - و 6 گیگابایت رم است. یعنی 2 گیگابایت رم کمتری نسبت به Pixel 6 مدل پایه دارد. برای استفاده روزمره، به نظر می رسد همین سخت افزار کافی باشد.

از نظر پردازشی ولی گوشی بسیار خوب است. این گوشی بازی های گرافیکی مانند Genshin Impact را نرم اجرا می کند البته گاهی فریم هایی را از دست می دهید.

همچنین تأخیر بسیار کمی در برنامه دوربین وجود دارد، حتی چندین عکس در حالت پرتره پشت سر هم می توانید خیلی سریع بگیرید.

هر دو پیکسل 5A و 6A (قبل از تنسور) اجازه می دادند حدود چهار عکس در حالت پرتره پشت سر هم بگیرید . 5A برای پردازش عکس ها به چهار تا پنج ثانیه کامل نیاز دارد، اما با 6A، می توانید بعد از حدود یک ثانیه دوباره شروع به عکاسی کنید که بسیار فراتر از آن چیزی است که از بیشتر گوشی های هوشمند میان رده انتظار دارید و Tensor مطمئناً به ایجاد این تفاوت یاری کرده است.

اسکنر اثر انگشت Pixel 6A موضوع برآورد های زیادی بوده . به صورت کلی سرعت آن با سرعت پیکسل 6 برابری می کند.

البته در مقام مقایسه، حسگر گلکسی اس 22 سریع تر از هر یک از پیکسل ها کار می کند. اما باید در نظر داشت که سنسور سامسونگ به جای نوری، اولتراسونیک است.

یک باتری نسبتاً کوچک 4410 میلی آمپر ساعتی Pixel 6A را تغذیه می کند، اما رابطه تنگاتنگ بین سخت افزار و نرم افزار (احتمالاً) به عملکرد باتری یاری بسیاری می کند. این باتری برای یک روز و نیم استفاده در حد میانه کافی است.

Pixel 6A دارای رتبه IP67 برای مقاومت در برابر آب است، که باعث می شود در رتبه کمی پایین تر از Pixel 6 و 6 Pro با رتبه IP68 باشد، اما با با گلکسی A53 5G برابری کند.

اما خبر بد این است که جک هدفون که مدت زیادی در سری Pixel A به جای مانده بود،دیگر ناپدید شده است. هیچ شارژری هم داخل جعبه نیست.

دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی پیکسل 6A با دیافراگم f/1.7 از Pixel 5A به عاریت گرفته شده است که دارای چند ویژگی با استفاده از پردازش Tensor است. دوربین 12 مگاپیکسلیاولتراواید آن همان دوربین پیکسل 6 و 6 پرو است.

این که 6A از سنسور 50 مگاپیکسلی نو پیکسل 6 استفاده نمی کند شاید برای برخی ناامیدکننده باشد. اما اگر قرار بود این گوشی همه ویژگی های رده بالاتر از خود را داشته باشد که دیگر میدرنج و اقتصادی نمی شد!

اما عکس های 6A کیفیت خوبی دارند. کنتراست خوبی دارند، تعادل رنگ سفید آن کمی سرد به نظر می رسد و رنگ های زنده آن به صورت مصنوعی اشباع نشده اند.

اما شما اگر عاشق رنگ های گرم تر یدر عکس های خود هستید، باید Samsung Galaxy A53 5G را تهیه کنید.

اما در بخش پردازش عکس ها، یکی از چشمگیرترین این ویژگی ها Face Unblur نام دارد. در نور کم، دوربین ها باید از سرعت شاتر پایین تری استفاده کنند تا نوردهی کافی داشته باشند. اگر سوژه شما حتی کمی حرکت کند، گرفتن یک عکس واضح از آنها بسیار مشکل می شود. Face Unblur از اطلاعات دوربین اولترواید برای تکمیل نوردهی دوربین اصلی استفاده می کند و با یادگیری ماشینی در نور کم هم عکس خوبی به شما می دهد.

یکی از چیزهای دیگری که به یاری پردازش Tensor دارید، امکان استفاده از HDR در حین ضبط ویدیو است، حتی در بالاترین نرخ فریم و تنظیم وضوح: 4K / 60p !

یکی از ویژگی های Tensor که در 6 و 6 Pro موجود است اما در 6A وجود ندارد Motion Mode است. این یک ویژگی است که اثرات تاری خلاقانه تکنیک های عکاسی با نوردهی طولانی و متحرک را تقلید می کند. چیزهایی که معمولاً برای انجام آنها به زمان، تجهیزات ویژه و تمرین نیاز دارید، اما در 6 و 6 Pro این افکت تنها با فشار دادن شاتر ممکن می شد. اما خب، 6A آن را ندارد.

پیکسل 6A اندروید 12 استوک دارد، به این معنی که هیچ برنامه تکراری یا ویژگی های ناخواسته یا به اصطلاح نفخ افزاری ندارد. بر عکس گوشی های سامسونگ!

6A مانند پیکسل 6 و 6 پرو پنج سال به روز رسانی امنیتی دریافت می کند. گوگل تایید نمی کند که 6A چه تعداد ارتقای سیستم عاملی را دریافت خواهد کرد، اما 6 و 6 Pro سه مورد را وعده داده اند.

در مقایسه سامسونگ یک سیاست به روزرسانی بسیار قوی را برای A53 ارائه می کند و وعده چهار ارتقای سیستم عامل و همان پنج سال وصله های امنیتی را می دهد.

شایان ذکر است که پیکسل باید در تمام طول عمر خود به روزرسانی های ماهانه از Google دریافت کند، اما سامسونگ تمایل دارد با افزایش سن گوشی های خود به روزرسانی کمتری بدهد، یعنی فقط دو به روزرسانی امنیتی در سال برای قدیمی ترین دستگاه های پشتیبانی شده.

و البته این گوشی اتصال 5G را هم پشتیبانی می کند. Verizon نسخه ای از این گوشی را با پشتیبانی از mmWave 5G با قیمت 50 دلار بیشتر به فروش می رساند. نسخه 6A که مستقیماً از گوگل و سایر خرده فروشا نخریده شود، فقط از 5G زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می کند که آن هم خوب است.

نتیجه گیری

راهی که گوگل در گوشی های میان رده انتخاب کرده، حداقل به نظر من منطقی است. یک صفحه نمایش با میزان خوب، اما نه زیاد بزرگ. گران نکردن گوشی برای دوربین هایی که شاید بیشتر ما به ندرت استفاده کنیم و در عوض استفاده از یک پردازنده خیلی خوب و پشتیبانی طولانی مدت.

اما از آن سو گلکسی A53 سیاست متفاوتی دارد و برای کسی است که بزرگ ترین و بهترین نمایشگر را در دنیای میان رده های می خواهد و پردازش برایش در درجه دوم اهمیت است.

بعید است به جز گوشی پیکسل 6A گوشی ای با این کیفیت و این عملکرد خوب با قیمت زیر پانصد دلار پیدا کنید!

منبع: یک پزشک
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1975

به "بررسی گوشی گوگل پیکسل 6A: آیا این گوشی بهترین میان رده زیر پانصد دلار دنیا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی گوشی گوگل پیکسل 6A: آیا این گوشی بهترین میان رده زیر پانصد دلار دنیا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید