بافتنی های عروسکی ، آموزش بافت بره ناقلا

به گزارش شهر وبلاگ، بافتن عروسک های زیبا و جالب کار سختی نیست. عروسک های بافتنی معمولا با قلاب بافته می شوند. مدل های بسیار جدید عروسک های بافتنی را ببینید.

بافتنی های عروسکی ، آموزش بافت بره ناقلا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

هنر بافتنی این روزها از مرز لباس هم گذشته است و به دنیای عروسک ها رسیده است. در بافت عروسک ها با کاموا خلاقیت و ظرافت حرف اول را می زند. معمولا عروسک های بافتنی که اکثرا شخصیت های کارتونی هستند به صورت بافت با میل با قلاب بافته می گردد. در ادامه این مقاله آموزش بافت عروسک بره ناقلا را به همراه تصاویری از جالب ترین عروسک های بافتنی را برای ایده دریافت شما عزیزان قرار داده ایم.

بیشتر بچه ها و اکثرا دختران تجربه داشتن یک عروسک که به نوعی بهترین دوستشان بوده است را داشته اند . این اسباب بازی از زمان قدیم رواج داشته و امروزه شاهد گستردگی آن هستیم که در انواع و اقسام مختلف می توان این نوع اسباب بازی را تهیه کرد. حتما شما هم در این بین عروسک های بافتنی را در مغازه ها دیده اید. خب بافتن چنین عروسکی کار زیاد سختی نیست. فقط کافی است کمی خلاقیت و دقت به خرج دهید تا بتوانید یک عروسک بسیار زیبا با هنر دست خودتان تهیه کنید.

آموزش بافت عروسک بره ناقلا

برای بافت این عروسک زیبا به نخ یا کاموای نازک در دو رنگ قهوه ای و کرم و قلاب احتیاج دارید.ابتدا با نخ رنگ قهوه ای 7 تا زنجیره زده (تعداد زنجیره با توجه به عظیمی و کوچکی عروسک فرق می نماید) و در زنجیره یکی مانده به آخر پایه کوتاه می زنیم و تا خاتمهی زنجیره در هر دانه 1 پایه کوتاه زده، به آخرین زنجیره که رسیدید 4 تا پایه کوتاه داخل آن زده و آن طرف زنجیره را بافته تا به ابتدای زنجیره برسید. سپس در آن 3 تا پایه کوتاه زده تا شکل بیضی گردد. رج بعد در 3 تا دانه ابتدا و خاتمهی بافت در هر پایه 2 تا پایه زده، رج بعد را ساده بافته و رج بعد دوباره در 3 تا دانه ابتدا و خاتمهی بافت در هر دانه 2 تا پایه کوتاه زده و رج بعد را ساده می بافیم.

این اضافه کردن را تا جایی ادامه داده تا پوزه گوسفند اندازه گردد. 2 رج ساده بافته با توجه به عظیمی و کوچکی پوزه گوسفند هر 3 الی 4 تا دانه در میان یک دانه کم می کنیم. رج بعد ساده بافته، رج بعد دوباره 3 الی 4 تا دانه در میان دانه کم می کنیم، رج بعد ساده بافته، کم کردن باید تا جایی باشد که پوزه کمی جمع گردد. بعد ساده بافته، نخ را عوض نموده، با نخ کرم رنگ یک رج بافت انگشتی انجام داده، رج بعد هر 4 تا دانه در میان یک دانه اضافه کنید (توجه کنید قسمت کرم رنگ بافت، بافت انگشتی می باشد)، رج بعد ساده بافته، رج بعد 5 تا در میان دانه اضافه کنید، رج بعد ساده بافته، اضافه کردن تا جایی انجام می گیرد که سر با پوزه متناسب باشد، 2 رج ساده بافته، رج بعد به تعداد آخرین دانه اضافه شده آغاز به کم کردن دانه می کنیم، رج بعد ساده، رج بعد یک دانه کمتر از رج قبل دانه کم می کنیم، رج بعد ساده، وقتی به 2 تا دانه در میان رسیدید، داخل سر را پر از الیاف نموده و هر یکی در میان دانه کم می کنید تا کار بسته گردد. سر عروسک حاضر است (می توانید پوزه را بیضی ببافید، سر را به صورت گرد جدا بافته و بعد به هم وصل کنید).

ابتدا با نخ کرم رنگ 4 تا زنجیره زده حلقه نموده داخل حلقه 8 تا پایه کوتاه زده، رج بعد داخل هر پایه 2 تا پایه کوتاه می زنیم، رج بعد ساده بافته، رج بعد یکی در میان دانه اضافه می کنید، رج بعد ساده بافته، رج بعد 2 تا در میان دانه اضافه می کنید، رج بعد ساده بافته، اضافه کردن را تا جایی ادامه داده تا بدن عروسک با سرش متناسب باشد، 3 رج ساده بافته، رج بعد به تعداد آخرین دانه که اضافه کردید آغاز به کم کردن دانه می کنید، رج بعد ساده بافته، رج بعد یک دانه کمتر از رج قبل دانه کم کنید، رج بعد ساده بافته، در حین کم کردن دانه داخل بدن را پر از الیاف کنید به یکی در میان که رسیدید خوب داخل بدن را پر کنید و تا خاتمه کم کنید تا کار جمع گردد و یک بدن گرد برای عروسک داشته باشید.

با نخ قهوه ای 4 تا زنجیره زده حلقه کنید داخل حلقه 8 تا پایه کوتاه زده، رج بعد داخل هر پایه 2 تا پایه بلند زده، رج بعد ساده بافته، رج بعد یکی در میان دانه اضافه کنید، رج بعد ساده بافته، این اضافه کردن تا جایی باشد که عظیمی پا با بدن عروسک متناسب باشد، 2 رج ساده بافته آغاز به کم کردن می کنیم، به تعداد آخرین دانه اضافه شده دانه کم می کنیم، رج بعد ساده بافته، رج بعد یکی کمتر از رج قبل دانه کم می کنیم، رج بعد ساده بافته، با توجه به عظیمی و کوچکی پا زمانی که به 2 تا در میان دانه کم کردن یا یکی در میان دانه کم کردن رسیدید داخل پا را پر از الیاف نموده فقط ساده می بافیم تا ساق پای عروسک درست گردد. در نهایت داخل آن را از الیاف پر نموده یکی در میان دانه کم می کنیم تا کار بسته گردد، اندازه کلفتی و نازکی ساق پا بسته به عظیمی و کوچکی عروسک می باشد.

دست عروسک نیز مانند پا بافته می گردد فقط در سایز کوچکتر.

با نخ قهوه ای 4 تا زنجیره زده 8 تا پایه داخل آن می بافیم. رج بعد ساده بافته، رج بعد کار را روی هم گذاشته فقط از آن دو طرف داخل 1 تا 2 دانه اضافه می کنیم، رج بعد ساده بافته، اگر سر عروسک عظیم است شما باز از همان دو طرف که دانه اضافه نموده بودید دانه اضافه کنید، رج بعد ساده بافته. وقتی گوش متناسب سر عروسک شده 3 الی 4 رج ساده بافته کار را روی هم گذاشته و با دوخت نامریی بهم وصل می کنیم.

در آخر سر و بدن و دست و پای عروسک را با نخ و سوزن یا چسب حرارتی به هم وصل کنید و چشم آن را بدوزید، در صورت دلخواه برای دم گوسفند منگوله درست نموده و به آن وصل کنید.

مدل بافتنی های عروسکی جدید و زیبا

امیدواریم توانسته باشید از این مدل های زیبای بافت عروسک ایده بگیرید و بتوانید عروسک های زیبایی تهیه کنید.

منبع: setare.com
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 811

به "بافتنی های عروسکی ، آموزش بافت بره ناقلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بافتنی های عروسکی ، آموزش بافت بره ناقلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید