ایده های استفاده از چراغ دیوارکوب در قسمت های مختلف منزل

به گزارش شهر وبلاگ، چراغ دیوارکوب به دسته ای از لامپ یا چراغ های دیواری تزیینی گفته می شود که برای نمای ساختمان یا فضای دکوراسیون داخلی استفاده می شود. این نوع لامپ ها علاوه بر تزیین و زیباسازی محیط داخلی، برای نورپردازی فضاهای مختلف هم قابل استفاده است. در ادامه شما را با انواع چراغ های دیوارکوب آشنا می کنیم.

ایده های استفاده از چراغ دیوارکوب در قسمت های مختلف منزل

کاربرد چراغ های دیوارکوب در فضاهای مختلف دکوراسیون داخلی منزل

چراغ دیوارکوب تزیینی در مدل های مختلف فراوری می گردد و هر کدام برای سبک های مختلف و فضاهای گوناگون منزل قابل استفاده می باشد. در ادامه به آنالیز کامل انواع چراغ دیوارکوب دکوراتیو می پردازیم.

  • چراغ دیوارکوب راه پله راه پله به اسم راستا ارتباطی بین طبقات مختلف ساختمان است و نورپردازی زیبا و البته اصولی این قسمت هم در زیباسازی و هم در امنیت رفت و آمد بسیار مهم است. مدل چراغ دیوارکوب نو برای راه پله از نوع سنسوردار که هم زمان با ورود افراد به این قسمت روشن می شوند برترین گزینه هستند. انواع مختلفی از چراغ های تزیینی دیوارکوب را می توان برای راه پله ها استفاده کرد ولی نوع نیم دایره ای به علت پخش نور بهتر در سرتاسر راه پله مناسبتر هستند.
  • چراغ دیوارکوب اتاق خواب اکثرا به اسم شب خواب استفاده می شوند و جایگزینی عالی به جای آباژور هستند. بعضی از چراغ های دیوارکوب نو قابلیت دیم شدن یا تنظیم نور هم دارند و یاری می نمایند در هر شرایطی نور کافی داشته باشید و مصرف برق کاهش پیدا کند. چراغ دیوارکوب اتاق کودک باید از مدل های فانتزی انتخاب گردد تا متناسب با فضای داخلی این اتاق باشد.
  • چراغ دیوارکوب پذیرایی چون بیشتر اوقات جنبه تزیینی و یاری برای نورپردازی سقفی دارند، مقدار نور آنها چندان مهم نیست و باید به تناسب سبک و متریال آنها با سبک دکوراسیون داخلی پذیرایی منزل توجه کنید. مثلا چراغ دیوارکوب کلاسیک برای سبک داخلی کلاسیک قابل استفاده است. چراغ دیوارکوب برنزی، کریستالی و یا با رنگ های نقره ای و طلایی برای سبک دکوراسیون داخلی لوکس و لاکچری و مدل های چند شاخه ای عظیم معروف به چراغ دیوارکوب سلطنتی برای دکوراسیون داخلی سلطنتی مناسب هستند.
  • چراغ دیوارکوب نشیمن با توجه به کاربرد خاص این فضا برای دورهمی و بحث و مصاحبه، بیشتر برای روشن کردن یک منطقه خاص مثل مبلمان، مجسمه یا تابلویی مخصوص به کار می فرایند. می توان برای این قسمت از چراغ دیوارکوب لوکس استفاده کرد که با طرح های هندسی خاص و بسیار شیک به زیباسازی فضای داخلی شما یاری می نمایند.
  • چراغ دیوارکوب آشپزخانه هم جنبه تزیینی پیدا می نماید چون نور آشپزخانه باید در درجه اول از نور محیط بیرون و سپس نورپردازی های سقفی تأمین گردد. توجه داشته باشید که برای انتخاب چراغ دیوارکوب داخلی باید به سبک دکوراسیون این محیط و جهت نور آن دقت داشته باشید. معمولا برای فضای پخت و پز یا میز ناهارخوری از نور این نوع چراغ ها بیشتر استفاده می گردد.
  • چراغ دیوارکوب سرویس بهداشتی یکی از قسمت هایی است که کمتر به آن توجه می گردد. برای این قسمت توصیه می کنیم از چراغ دیوارکوب ساده به همراه یک آینه مناسب بهره ببرید. چراغ دیوارکوب دستشویی برای روشن کردن فضا و آینه به پخش مناسب آن در کل محیط سرویس بهداشتی و حمام یاری می نماید.
  • چراغ دیوارکوب راهرو هم کمتر به آن توجه می گردد به همین علت یکی از کم نورترین فضاهای خانه است. برای اینکه مصرف برق بالایی نداشته باشید و این فضا هم تاریک نباشد، توصیه می کنیم از چراغ دیوارکوب مدرن سنسوردار بهره ببرید تا فقط در صورت عبور و مرور روشن گردد. توجه داشته باشید حداقل فاصله بین چراغ های دیوارکوب این فضا باید 30 سانتیمتر باشد.
  • لامپ های دیوارکوب بالکن برترین گزینه برای روشنایی این قسمت هستند تا با نور ملایم خود یاری نمایند از غذا خوردن، اوقات فراغت، مطالعه، گپ و مصاحبههای دورهمی بیشتر لذت ببرید. چراغ دیوارکوب ال ای دی با مصرف برق بسیار کم و نور عالی گزینه ای مناسب به تعداد می فرایند.
  • چراغ دیوارکوب روف گاردن برای خانه های ویلایی و منازل شخصی ساز لوکس و لاکچری جای چراغ های قدیمی پر مصرف را گرفته و در کنار چراغ های خطی یا لاینر بسیار پرکاربرد شده اند. چراغ دیوارکوب در منزل برای فضای روف گاردن بهتر از در مدل های مدرن و لاکچری باشد تا بیشتر با این فضا تناسب پیدا کند.
  • چراغ دیوارکوب منزل در کنار تابلوهای تزیینی به اسم نورپردازی تأکیدی بکار می رود تا زیبایی آنها را بیشتر کنید. چراغ دیوارکوب فانتزی برای زیباتر کردن گلدان ها و فلاورباکس ها بسیار مناسب است. بعضی افراد حتی بسته به نوع گلدان از لامپ دیوارکوب مخصوص استفاده می نمایند به اسم مثال برای گلدان های سفالی از چراغ دیوارکوب سنتی و برای گلدان های سرامیکی و سنگی از انواع لوکس و لاکچری استفاده می نمایند.
  • چراغ دیوارکوب چوبی را می توان با کمی خلاقیت و نوآوری در دو طرف آینه میز کنسول پذیرایی به اسم شمعدان هم استفاده کرد. در این صورت هم دیوارکوب چراغ دیواری چوبی نور مناسبتری فراهم می نماید و هم اینکه با خلاقیت، تنوع ایجاد نموده اید.
منبع: اتاق
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1612

به "ایده های استفاده از چراغ دیوارکوب در قسمت های مختلف منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های استفاده از چراغ دیوارکوب در قسمت های مختلف منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید