آبگرم لاویج؛ داروی مسکنی در قلب جنگل

به گزارش شهر وبلاگ، چشمه های آبگرم مناسب آنهایی ست که به امید تسکین دردهای مفصلی و روماتیسمی یا مسائل پوستی هستند و یکی از این چشمه ها که با تهران فاصله چندانی ندارد، آبگرم لاویج است. این آبگرم جای خیلی قشنگی ست. هم درد و مسائل را تکسین می دهیم و هم از چشم انداز جنگل و هوای تمیز لذت می بریم.

آبگرم لاویج؛ داروی مسکنی در قلب جنگل

آبگرم لاویج کجاست؟

از تهران که ساک مان را در ماشین بگذاریم و راه بیفتیم، 4 ساعت بعد در روستای لاویج هستیم. از به محمودآباد می رسیم و بعد به چمستان. در این جهت جاده ای فرعی در سمت چپ می بینیم که به طرف لاویج می رود. از نور تا روستا 35 کیلومتر و از چمستان 18 کیلومتر تا این منطقه است.

یک راه دیگر هم این است که از جاده چالوس به نور برسیم و از آنجا، جاده نور به چمستان را ادامه بدهیم.

از چمستان که به سمت آبگرم لاویج می رویم، از پارک کشپل می گذریم. این پارک جنگلی چشم انداز چشم نوازی دارد و کاری می نماید که راه کوتاه تر به نظر برسد.

این منطقه ییلاقی 2500 متر از سطح دریا بلندتر است و از آن بالا همه چیز چشم نوازتر و تماشایی تر است.

چرا باید اینجا را ببینیم؟

روستا، میان دره های جنگلی کوه های البرز قرار گرفته و تصویر انبوه درختانی که دامنه کوه را پوشانده اند، بهشتی برپا نموده اند. آب گرم در شرق منطقه، از دل زمین بیرون می آید. این آبگرم پر از گوگرد و املاح معدنی ست و تاثیر درمانی دارد، ولی خودمان را برای بوی بد و تند گوگرد هم باید آماده کنیم. گردشگران زیادی به اینجا می آیند؛ بنابراین، دوش، استخر، حوضچه و وان هم در این منطقه ساخته شده.

چهار مجتمع آبگرم در روستا هست که برای زن ها و مردها، بخش های جداگانه ای دارد. در هر حوضچه هم تقریبا10 تا 20 نفر می توانند از آبگرم استفاده نمایند.

نام مجتمع ها فیل سنگ، بی بن او، ایران زمین و مرکزی ست. آب شان هم از چند آبگرم تامین می گردد، اما بی بن او و شفل از بقیه معروف ترند. درجه گرمی آب در اینجا حدود 48 درجه سانتی گراد است و در روزهای سرد زمستان قرار گرفتن در آن حسابی می چسبد.

برخی ها می گویند آبگرم روستای لاویج، ناراحتی های اعصاب و مسائل پوستی را هم خوب می نماید. آبدهی چشمه های آبگرم لاویج حدود 100 لیتر در ثانیه است.

اینجا گذشته از آبگرم، جاهای دیدنی و سوغات خوشمزه هم دارد. این روستای ییلاقی مشرف به جنگل های انبوهی ست که گشت و گذار در آنها حال مان را از این رو به آن رو می نماید. بین جنگل های سبز، درخت راش زیاد است، درخت هایی که بخشی از جنگل های هیرکانی به حساب می آیند. اگر بهار به این جنگل ها سر بزنیم، چشمه های فصلی را هم می بینیم. درخت های میوه این منطقه بهار و تابستان شکوفه می دهند و پاییز هم به هزار رنگ درمی آیند.

روستای لاویج، عسل مرغوبی دارد و به جز عسل، لبنیاتی مثل ماست و کره محلی و شیر هم می توانیم از روستایی ها بخریم.

برترین فصل سفر

بهار و تابستان برترین فصل سفر به یک منطقه ییلاقی ست. اما وقتی پای آبگرم به میان بیاید، اوضاع متفاوت می گردد. رفتن به چشمه های آبگرم در هوای خنک یا سرد، خیلی لذت بخش است. ضمن اینکه جنگل در پاییز خیلی دیدنی می گردد.

جاذبه های نزدیک

فیل سنگی

یکی از جاهای دیدنی روستا، سنگ بزرگی ست که شبیه فیل نشسته به نظر می رسد. به همین علت هم به فیل سنگی معروف شده. از حوضچه های آبگرم که قدم زنان راه بیفتیم، 10دقیقه جلوتر فیل سنگی را می بینیم.

آبشار حرام او

نمی گردد تا لاویج برویم و آبشار حرام او را نبینیم. آب این آبشار از جایی می آید که حرم امام زاده ای در آن دفن است. او هم در لهجه محلی کنایه از آب دارد و به همین علت هم نام آبشار را حرام او گذاشته اند. بلندی این آبشار 15 متر است.

پارک جنگلی کشپل

در میانه راه چمستان به لاویج، پارک جنگلی کشپل را می بینیم. اگر دل مان برای سرسبزی شمال تنگ شد و جای خنک و باصفایی خواستیم، یک روز را هم در این جنگل می توانیم بگذرانیم. می توانیم بعد از سر زدن به آبگرم، به جنگل کشپل بیاییم و چادر بزنیم. امکاناتی مثل آلاچیق و سرویس بهداشتی هم در اینجا هست.

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات در 28 کیلومتری روستای لاویج واقع شده. الیمالات یکی از زیباترین دریاچه های ایران است و امکان قایق سواری هم در آن هست.

جوربند

یکی دیگر از روستاهای توریستی این اطراف هم جوربند است که تا الیمالات نیم ساعت فاصله دارد. ویلاهای زیادی اینجا ساخته شده، اما جوربند را به دریاچه مصنوعی و پارک های جنگلی اش می شناسند.

میرخمند

روستای ییلاقی میرخمند حوالی چمستان قرار گرفته و تابستان ها حسابی خنک است. سه طرف آن به کوه می رسد و یک طرفش به دره. یک عالمه هم درخت میوه و چشمه های فصلی دارد.

اقامت در لاویج

اقامت در لاویج خیلی کار پیچیده ای نیست. در کنار آبگرم، مسافرخانه و سوئیت پیدا می کنیم. مسافران شمال همواره می توانند گزینه ویلای اجاره ای را انتخاب نمایند. هتل های نور گزینه بعدی هستند.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1797

به "آبگرم لاویج؛ داروی مسکنی در قلب جنگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبگرم لاویج؛ داروی مسکنی در قلب جنگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید