برای خرید خانه در مهرشهر کرج به چه میزان بودجه احتیاج دارید؟

به گزارش شهر وبلاگ، خرید خانه به شناخت دقیق منطقه و امکانات احتیاج دارد تا تصمیم درست و مناسبی برای آن گرفته گردد. مهرشهر یک منطقه خوش آب وهوا در کرج است که افراد زیادی خواستار خرید خانه در این منطقه هستند. همچنین افراد زیادی نیز به ساخت و ساز در این منطقه مشغول هستند. شما برای اینکه بتوانید یک خانه مناسب و زیبا در منطقه ای مناسب بخرید به هدایت احتیاج دارید و ما در این مقاله کلیه موارد لازم برای خرید خانه ویلایی کرج را به شما آموزش می دهیم. البته علاوه بر آنالیز نحوه خرید خانه ویلایی در کرج، خرید آپارتمان در کرج هم موضوع دیگر مورد بحث در این مقاله است. بنابراین فرقی ندارد که چه نوع خانه ای مدنظر شماست، اگر قصد خرید خانه یا آپارتمان در کرج دارید، این مطلب می تواند شما را به خوبی هدایت کند و اطلاعاتی در خصوص محله ها و مناطق مختلف کرج در اختیار شما قرار دهد.

برای خرید خانه در مهرشهر کرج به چه میزان بودجه احتیاج دارید؟

جهت دریافت خدمات نقاشی کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

از جمله مطالب مهمی که در این مقاله مورد آنالیز قرار می گیرند، به توضیح زیر هستند:

  • آشنایی با منطقه مهرشهر کرج
  • آنالیز بازار مسکن در کرج
  • آنالیز شرایط فروش آپارتمان و خانه ویلایی در مهرشهر کرج
  • بودجه لازم برای خرید خانه در مهرشهر کرج چقدر است؟

آشنایی با منطقه مهرشهر کرج

یکی از مناطق شهر کرج که بسیار مورد توجه است، مهرشهر است. افراد زیادی جدیداً تمایل به خرید خانه ویلایی در مهرشهر کرج دارند. البته غیر از این منطقه تمایل برای خرید خانه در سایر مناطق این شهر نیز افزایش یافته است. بسیاری تمایل به خرید خانه ویلایی کرج دارند و منطقه برایشان مهم نیست.

پیش از سال 1372 منطقه مهرشهر شهری جدا از کرج بود و توسط شهرداری این منطقه یعنی مهرشهر اداره می شد. مهرشهر دارای دو خیابان اصلی زیبا به نام های ارم و شهرداری است. به نظر می رسد یکی از دلایلی که افراد تمایل به خرید خانه ویلایی در مهرشهر دارند، وجود باغ های فراوان در اطراف آن و همچنین آب و هوای خنک و تمیز این منطقه باشد.

مهرشهر در زمان محمدرضا شاه پهلوی و پس از ساخت کاخ مروارید در این منطقه به وجود آمد. در این منطقه تعداد زیادی ویلا وجود داشت و از 3 طرف به زمین هایی می رسیدند که باغ سیب بودند. البته این باغ های سیب به دستور شمس پهلوی برای بهبود آب و هوای این منطقه کاشته شده بودند. افراد غیرساکن در این منطقه حق نداشتند بدون هماهنگی وارد آن منطقه شوند و برای تردد احتیاج به کارت مخصوص بود.

پس از پیوستن مهرشهر به شهرداری کرج، مجوز آپارتمان سازی در این منطقه داده شد و بسیاری از ویلاهای تاریخی تخریب شدند و به جای آنها آپارتمان های سه تا پنج طبقه جدید ساخته شده است. اما باید گفت که فضای این منطقه همچنان ویلایی باقی مانده است. البته مهرشهر مناطق دیگری نیز دارد که می توان به فازهای چهار و پنج و محله های آق تپه واقع در بلوار ولیعصر ،کیانمهر، زنبق و گلستان اشاره نمود. هم اکنون مناطق فاز یک تا سه مهرشهر جزو گران ترین و دیدنی ترین نقاط شهری کرج هستند.

در خصوص کرج هم باید گفت که یکی از کلان شهرهای ایران و همچنین مرکز استان البرز و یکی از شهرستان های این استان است. کرج شهری است کوهپایه ای که در دامنه رشته کوه های البرز و در بلندای 1300 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. این شهر چیزی حدود 1592492 نفر (سرشماری سال 95) جمعیت دارد. بعد از تهران، کرج عظیم ترین شهر مهاجرپذیر ایران است، دارای جمعیتی جوان است و بالاترین میزان زاد و ولد را به خود اختصاص داده است.

آنالیز بازار مسکن در کرج

کرج یکی از شهرهای مهاجرپذیر است و افرادی زیادی تمایل به زندگی و خرید خانه در آن را دارند. کرج به تهران نزدیک است و در مجاورت شهرک های صنعتی نیز قرار گرفته و همین باعث شده دارای زمینه های اشتغال نیز باشد. این موارد که بیان شدند از گزینه های مناسب برای مهاجرت محسوب می شوند. این موضوع همچنین باعث شده که سال به سال قیمت کاذب واحدهای مسکونی این کلانشهر افزایش یابد.

با وجود اینکه در این چند وقت افراد زیادی تمایل به ساخت و خرید خانه و آپارتمان در این شهر داشته اند اما بازار مسکن کرج دچار رکود شده است و حال این بازار خوب نیست. مواردی چون شرایط نامناسب مالی، نوسانات مصالح، تحریم ها و … باعث شده تا مردم به جای خرید خانه به اجاره نشینی روی آورند. خرید و فروش مسکن در مناطق بالاشهر بسیار کاهش یافته و در پایین شهر هم مردم زیاد تمایلی به خرید خانه ندارند.

البته بسیاری از افراد از ترس اسباب کشی های سالانه تن به خرید خانه های قولنامه ای در پایین شهر می دهند. با این وجود شرایط مشاوران املاک نیز خوب نیست و به نظر می رسد که آنها نیز باید به فکر شغل دیگری باشند. البته گاهاً مسئولین برای اینکه فعالان این صنف نا امید نشوند خبر از بهبود شرایط این صنف می دهند که البته به نظر نمی رسد واقعیت داشته باشد.

خرید خانه و آپارتمان در کرج و حتی خرید خانه ویلایی در مهرشهر کرج تعریفی ندارد. هم خرید و فروش و هم اجاره واحدهای مسکونی در کرج شرایط خوبی ندارند. البته پیش بینی می شد که شرایط بازار مسکن از حالت رکود خارج گردد و انجام معاملات حتی به صورت انگشت شمار ادامه داشته باشد که متاسفانه فعلا هیچ خبری نیست.

آنالیز شرایط فروش آپارتمان و خانه ویلایی در مهرشهر کرج

قیمت مسکن در کرج مانند هر شهر دیگری بستگی به محله و منطقه ای دارد که فرد میخواهد در آن منطقه ملک بخرد؛ مهرشهر یکی از مناطق خوش آب و هوای کرج است و بنابراین قیمت خرید خانه ویلایی در این محله بسیار بالاتر از سایر مناطق و محله هاست.

البته مدتی است که خرید و فروش خانه و آپارتمان در تمام مناطق کرج با رکود روبه رو شده است. پیش از این خرید خانه ویلایی در مهرشهر کرج پررونق بود که اکنون آن هم با رکود روبه رو شده است. بازار مسکن در کرج و مناطق و محله های مختلف آن دچار مشکل شده و گفته شده تعداد قراردادهای منعقد شده برای خرید یا فروش واحدهای مسکونی بسیار محدود هستند؛ تعداد مراجعه کنندگان بسیار کم است و علاوه بر خانه ویلایی کرج ، خرید آپارتمان هم با مشکل روبه رو شده است.

به نظر می رسد که این رکود در مهرشهر و محله های مختلف آن متفاوت باشد. بسته به خیابان و محل، قیمت هر متر خانه ویلایی در مهرشهر کرج متفاوت است. شاید این افزایش قیمت هاست که باعث شده مردم به سراغ خرید خانه های قولنامه ای و بدون سند بروند؛ زیرا این مدل خانه ها بسیار ارزان تر از واحدهای سنددار هستند. قیمت هر متر این خانه های بدون سند معمولا کم است و بنابراین می توان سریع حدس زد که سند ندارند. البته علاوه بر خانه های بدون سند، خانه های سندداری که چند دهه ساخت هستند و امکانات مناسبی نیز دارند، با این قیمت به فروش می رسند.

با وجود اینکه مشاوران املاک کرج اعلام نموده اند که شرایط بازار مسکن در این شهر اصلا خوب نیست اما رییس اتحادیه املاک استان البرز معتقد است آمارهای خرید و فروش مسکن در این استان افزایش یافته است. وی گفته که معاملات مسکن در امسال رونق گرفته و بازار مسکن توانسته رکود را پشت سر بگذارد. به گفته وی در این زمینه آنالیز هایی انجام شده و تعیین شده که تقاضا برای خرید آپارتمان در کرج افزایش یافته و پیش بینی می گردد که چند ماه دیگر نیز میزان تقاضا افزایش یابد.

بودجه لازم برای خرید خانه در مهرشهر کرج چقدر است؟

برای خرید خانه در کرج یا هر شهر دیگری اولین کاری که باید انجام دهید این است به جیب خود نگاه کنید و تعیین کنید که قصد دارید چه مقدار پول برای خرید خانه هزینه کنید. در ادامه بعد از تعیین کردن میزان پول می توانید به سراغ خرید خانه یا آپارتمان بروید. بعد باید تعیین کنید که خانه شما چند متر و چند خواب باشد زیرا این موارد هم باید برای خرید خانه در نظر گرفته گردد. همچنین شناخت مناطق هم بسیار مهم است و باید بدانید که مایل به خرید خانه یا آپارتمان در کدام مناطق هستید.

اگر پول شما کافی است و قصد دارید از مناطقی مناسب خرید کنید، بهتر است به محله هایی چون عظیمیه، جهانشیر، رجائی، فاز یک مهرشهر یا کیان مهر بروید. قیمت خانه در این مناطق بالاتر از سایر بخش هاست و باید به این نکته توجه کرد. البته برای خرید خانه باید به قدیمی یا نوساز بودن هم توجه داشت که معمولا خانه ها و آپارتمان های این منطقه همگی نوساز هستند. اگر خانه قدیمی باشد قیمت خرید هم پایین تر خواهد بود و اگر خانه نوساز باشد باید قیمت بیشتری برای خرید آن در نظر بگیرید.

محله های دیگری چون خیابان شاهین ویلا، گوهر ویلا، مصباح، شاه عباسی، کارمندان شمالی، بلوار ارم و … نیز وجود دارند که می توانید با پول کمتری نسبت به مناطق قبلی که ذکر شدند از آنجا خانه بخرید. این محله ها در میان شهر کرج قرار دارند و تقریبا می توان گفت محله هایی مناسب برای خرید خانه یا آپارتمان هستند. در این مناطق نیز باید به نوساز و قدیمی بودن خانه ها توجه کنید.

اگر پول شما برای خرید آپارتمان در کرج کم است می توانید با حداقل هزینه از محله های دیگری نیز خرید کنید. می توانید به سراغ محله هایی مانند حصارک، مشکین دشت، باغستان، اندیشه، امیرآباد، ملارد و … بروید و از این مناطق خانه یا آپارتمان بخرید. در این محله ها نیز می توانید خانه ای مناسب پیدا کنید. در این مناطق نیز باید مراقب نوساز یا قدیمی بودن خانه ها باشید.

قیمت خانه ویلایی کرج با آپارتمان بسیار متفاوت است. قیمت ها هم به نوع ملک و هم مناطقی که ملک در آنجا واقع شده است بستگی داشته و متفاوت است. اما با این وجود قیمت ملک در کرج بسیار ارزان تر از تهران است. گفته شده که یکی از ارزان ترین آپارتمان ها در کرج مربوط به واحدی قولنامه ای در منطقه حیدرآباد است.

اگر می خواهید در مهرشهر خانه بخرید باید حداقل 300 میلیون تومان پول داشته باشید. قیمت خانه ویلایی در مهرشهر کرج بسیار بالاست. براساس قیمت هایی که اعلام شده است، قیمت این خانه های ویلایی از حداقل 300 میلیون تومان شروع می گردد و به 100 میلیارد تومان هم می رسد. پیدا کردن خانه ویلایی در مهرشهر کرج با قیمتی کمتر از 300 میلیون تومان بسیار سخت است و اصلا خانه ای با این قیمت نمی توان پیدا کرد. می توانید به بسیاری از سایت هایی اینترنتی که در زمینه خرید و فروش ملک فعال هستند، سر بزنید و قیمت خانه های مختلف با امکانات و ویژگی های مختلف را آنجا ببینید.

موضوع اصلی مورد بحث در این مقاله میزان بودجه لازم برای خرید خانه در مهرشهر کرج بود. مهرشهر یکی از مناطق خوش آب وهوا است که افراد زیادی تمایل به خرید خانه یا آپارتمان در این منطقه دارند. البته گفتنی است که قیمت خانه ویلایی در مهرشهر کرج بالاست و ممکن است هرکسی توانایی خرید خانه و آپارتمان در این منطقه را نداشته باشد.

علاوه بر مهرشهر می توان در سایر محله های کرج نیز اقدام به خرید خانه کرد که البته بسته به اینکه تمایل به خرید خانه در کدام منطقه دارید، قیمت ها متفاوت است. در اینجا هدایت هایی در خصوص اینکه از کدام مناطق خانه بخریم نیز در اختیار خوانندگان قرار گرفته است. البته باید گفت آن طور که مشاوران املاک اعلام نموده اند، خرید و فروش خانه ویلایی کرج در رکود است و چندی است که کسی تمایلی به خرید و فروش ملک ندارد و بازار با مشکل روبه رو شده است. این امر باعث شده که مردم بیشتر تمایل به خرید خانه های قولنامه ای و بدون سند داشته باشند. زیرا این مدل خانه ها ارزان تر هستند.

منبع: هومینگ
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 232

به "برای خرید خانه در مهرشهر کرج به چه میزان بودجه احتیاج دارید؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "برای خرید خانه در مهرشهر کرج به چه میزان بودجه احتیاج دارید؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای خرید خانه در مهرشهر کرج به چه میزان بودجه احتیاج دارید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید