الکاظمی: آمریکا 2500 سرباز خود را از عراق خارج کرد

به گزارش شهر وبلاگ، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق گفت بر اساس توافقات حاصله در گفت گوهای راهبردی با واشنگتن تا به امروز آمریکا 2500 سرباز خود را از عراق خارج کرده است.

الکاظمی: آمریکا 2500 سرباز خود را از عراق خارج کرد

الکاظمی روز شنبه در مصاحبه تلویزیونی با شبکه رسمی العراقیه گفت که در گفتگوی راهبردی با ایالات متحده به یک موفقیت بزرگ دست یافته ایم.

وی بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت: در این گفتگو توافق شده است که نیروهای آمریکایی از پایگاه های عراق خارج شوند در حالی که تا به امروز 2500سرباز آمریکایی از کشور خارج شده اند.

الکاظمی اضافه کرد: قبل از سفر به واشنگتن، من با تمام مقامات سیاسی دیدار کردم و برخی از آنها از من خواستند که با آمریکایی ها در مورد خروج آنها از عراق در مدت 8 سال، مذاکره کنم که در توافق با آنها این کار در طی 3 سال صورت خواهد گرفت.

نیروهای آمریکایی در سال 2011 و بعد از 8 سال اشغال عراق و سرنگونی صدام حسین از این کشور خارج شده بودند. اما در سال 2014 با توجه به درخواست دولت عراق حدود 5 هزار سرباز آمریکایی با ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش در پایگاه های نظامی در سراسر عراق مستقر شدند و در حال حاضر هیچ آمار دقیقی از نیروهای فعلی وجود ندارد.

در تاریخ 20 آگوست (30 مرداد)، الکاظمی در راس هیاتی برای گفتگوی استراتژیک با مقامات آمریکایی به واشنگتن رفت.

مطابق آنچه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه دیدار خود با الکاظمی اعلام کرد، در این جلسات توافق شد که واشنگتن ظرف 3 سال نیروهای خود را از عراق خارج کند.

الکاظمی در مورد تعطیلی سفارت واشنگتن دربغداد گفت: ما دلخوری و نگرانی آمریکا را در رابطه با امنیت نماینده های دیپلماتیک خود در عراق به سبب موشکهای بی هدف دریافت کرده ایم.

وی گفت که تهدید به منزوی کردن عراق بر اوضاع مالی این کشور تاثیر مستقیم خواهد داشت زیرا بیشتر سپرده های مالی عراق از طریق ایالات متحده انجام می شود. ، ایرنا

گروه ساختمانی آبان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: shahreweblog.ir شناسه مطلب: 741

به "الکاظمی: آمریکا 2500 سرباز خود را از عراق خارج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی: آمریکا 2500 سرباز خود را از عراق خارج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید