ام اس و زندگی اجتماعی

به گزارش شهر وبلاگ، زندگی اجتماعی خود را با برنامه ریزی و دریافت حمایت از طرف دوستان و نزدیکانتان بهبود بخشید. با خانواده یا دوستان خود به رستوران، کافی شاپ و مهمانی ها بروید.

ام اس و زندگی اجتماعی

مترجم: پریسا مرتضوی

منبع:راسخون

زندگی اجتماعی خود را با برنامه ریزی و دریافت حمایت از طرف دوستان و نزدیکانتان بهبود بخشید. با خانواده یا دوستان خود به رستوران، کافی شاپ و مهمانی ها بروید.

متناسب با علائم خود برنامه ریزی کنید:

به مدت 2 هفته در یک دفترچه یادداشت علائم خود، مواقعی از روز که پرانرژی هستید، مواقعی که انرژی شما تحلیل می رود، خستگی و دیگر موارد مهم مربوط به بیماری خود را یادداشت کنید. به یاری این یادداشت شما متوجه می شوید در چه شرایطی علائم شما تشدید می گردد، چه ساعت هایی از روز حال شما بهتر است و انرژی بیشتری دارید و در چه شرایطی احتیاج به استراحت دارید در نتیجه بهتر می توانید برای کارهای مختلف خود برنامه ریزی کنید تا بیماری شما اختلالی در زندگی روزمره ایجاد نکند. به اسم مثال اگر شما بدانید چه زمانی از روز بیشتر انرژی دارید می توانید کارهای خود و یا برنامه های سرگرمیی با دوستان خود را در آن موقع برنامه ریزی کنید.

هنگامی که می خواهید به بیرون از خانه بروید برای مواجهه با همه علائم ام اس آماده باشید:

خستگی: برای انجام کارها، زمانبندی مناسب در نظر بگیرید و در بین انجام کارها استراحت داشته باشید. به اسم مثال به جای اینکه به سینما بروید و بعد از آن سریعا برای صرف شام به رستوران بروید، ابتدا به سینما رفته و فیلم دلخواه خود را دیدن کنید و سپس یک استراحت کوتاه در خانه داشته و برای صرف شام به رستوران بروید. از دکتر خود در خصوص زمان مصرف داروها بپرسید تا بتوانید در هنگام انجام کارها و یا رفتن به خارج از خانه برای سرگرمی انرژی کافی داشته باشید. اگر هوای گرم علائم شما را بدتر می نماید، در روزهای گرم در خانه بمانید و به جای پیاده روی در پارک در این روزها، سعی کنید در خانه یا باشگاه به ورزش بپردازید. برنامه های خود را برای صبح ها تنظیم کنید؛ نه تنها به این خاطر که صبح ها هوا خنک تر است، بلکه در حالت طبیعی دمای بدن در هنگام عصر بالاتر می رود. افزایش دمای بدن حتی به مقدار نیم درجه فارنهایت هم می تواند برای افراد مبتلا به ام اس مشکل ایجاد کند.

برای خنک نگه داشتن بدن و ذخیره انرژی سعی کنید موارد زیر را رعایت کنید:

قبل از بیرون رفتن در هوای گرم دوش بگیرید.

در هوای گرم و با رطوبت بالا بیش از سی دقیقه بیرون از خانه نمانید.

مسائل تعادل و راه رفتن در افراد دارای ام اس: مواقعی که در راه رفتن و تعادل مشکل دارید بهتر است در هنگام خروج از خانه از یک عصا یا واکر بهره ببرید. جهت تسهیل در رفت و آمد در اماکن مختلف هم بهتر است از سطوح شیب دار، آسانسور یا پله های برقی بهره ببرید.

مسائل مثانه: اگر می دانید ممکن است در بیرون از منزل دسترسی به توالت عمومی نداشته باشید، 2 ساعت قبل از بیرون رفتن از منزل مصرف آب و مایعات را کاهش دهید.

چگونه با دوستانتان در خصوص مسائلتان صحبت کنید: اگر به علت خستگی یا بروز یک سری از علائم بیماری نمی توانید با دوستانتان به سرگرمی بپردازید و مجبور به کنسل کردن برنامه خود هستید به راحتی موضوع را با آن ها در میان بگذارید. زمانی که دوستانتان از علائم و مسائل بیماری شما آگاه باشند بیشتر شما را درک می نمایند.

با افرادی که به بیماری ام اس مبتلا هستند، در تماس باشید و سعی کنید از نظرات آن ها در زندگی خود بهره ببرید. صحبت کردن با پزشکان و مشاوران هم در این شرایط بسیار یاری نماینده است.

منبع: راسخون
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 1706

به "ام اس و زندگی اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ام اس و زندگی اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید