اینوتکس 2022 برگزار گردید

به گزارش شهر وبلاگ، به گزارش واحد روابط عمومی و برندینگ فناپ، یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس 2022 با رویدادها و بخش های جانبی از امروز سه شنبه 20 اردیبهشت آغاز به کار کرد که تا 23 اردیبهشت ماه جاری در فضایی باز واقع در پارک فناوری پردیس ادامه خواهد داشت.

اینوتکس 2022 برگزار گردید

در یازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس، بیش از 400 استارت آپ، شرکت فناور و دانش بنیان، شتابدهنده و مرکز نوآوری، مرکز رشد و پارک فناوری، و… به ارائه تازهترین محصولات و خدمات فناورانه خود پرداختند.

در بخش استیج اینوتکس 2022، پنلی با موضوع استارت آپ ها: از حباب تا اثربخشی مالی با حضور دکتر شهاب جوانمردی، مدیرعامل مجموعه فناپ و دیگر فعالان زیست بوم برگزار گردید.

دکتر جوانمردی ضمن اشاره به اینکه زیست بوم فناوری کشور در این سال ها راستا رشد بالندگی را طی نموده است، گفت: اقتصاد نوآور سعی دارد تا در کنار اقتصاد سنتی جایی برای خود باز کند و سهم بازار جدی تری داشته باشد.

مدیرعامل فناپ در ادامه اضافه نمود: در جوامع پیشرو اتفاقات را با ورود محصولات و فناوری های تازه می بینیم، اما در جوامعی که به هر حال از این حیث جامعه ای پیشرو نیستند بلکه دنبال نماینده اند، متأسفانه بعضی اوقات سوتفاهمی وجود دارد و ما سعی می کنیم بر پایه فناوری ها، آینده تغییر و تحولات را رقم بزنیم. ابتدا باید تعیین کرد جامعه ما در افق ده ساله چه نیازمندی هایی دارد، چه مسائل و بحران هایی دارد و چه قدرت های چانه زنی برای آینده دارد یا چه مزایایی در کدام حوزه ها دارد. این جایی است که بخش خصوصی و دولتی با هم به تفاهم می رسند. وقتی بحران های آب، غذا، سلامتی و موضوعات دیگر را، که امیدوارم روزی به اولویت های آنها برسیم و مفاهمه ای داشته باشیم، در یک سمت قرار دهیم، نشان می دهد که آینده اقتصاد نوآور ما کجاست. سمت دیگر ماجرا درباره پتانسیل ها بحث می گردد، برای مثال، در حوزه های سرمایه انسانی، انرژی، یا جغرافیایی چه مزیت هایی داریم و چطور می توانیم قدرت چانه زنی کشور در منطقه را به دست آوریم. اگر بخش های نوآور کشور به این موارد توجه نمایند، به نظرم نقاطی است که می توان هم با حاکمیت به تفاهم رسید و هم به سود مالی مناسبی دست یافت.

دکتر جوانمردی در انتها گفت: امیدوارم به نسل های تازه و سرمایه های انسانی بیش از پیش توجه کنیم، و این نکته حائز اهمیتی است.

در این رویداد، شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها، شتابدهنده ها و مراکز نوآوری، سرمایه گذاران و مخترعان به معرفی تازهترین محصولات و خدمات فناورانه خود به مشتریان و جامعه نوآوری کشور پرداختند. بعلاوه، در رویداد اینوتکس سال جاری مخاطبانی از کشورهای روسیه، هند، مالزی، قرقیزستان، و اندونزی حضور داشتند.

منبع: شبکه چی
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1948

به "اینوتکس 2022 برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینوتکس 2022 برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید