اینجا با کویر کنار نمی آید

به گزارش شهر وبلاگ، روستاهای طرز، لاله زار، میمند، هرزاو ...را ببینید تا باور کنید کرمان یک بهشت کوچک و دوست داشتنی است که کمتر کسی از همه جاذبه هایش خبر دارد.سخت است از بین روستاهای دیدنی کرمان، یکی را انتخاب کنیم. اما وقتی پای اجبار به میان می آید، ما به هزار و یک دلیل، روستای سیرچ از توابع بخش شهداد را برای معرفی می پسندیم. می پرسید کدام دلایل؟ اول این که سیرچ، زادگاه هوشنگ مرادی کرمانی، خالققصه های مجید است، دوم آن که روستای ما، سروی تاریخی دارد که سیرچی ها می گویند دو هزار سال از خدا عمر گرفته است.

اینجا با کویر کنار نمی آید

اینجا با کویر کنار نمی آید

کرمان- سیرچ

روستاهای طرز، لاله زار، میمند، هرزاو ...را ببینید تا باور کنید کرمان یک بهشت کوچک و دوست داشتنی است که کمتر کسی از همه جاذبه هایش خبر دارد.

سخت است از بین روستاهای دیدنی کرمان، یکی را انتخاب کنیم. اما وقتی پای اجبار به میان می آید، ما به هزار و یک دلیل، روستای سیرچ از توابع بخش شهداد را برای معرفی می پسندیم. می پرسید کدام دلایل؟ اول این که سیرچ، زادگاه هوشنگ مرادی کرمانی، خالققصه های مجید است، دوم آن که روستای ما، سروی تاریخی دارد که سیرچی ها می گویند دو هزار سال از خدا عمر گرفته است. سوم روستای پیشنهادی ما در مجاورت کویر واقع شده، اما در آن پیست اسکی زمستانی ساخته اند چون آب و هوایش با خلق و خوی کویر همخوانی ندارد و خنک و کوهستانی است که همین تضاد موجب شگفتی تان خواهد شد. چهارم این که در نزدیکی سیرچ، رودخانه ای با صفا کوهی بلند و مناسب برای کوهنوردی وجود دارد. پنجم آن که سیرچ چشمه های آب گرمی دارد که کرمانی ها، آنها را برای آب درمانی مناسب سازی کرده اند تا از گردشگران استقبالی درخور داشته باشند. و ششم با سفر به سیرچ می توانید کره و روغن نباتی مرغوب، خشکبار، قالیچه های کوچک و حصیر بافته های تزئینی سوغات بخرید و ... .

ما شش دلیل از هزار و یک دلیل سفر به سیرچ را گفتیم، حالا نوبت شماست که از طریق جاده های آسفالته شهرهای کرمان یا شهداد، راهی سیرچ شوید تا شاید 995 دلیل دیگر را هم پیدا کردید.

منبع:اطلاعات هفتگی شماره 3422

منبع: راسخون
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1771

به "اینجا با کویر کنار نمی آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینجا با کویر کنار نمی آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید