برای خرید آپارتمان در بندرعباس چه نکاتی را باید بدانیم؟

به گزارش شهر وبلاگ، بندرعباس مرکز استان هرمزگان و یکی از مهم ترین شهرهای ایران از نظر مالی است. این بندر که پیش تر بندر گمبرون نام داشت به دلیل نزدیکی به دریا یکی از شاهراه های اصلی مالی ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر کشورها است.

برای خرید آپارتمان در بندرعباس چه نکاتی را باید بدانیم؟

جهت دریافت خدمات آلاچیق در حیاط با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به همین سبب است که جریان زندگی در این شهر همیشه سرعت بالایی داشته است. به این معنی که به دلیل امکان دادوستدهای زیادی که مجاورت با دریا برای ساکنین این بندر فراهم می نماید، جمعیت این شهر به نسبت سایر شهرهای استان هرمزگان بیشتر است. ضمن آن که به دلیل وجود پالایشگاه های نفت و گاز و پتروشیمی، به جز اهالی بندرعباس، این شهر میزبان قشر عظیمی از کارگران، کارمندان و مهندسان و خانواده های آن ها است که از اقصی نقاط ایران برای کار و زندگی به بندرعباس مهاجرت نموده اند.

همین امر موجب رونق بندرعباس در سال های اخیر شده است. یعنی شهری که تا چند دهه پیش به دلیل گرمای هوا و رطوبت بسیار آن تنها می توانست مامن مردم محلی باشد، اکنون با وجود سرازیر شدن امکانات و فراهم آمدن شرایط و رونق مالی، به شهر محبوبی برای زندگی مهاجران کارمند و کارگر شده است.

حال اگر شما نیز به هر دلیل تصمیم به مهاجرت کردن به بندرعباس و زندگی کردن در این شهر را دارید و می خواهید در مورد شرایط زندگی در این شهر یا خرید آپارتمان و شرایط آن اطلاع حاصل کنید این مطلب را بخوانید تا در طی آن شما را با محلات بندرعباس آشنا نموده و کمی هم در مورد قیمت آپارتمان در این شهر به شما اطلاعات بدهیم.

  • موقعیت جغرافیایی بندرعباس
  • آب و هوای بندرعباس
  • محله های بندرعباس
  • زندگی آپارتمان نشینی در بندرعباس
  • متوسط قیمت آپارتمان در بندرعباس

موقعیت جغرافیایی بندرعباس

بندرعباس شهری است که در جنوب استان هرمزگان واقع شده است. این شهر از شمال به ارتفاعات و کوه و از جنوب به دریای خلیج فارس منتهی می گردد. شیب شهر از سمت شمال به جنوب است. نزدیک ترین شهر به بندرعباس، جزیره زیبای قشم است و این شهر با تهران در حدود 1287 کیلومتر فاصله دارد.

بهترین راه برای رسیدن به بندرعباس از هر شهر دیگری، استفاده از هواپیما و قطار است. دلیل این پیشنهاد آن است که به محض ورود به استان هرمزگان هوای گرم و بسیار شرجی این شهر رانندگی طولانی مدت را خسته کننده و سخت می نماید.

آب و هوای بندرعباس

بندرعباس هوایی به شدت گرم و مرطوب دارد. برای کسانی که قصد سفر کردن به بندرعباس را دارند بهترین زمان سفر از نیمه آبان شروع و تا نیمه فروردین ادامه پیدا می نماید. اما هوا در بندرعباس در اردیبهشت و خرداد بسیار خشک بوده و از تیر تا مهر گرم و مرطوب است.

محله های بندرعباس

هر شهر محله های کوچک و عظیم بسیاری دارد که ممکن است نام این محلات در فرهنگ یا گویش مردم ساکن در آن شهر متفاوت باشد. اما آنچه به عنوان نام محلات شهر بندرعباس در وب سایت شهرداری این شهر به ثبت رسیده است به قرار زیر است:

معروف ترین محله های بندرعباس، محله های، دوهزار، شهید جعفری، سورو، سیدکامل، نایبند، برکه گرد، پشت شهر، سه راه برق، کمربندی، درخت سبز، شاه حسینی، گلشهر، بهشت بندر، داماهی، آزادگان، زیباشهر، نخل ناخدا، خواجه عطاء، کوی22بهمن، شمیلی ها، سرریگ، سیم بالا، شغو (شهرک توحید)، اوزی ها، سورو و ششصد دستگاه و امیرآباد. چهارصددستگاه هستند. محله برق از قدیمی ترین محلات این شهر است.

زندگی آپارتمان نشینی در بندرعباس

همان طور که پیش تر نیز به این موضوع اشاره شد بندرعباس به دلیل قرارگیری در نزدیکی یکی از اصلی ترین شاهراه های مالی ایران و البته وجود پالایشگاه های نفت، گاز و پتروشیمی، در سال های اخیر پذیرای کارمندان، مهندسین و کارگران بسیاری بوده است. به همین سبب سبک زندگی بومی دستخوش تغییرات جدی واقع شده و این شهر به تدریج زندگی آپارتمان نشینی را پذیرفته است.

به همین دلیل آپارتمان سازی در سال های اخیر در این شهر رونق گرفته است. ضمن آن که قیمت مناسب ملک در این شهر باعث شده است که بیشتر افرادی که می خواهند در بندرعباس ساکن شوند یا سبک زندگی خود را تغییر دهند تمایل بیشتری برای خرید آپارتمان داشته باشند تا اجاره یا رهن آن.

متوسط قیمت آپارتمان در بندرعباس

نکته اول در مورد قیمت آپارتمان در بندرعباس این است که شما با هر متراژ دلخواهی می توانید در این شهر صاحب آپارتمان شوید. گرچه تمایل مردم بومی که به ساخت آپارتمان در این شهر مشغول هستند این است که خانه ها را با متراژ بالاتر بسازند، اما این موضوع به معنی آن نیست که برای خرید آپارتمان های کوچک در این شهر با مشکل روبرو خواهید شد.

به هر حال برای آن که به صورت کلی محدوده قیمت آپارتمان های این شهر را داشته باشید به مثال های زیر توجه کنید:

  • آپارتمان فروشی بندرعباس، محله گلشهر

    137 متری، 3 خوابه، تک واحدی . قیمت 300000000 تومان

  • آپارتمان فروشی بندرعباس، در قطب تجاری بندرعباس

    100 متری، 2 خوابه، فول امکانات، قیمت 495000000 تومان

  • آپارتمان فروشی بندرعباس، محله پیامبر اعظم

    77 متری، 2 خوابه، فول امکانات، قیمت 130000000 تومان

  • آپارتمان فروشی، بندرعباس، محله رسالت جنوبی

    163 متر، 3 خوابه، تک واحدی، قیمت 4800000 تومان

موارد فوق نشان می دهد که در بسیاری از محلات بندرعباس می توان اقدام به خرید آپارتمان نموده و درست مثل دیگر شهرهای ایران، اغلب آپارتمان هایی که در بندرعباس ساخته و به مشتریان ارائه می گردد، آپارتمان ها به صورت فول امکانات و با تمامی ویژگی هایی که از یک آپارتمان انتظار می رود ساخته می شوند.

نکته بعدی آن است که مانند هر شهر دیگری در ایران قیمت آپارتمان پیش از امکانات آن به موضوع محله ای مربوط می گردد که آپارتمان در آن ساخته شده است.

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

منبع: هومینگ
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 225

به "برای خرید آپارتمان در بندرعباس چه نکاتی را باید بدانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای خرید آپارتمان در بندرعباس چه نکاتی را باید بدانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید